fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הורה להחזיר את ערן גורל לעבודה

במהלך הקיץ פוטר מאמן השחייה של מכבי קרית ביאליק ערן גורל אחרי 14 שנות עבודה. גורל פנה לבית משפט ודרש להחזירו לעבודה. אף אחד לא נתן סיכוי למהלך. בסוף הוא ניצח
סוף הפרשה, או שהיא רק עכשיו מתחילה? ערן גורל (צילום: נחום סגל)
סוף הפרשה, או שהיא רק עכשיו מתחילה? ערן גורל (צילום: נחום סגל)

קיץ סוער עבר הפעם על מועדון השחייה של מכבי קרית ביאליק. זה החל בהחלטה של עמותת השחייה לפטר את המאמן הראשי ב-14 השנים האחרונות ערן גורל. זה נמשך באירוע טראגי, עם מותו של יו"ר העמותה וחבר הנהלת העמותה ב-32 השנים האחרונות, יוסי שכנר ז"ל, והסתיים בתחילת השבוע עם פסיקה יוצאת דופן של השופטת איילת שומרוני-ברנשטיין שהורתה להנהלת העמותה להחזיר ומיד את גורל לעבודה ולמעשה ביטלה את החלטת הפיטורים.

לפני המשפט מעטים סברו שיש לגורל סיכוי להצליח במשפט, המאמן הותיק החליט להילחם עד הסוף והצליח. המשפט נדון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. בפסיקה מנומקת שהתפרשה על פני 14 עמודים הסבירה השופטת את נימוקיה.

להלן מספר ציטוטים: "עולה כי המשיבה (הנהלת ביאליק א.ר.) חיפשה מן הגורן ומן היקב כדי למצוא סיבות לפטר את המבקש (ערן גורל א.ר.), וכל המרבה הרי זה משובח".
"שוכנענו מן המידע שנמסר לו בשלב לכאורי זה, כי מר קויפמן שם לעצמו מטרה לפטר את המבקש עוד לפני שחזר לתפקיד הנהלה, ובהקשר זה נציין כי בתצהירו, מר קויפמן לא שלל את טענות המבקש בעניין זה".
"כן, מהתנהלות המשיבה, כמפורט לעיל, עולה החשש, כי אחת מהסיבות לפיטוריו של המבקש היה רצונו של מר קויפמן לקדם את חבריו במקום המבקש".

השופטת שומרוני פסקה כי הנהלת העמותה תישא בהוצאות המשפט בסך 3000 שקלים לגורל, אשר ישולמו תוך 30 ימים. פניתי לגורל לקבלת תגובה ואולם המאמן גורל סרב להגיב והפנה אותי לעורכת הדין שלו ענת רוזנר, שייצגה אותו במשפט ביחד עם ד"ר רויטל טרנר.
רוזנר: "אני מקווה שהנהלת העמותה תפעל במהרה על פי החלטת השופטת. הנהלת העמותה צריכה לראות לנגד עיניה את טובת השחיינים, אין מקום לקיים מלחמות אישיות על גב השחיינים. זה לא לטובת העניין, לא לטובת הציבור ולא לטובת השחייה והשחיינים".

פניתי ביום שני אל יו"ר העמותה חיים קויפמן וביקשתי את תגובתו להחלטה. קויפמן נשמע המום, אך ביקש ללמוד את הנושא ביחד עם עורך דין יוסי מנחם, שייצג את העמותה במשפט. ביום שלישי פניתי שוב אל קויפמן והוא הודיע כי העמותה החליטה כי עורך דין מנחם יגיב לתקשורת בנושא, ואולם ביום שלישי הודיעה מזכירתו של עו"ד מנחם כי הוא לא עובד באותו יום. לצערי אחרי כל המאמצים לא הצלחתי להשיג את תגובת ההנהלה ועורך דינה.

סוף הפרשה, או שהיא רק עכשיו מתחילה? ערן גורל (צילום: נחום סגל)
סוף הפרשה, או שהיא רק עכשיו מתחילה? ערן גורל (צילום: נחום סגל)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות