fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחמישית מכלל התחלות הבנייה בישראל במחצית הראשונה של השנה- בקריות

מחירי הדירות בקרית אתא הכפילו את עצמם בעשור האחרון. השכונה הגדולה ביותר המוקמת כיום בקריות היא גבעת אלונים בקרית אתא, הנמצאת בתנופת בניה ופיתוח משמעותית. כ-70% מרוכשי הדירות בפרויקט הם מחיפה והקריות
שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר
שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שעובדו על ידי אלדר צפון, במחצית הראשונה של שנת 2014 החלה בנייתן של 20,861 יחידות דיור בכל הארץ, מתוכן 4012 רק בקריות. מדובר על כ-20% מכלל התחלות הבנייה בישראל. חלק ניכר מהתחלות הבנייה בקריות מתבצעות בקרית אתא- 1595 דירות, 1234 דירות בקרית מוצקין, 665 בקרית ביאליק ו~518 בקרית ים. רוב הדירות שנבנו בקריות בשנה וחצי האחרונות הן דירות 4 חדרים-942 במספר. לפי נתוני רשות המיסים, מחירי הדירות בקרית אתא הכפילו את עצמם בעשור האחרון. השכונה הגדולה בקריות

שכונת גבעת אלונים בקרית אתא היא השכונה הגדולה ביותר הנבנית בקריות, העתידה לכלול כ-2,000 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודת קרקע. השכונה תוכננה מתוך תפיסה של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. צפיפות הבנייה בשכונה נמוכה וחלק ניכר ממנה הם צמודי קרקע ובתים בבנייה נמוכה. המחירים בפרויקט מאפשרים לרבים להגשים את החלום ולעבור לצמוד קרקע. חברת שרביב היא החלוצה בשכונה ובונה בה כ-610 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודי קרקע: 2 בניינים בני 18 קומות, 4 בניינים בני 10 קומות, 3 בניינים בני 9 קומות, 11 בניינים בני 5- 6 קומות ו-154 צמודי קרקע. תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות של 4 ו-5 חדרים, בתים דו-משפחתיים צמודי קרקע, דירות גן, דופלקסים ופנטהאוזים.

עברו למהדורה הדיגיטלית של מגזין הנדל"ן "בית פלוס"

שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר
שרביב, גבעת אלונים צילום: אסף הבר

"מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה בצורה משמעותית, אנו צופים שלאחר שהשלב
הראשון יאוכלס ויושלמו התשתיות הציבוריות והפיתוח, מחירי הדירות בפרויקט
יעלו עוד, ואלה שרכשו כעת להשקעה אכן מזהים את הפוטנציאל הזה"

דירת 4 חדרים נמכרת בפרויקט בהחל מ~1.08 מיליון שקלים ודירת 5 חדרים בבניין בוטיק ובו 10 דירות עם 2 דירות בלבד לקומה, נמכרת בהחל מ-1.28 מיליון שקלים. כל שלב א' בפרויקט, הכולל 130 יחידות דיור, נמכר, וחלקו כבר אוכלס עם 70 משפחות. שלב ב', גם הוא של 130 יחידות דיור, נמצא בביצוע מתקדם ושיווק, כאשר 50% ממנו נמכר. בקרוב תצא החברה לשיווק וביצוע של שלב ג'. בנוסף, החברה הוציאה לאחרונה לשיווק מתחם נוסף של 22 בתים צמודי קרקע דו משפחתיים, שייהנו מרחוב הולנדי רחב שיישרת את דייריו. צמודי הקרקע הם בשטח של כ-153 מ"ר על מגרשים בגדלים שנעים בין 210 ל-300 מ"ר ונמכרים החל מ-1.7 מיליון שקלים.

מפילוח רוכשי הדירות בפרויקט עולה, כי רוב הרוכשים הם מהסביבה הקרובה: כ-70% מהם מחיפה, נשר והקריות, 17% מחיפה, 16% מקרית אתא, 15% מקרית ביאליק, 9% מקרית ים, 8% מקרית מוצקין, 4% מקרית חיים ו~4% מנשר. רוכשים נוספים מגיעים מיישובים שונים בצפון, ביניהם כרמיאל ונהריה, כ-7% מהרוכשים מגיעים מאזור המרכז והשרון ו~2% נוספים מגיעים מירושלים ומודיעין. עוד עולה מהפילוח כי 34% מהרוכשים הם בגילאי 30- 40 ו-28% מהם בגילאי 20- 30.

בתכנון: רכבת ובית חולים
פרויקט גבעת אלונים הולך ומוקם כשכונת מגורים בעלת אופי כפרי, עם שטחים ירוקים רחבי ידיים, שבילי אופניים, גן משחקים לילדים, רחובות מרוצפי אבן ומערכת כבישים בטוחה. גבעת אלונים ממוקמת מצפון לשכונת גבעת טל, מצפון-מערב למחלף סומך וכעשר דקות נסיעה מהקריון. השכונה תיהנה מנגישות גבוהה לצירי תנועה, בדגש על יציאה נוחה לכביש 6 וכן מקו רכבת שעתיד לעבור בסמוך לשכונה.

שכונת גבעת אלונים נמצאת בתנופת בנייה ופיתוח משמעותית. עיריית קרית אתא משקיעה משאבים רבים בתכנון תשתיות ברמה גבוהה בשכונה. בשנת הלימודים הנוכחית נפתחו בשכונה שני גני ילדים חדשים, כאשר מתוכננים בתי ספר ומרכז מסחרי. בנוסף, צפוי לקום בית חולים סמוך בגלעם. בפרויקט ניתן להתרשם משלוש דירות לדוגמה בדגמים שונים, כדי להמחיש את חוויית המגורים, תוך התרשמות מאיכויות הבנייה. ניתן לבקר בדגם של בית צמוד קרקע דו-משפחתי של 5 חדרים וב-2 דירות של 5 חדרים. צמוד הקרקע עוצב בסגנון רומנטי אינטימי באווירה חמה ושקטה, דירת 5 חדרים אחת עוצבה בסגנון יוקרתי מודרני על טהרת תאורת הלד, עם חדרים מותאמים לכל גיל ודירה אחרונה עוצבה בקו צעיר ומודרני. כל הדירות עוצבו על ידי מעצבת פנים דפנה עברי. אדריכלית הפרויקט היא דינה אמר.

לדברי שרה אילין, סמנכ"לית שיווק בחברת שרביב, "בכל הקריות אין פרויקט בסדר גודל כזה, והוא נותן מענה לקשת רחבה של קהלי יעד, שרק חיכו להזדמנות לרכוש דירה חדשה. רוב הרכישות נעשות על ידי משפרי דיור, אך יחד עם זאת אנו רואים תנועה ערה גם של זוגות צעירים שבוחנים את ההיצע בשוק לקראת היום שבו יחליטו לבצע את הרכישה. הביקושים בפרויקט מגיעים הן מצד תושבי חיפה והקריות הנמצאים במעגל הקרוב לפרויקט והן מאזור המרכז".

אילין מוסיפה כי "מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה בצורה משמעותית, אנו צופים שלאחר שהשלב הראשון יאוכלס ויושלמו התשתיות הציבוריות והפיתוח, מחירי הדירות בפרויקט יעלו עוד, ואלה שרכשו כעת להשקעה אכן מזהים את הפוטנציאל הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות