fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוראל עם כל הלב

אוראל לב ותומר גינת, סחפו ביום שלישי את אליצור עירוני קרית אתא לניצחון ביתי ענק על מכבי קרית גת בתוצאה 66:81. ניצחון בזכותו אליצור מדורגת בדד במקום הראשון בליגה הלאומית בכדורסל
נתן את כל הלב. אוראל לב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נתן את כל הלב. אוראל לב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נתן את כל הלב. אוראל לב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נתן את כל הלב. אוראל לב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בתחילת העונה, מחזורים ספורים אחרי שהליגה הלאומית בכדורסל יצאה לדרך, סימנתי את קבוצת הכדורסל של אליצור עירוני קרית אתא כלהיט ההיסטרי של הספורט הקרייתי. משבוע לשבוע הקבוצה הולכת ומשתבחת וביום שלישי האחרון, הגיעה לשיא עם ניצחון ביתי ענק, במשחק העונה, על מכבי קרית גת , 66:81.

זה לא סתם ניצחון, זהו ניצחון עם מסר לכל הליגה: "אנחנו הולכים העונה עד הסוף". שתי הקבוצות התייצבו למשחק כשהן מדורגות יחדיו במקום הראשון עם מאזן של 13 נצחונות ו-4 הפסדים. קרית גת הקדימה את אתא רק בגלל העובדה שניצחה בסיבוב הראשון בהפרש של 6 נקודות. אליצור אתא התייצבה למשחק עם רקורד מדהים של שבעה נצחונות רצופים ועם מאזן של אפס הפסדים במשחקי הבית.

אתא פתחה את המשחק עם שני הזרים גוליאן מילס וגויינר דאליס, המתאזרח גורדון לואיס ושני הישראלים גיא דותן ולירן מורן. על הספסל חיכו בקוצר רוח תומר גינת, אוראל לב וסיימון פארין. קרית גת שלטה ברבע הראשון אתא פתחה טוב, אבל מהר מאוד האורחים התאפסו ולקחו שליטה במשחק. בתום הרבע הראשון קרית גת הובילה 14:21 וזה היה ממש רחוק מהציפיות של מאמן הקבוצה, שרון אברהמי.

אברהמי מכוון באופן שיטתי את ההכרעה במשחקים לרבע האחרון. חוץ מזה הוא נהנה מרוטציה של 8-9 שחקנים והוא יודע להשתמש בחילופים בצורה הכי טובה שאפשר, ומה שחשוב, הוא מקבל תמורה. הרבע השני נראה בדיוק כמו הרבע הראשון, אבל בסדר הפוך. גם התוצאה הייתה כמעט זהה לחלוטין – 14:20 לקרית אתא. זה אומר שהקבוצות ירדו להפסקה בתום המחצית הראשונה ביתרון מינימלי של האורחים 34:35. עד כאן זה היה משחק אנמי של אליצור אתא, שלא הבליט אף שחקן. המגמה הזו נמשכה גם ב-9 הדקות הראשונות של הרבע השלישי. אף שחקן בשתי הקבוצות לא נתן הצגה, אבל אתא פתחה ריצה של 0:5 והובילה ביתרון שיא בתום הרבע – 48:53.

הרבע האחרון היה במעמד צד אחד, כאשר שחקני אתא נתנו הצגה גדולה ושחקני קרית גת נראו אומללים. שתי סיבות עיקריות לריצה המטורפת של אתא. לראשונה קוראים  אוראל לב, ותומר גינת, והשנייה משחק קבוצתי נהדר של אתא, בעיקר משחק הגנה ברמה של ליגת העל, הגנה שחנקה את קרית גת.

שוב נוכחנו לדעת כי אתא לא תלויה בשחקן זה או אחר, זו קבוצה שעובדת ביחד כשכל שחקן תורם את תרומתו בזמן שלו וכאשר מישהו לא בולט, כמו דותן למשל, אז האחרים מחפים. לב אגב היה בתקופה לא טובה, אבל למי ששכח נזכיר כי הוא במו ידיו ניצח בתחילת העונה את מגדל העמק במשחק חוץ אחרי פיגור ענק של הקבוצה. לעומתו תומר גינת לאורך כל הדרך שומר על יציבות ובהרבה מקרים עם מספרים של דאבל דאבל בנקודות ובריבאונדים.

גינת אגב נבחר כשחקן המצטיין של המשחק, מי שהעניק לו את פרס השחקן המצטיין היה היו"ר המאושר נפתלי בנטוב, שאמר לו: "אתה תותח". המאמן אברהמי, מאמן ענק וצנוע, בחר גם הוא לתת את הקרידט לשחקנים ולצוות שלו -שני עוזריו שלומי וכפיר ומאמן הכושר הותיק נמרוד מלמוד.  בעקבות הניצחון הגדול עלתה אתא למקום הראשון כשהיא מקדימה את נתניה וקרית גת בנקודה, אבל יש לה יתרון משמעותי על קרית גת בזכות ההפרש של הניצחון. ביום שלישי הקרוב תצא אתא למשחק חוץ נגד הפועל כפר סבא.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות