fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: מנהל מקרקעי ישראל הרס משתלה בלתי חוקית

פקחי רשות מקרקעי ישראל פינו משתלה שפעלה בניגוד לחוק, על אדמות מדינה בהיקף של כארבעה דונם בקרית אתא
המשתלה שפונתה הבוקר בקרית אתא
אכיפה הבלתי מתפשרת (צילום: מנהל בקרקעי ישראל)
פינוי המשתלה בקרית אתא
פינוי המשתלה בקרית אתא (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)

משתלה בלתי חוקית גדולה, ששטחה כ- 4 דונם, שהוקמה על אדמות מדינה המיועדות לחקלאות בתחום שטח השיפוט של קרית אתא, פונתה השבוע במסגרת מבצע אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. שוכר הקרקע,  בעלי משתלת י"ב הגנן, השתמש שלא כדין בקרקע אותה קיבל למטרות חקלאות בלבד, הקים משטח בטון ועמדות מסחר ועסק במקום גם במסחר – וזאת בניגוד לחוק ולהסכם שכירות חקלאי עליו חתם עם רשות מקרקעי ישראל- הקובע כי לא ניתן לעסוק במסחר בשטחים שהוקצו למטרה של גידולים חקלאיים.

בעקבות עבירת השימוש החורג, סירבה רשות מקרקעי ישראל לחדש את חוזה השכירות עם חברת י"ב הגנן ודרשה כי יפנה את השטח בסיום החוזה. אולם, לאחר שבסיום החוזה לא פינו  את השטח ולא החזירו אותו לרשות מקרקעי ישראל כנדרש מהם, פתחה הרשות בתביעה משפטית כנגדם.

מקץ הדיון המשפטי בתביעה, התקבל לאחרונה פסק דין במסגרתו הורה בית המשפט לי"ב הגנן לשלם לרשות מקרקעי ישראל דמי שימוש על הקרקע בדיעבד, לפנותה ולהחזירה לרשות מקרקעי ישראל.

למרות פסק הדין לא פינתה חברת י"ב הגנן את הקרקע ולכן תפסו בה מפקחי רשות מקרקעי ישראל חזקה, בהליך של הוצאה לפועל. המפקחים הרסו את משטח הבטון שכיסה את הקרקע החקלאית במקום, פינו מהשטח ציוד והחזירו את השטח למאגר הקרקעות הציבורי. השטח יוקצה בעתיד למטרת שכירות עונתית לשוכר חקלאי.

המשתלה שפונתה הבוקר בקרית אתא
אכיפה הבלתי מתפשרת (צילום: מנהל בקרקעי ישראל)

"מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו באכיפה הבלתי מתפשרת, המואצת בחודשים האחרונים בכל חלקי הארץ, כנגד תפיסת קרקעות הציבור בניגוד לחוק. שימוש חורג באדמות מדינה הוא פשע כלכלי נגד הקופה הציבורית, מאחר ועברייני הקרקע משתמשים בקרקעות חקלאיות שקיבלו בתעריף שימוש מוזל ביותר, למטרות מסחר,עליהן נגבים דמי שימוש בקרקע גבוהים משמעותית", מסביר שי קרפ, הממונה על הפיקוח במחוז חיפה של רשות מקרקעי ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות