fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חשבתי שיפגעו בי ובסוף התחלתי לפרוח"

לפני כשבוע העלו תלמידי קבוצת הנוער של אורט ביאליק את ההצגה "החדר שלי". ההורים, החברים, המורים, לא הצליחו להישאר אדישים, והיו גם מי שהזילו דמעה, מול התלמידים, שחלקם מתמודדים עם אוטיזם ועבורם זו היתה הפעם הראשונה על הבמה
קבוצת התיאטרון בערב המופע צילומים: עיריית קרית ביאליק
קבוצת התיאטרון בערב המופע צילומים: עיריית קרית ביאליק
קבוצת התיאטרון בערב המופע צילומים: עיריית קרית ביאליק
קבוצת התיאטרון בערב המופע צילומים: עיריית קרית ביאליק

בשבוע שעבר עלו על הבמה תלמידי קבוצת תיאטרון הנוער של אורט קרית ביאליק, להציג בפני תלמידי בית הספר, ההורים והמורים את ההצגה "החדר שלי", בבימויו של השחקן אייל בוחבוט. מדובר בפרויקט המעניק לבני הנוער את האפשרות להשתתף בתיאטרון קהילתי, ללא תשלום. הפרויקט, שהציג השנה בפעם הרביעית, השתנה לאחר שבתחילת השנה השתלבו בקבוצת התיאטרון בני נוער הסובלים מקשת שונה של אוטיזם, או כפי שהם נקראים בפני התלמידים באורט קרית ביאליק, התקשורתיים.

"הקבוצה הזו פועלת יותר משנה, ואנו לומדים בה לשחק ולעבוד עם כל מיני אנשים", סיפרה השבוע אוראל טוביה, תלמידת כיתת י"ב המשתתפת בפרויקט. "כל אחד מאיתנו מגיע מכיתה אחרת ושונה בפני עצמו, אבל אנו לומדים להסתדר אחד עם השני".

"אמרו לי: 'תבוא יהיה נחמד'"
אחד מבני הנוער התקשורתיים הוא יהודה פיורר, שניכר כי הוא שייך לקשת הקלה של האוטיזם, נער יפהפייה שהצטרף לפרויקט כסנונית ראשונה בשנה שעברה. כשהבמאי אייל בוחבוט ראה שפיורר מהווה יהלום בקאסט, כניסתם של עוד בני נוער תקשורתיים לפרויקט הייתה בלתי נמנעת.

"הצטרפתי כי אמרו לי שמתאים לי לשחק", מספר פיורר השבוע, "כשהצטרפתי גיליתי שיש לי הרבה יכולות וכישרונות בדרמה. כשהגעתי לאורט ביאליק בכיתה י"א, הייתי בלחץ כי בבית הספר הקודם היו לי בעיות והיו צוחקים עלי. כשהגעתי לפה הייתי המום, כי אף אחד לא צחק עלי. בתיאטרון מאוד התחברתי לחבר'ה פה, כולם עזרו וקידמו אותי, קיבלתי ביטחון מהבמה".

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות