fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסח יקר לבעלי עסקים כשרים בקרית אתא

מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

בעלי עסקים בתחום המשקאות ומזון שרוצים לקבל כשרות לפסח, נאלצים לשלם סכומי כסף נוספים מעבר לתשלום השוטף של הכשרות, על מנת לקבל הכשר שהעסק כשר לפסח.

בימים כתיקונם כל עסק אשר רוצה לקבל תעודת כשרות צריך לשלם עבור שירותיו של משגיח כשרות. אולם, לקראת חג פסח, מתברר כי ישנו צורך בתשלום עבור צוות של מכשירי כשרות לפסח ולא ניתן להסתפק רק בעבודתו של משגיח הכשרות הקבוע.

משיחות עם גורמים בתוך עולם הכשרות החרדי עולה כי מדובר בפתח נוסף לגביית כסף, חלקו במזומן, עבור אנשים נוספים וזאת למרות שמשגיחי הכשרות שעובדים באופן שוטף ען העסקים, מוסמכים על ידי הרבנות להכשיר את העסקים לפסח על פי ההלכה. סכום הכסף נע בין כמה מאות שקלים ועד לאלפיים שקלים.

מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

"הם באים במקום שהמשגיחי כשרות של הקריה ישגיחו ויקבלו את הכסף, אז מביאים גוף חיצוני שמרוויח את הכסף" סיפר אחד ממשגיחי הכשרות "לפני שנתיים עשיתי בעצמי את ההכשרה של המקום. בשנה שעברה הגיע גוף חיצוני אבל בגלל שלא נתנו לו את הכסף שרצה, אז באמצע ההכשרה הוא הלך".

מי שעומד בראש הגוף שמבצע את ההכשרות לפסח בעיר הוא שמעון דויטש שמסר: "יש הוראה שבפסח צריך חבר'ה שיודעים לעשות את העבודה. ההכשרה לפסח היא מאוד עדינה וקפדנית כדי שכל מי שרוצה לאכול כשר בפסח ידע שהוא אוכל במקום כשר. כל משגיח של עסק שביקש לעשות הכשר הצטרף לצוות שעושה את זה".

מהמועצה הדתית בעיר נמסר: "בקרית אתא קיים צוות חיצוני מזה שנים רבות העוסקים בהכשרת מטבחי עסקים. התשלום אינו מעניינה של המועצה הדתית ולא נקבע על ידי הרב האשכנזי הראשי של העיר, הרב דיסקין, אלא בין צוות ההכשרה לבעלי העסק. עוד יצויין שזו המלצת הרבנות הראשית להעדיף צוות חיצוני מאומן. באשר לתשלום, הסכום נע בין 800 שקלים עד המירבי שהוא היחיד של בניין בן חמש קומות, בית אבות, שהתשלום עליו אלפיים שקלים ובמקרה זה המשגיח המקומי צורף לצוות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות