fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: אניה ויליקי וטלי ארטמנקו חתמו בקרית אתא

יו"ר העמותה יעקב טאוב הפך עולמות ותוך כמה ימים החתים את צמד השחקניות הטוב בארץ בעשור האחרון
חצי נבחרת ישראל באתא. ארטמנקו (מנחיתה), זינובר (מס' 9) וויליקי (3) (צילום: דניאל קמחי)
חצי נבחרת ישראל באתא. ארטמנקו (מנחיתה), זינובר (מס' 9) וויליקי (3) (צילום: דניאל קמחי)

אניה ויליקי וטלי ארטמנקו, שתי המעופפות הכי טובות בארץ בעשור האחרון, חתמו בתחילת השבוע בהפועל עירוני קרית אתא. השתיים הובילו את הקבוצה לזכייה בדאבל, בנפרד. ויליקי עשתה זאת בעונה הקודמת וארטמנקו עשתה זאת לפני ארבע עונות.

אומנם מצבה הבריאותי של ארטמנקו לא ברור, השחקנית הנפלאה בת ה-35 שיחקה בשנים האחרונות בחו"ל, למעשה גם ויליקי שיחקה משך שנתיים וחצי בחו"ל, חלק מהזמן ביחד עם ארטמנקו בקבוצה צ'כית. השתיים שיחקו עם קבוצתם גם במשחקי גביע אירופה.

ויליקי (30) שמשחקת בתפקיד קבלנית הצטרפה לראשונה לקרית אתא באמצע העונה שעברה ועזרה לה לזכות בדאבל. עוד לפני שהעונה הסתיימה היה ברור להנהלת הקבוצה שהיא לא תמשיך, ואולם ההנהלה לא הרימה ידיים ובכל מהלך הפגרה הייתה בקשר עם השחקנית וניהלה איתה משא ומתן. לאחרונה הייתה תחושה שויליקי מתקרבת לקרית אתא ואכן בסוף היא סגרה.

העובדה ששתי השחקניות סגרו יחדיו באתא באותה תקופה מרמזת על אפשרות ששתיהן רצו בכך, ואולי זה היה הזרז מבחינתן לחתום בקבוצה. ידוע שהשתיים הן חברות טובות והן עשו ביחד כברת דרך ארוכה בנבחרת ישראל ובהמשך גם באירופה.

פרט לשתיים אמורה להצטרף בקרוב מגישה מספרד, וביחד עם שתי הזרות המצוינות נטשה קרוק ואנה יביסקובה ושחקניות העונה שעברה הקפטנית, אדוה זינובר וקרן גליק, תוסיפו עוד שחקנית נבחרת לשעבר, אנה פרחי, ועוד מחליפה בעמדת המגישה, דניאל שפירא, ותבינו שבקרית אתא תהיה בעונה הקרובה נבחרת חלומות. אבסורד. רק לפני כמה שבועות היו אנשי הקבוצה במרה שחורה וחיפשו שחקניות בנרות, ולפתע יש כאן קבוצה שככל הנראה מעולם לא הייתה באתא וספק אם הייתה קבוצה ברמה כזו בארץ.

כעת נותר לחכות ולראות איזו שחקנית מוסרת תגיע מספרד, מכיוון שמדובר בתפקיד חשוב ביותר בכדורעף חשוב שהשחקנית הזרה תהיה ברמה גבוהה וחשוב עוד יותר שהיא תתחבר אל השחקניות.

למאמן הקבוצה גל גלילי מצפה עבודה קשה. נכון, תהיה לו נבחרת חלומות, אך הוא יצטרך לגבש אותן ליחידה אחת, כפי שעשה בעונה שעברה. אגב כל השחקניות ששיחקו בעונה שעברה בקבוצה ציינו את הגיבוש הקבוצתי שהיה.

הקבוצה בפורמט הזה, זה לא בדיוק מה שהנהלת הקבוצה תכננה לבנות, בעונה שעברה דיברו על ניסיון להצעיר את הקבוצה ולהתבסס עד כמה שאפשר על שחקניות ישראליות. המציאות כפתה על ההנהלה את הסגל הנוכחי ואולם בכל מקרה באתא מסתכלים 3-4 שנים קדימה בתקווה שאת השורות ימלאו שחקניות הדור החדש, בנות פרוייקט פייגנבאום. בינתיים בשבילן, השחקניות הבוגרות של העונה הקרובה אמורות להיות מודל לחיקוי ולהשראה. האמת שיש המון ללמוד משחקניות כמו ויליקי, ארטמנקו, קרוק, יביסקובה, זינובר, פרחי וגליק.

ועוד מאתא כדורעף, השחקן הזר החדש הארגנטינאי לואיס קריסטיאן (27), שעליו דיווחנו בשבוע שעבר הגיע לארץ והצטרף לאימוני הקבוצה. השחקן הותיר רושם טוב מאוד.

חצי נבחרת ישראל באתא. ארטמנקו (מנחיתה), זינובר (מס' 9) וויליקי (3) (צילום: דניאל קמחי)
חצי נבחרת ישראל באתא. ארטמנקו (מנחיתה), זינובר (מס' 9) וויליקי (3) (צילום: דניאל קמחי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות