fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשיפה לצפון

בחצי השנה האחרונה גילו רשתות המזון שהחלו את דרכן באזור הדרום את הפוטנציאל הענק בקריות, ופתחו לראשונה סניפים באזור. הסיבה, מתברר, היא שבעלי רשתות המזון הגדולות גילו שכאן, בקריות, שילמנו יותר עבור סל המצרכים שלנו והחליטו להעיר את השוק
"השקענו הרבה כסף". סניף יינות ביתן בקרית ביאליק (צילום: שוקה כהן)
"השקענו הרבה כסף". סניף יינות ביתן בקרית ביאליק (צילום: שוקה כהן)

ביום רביעי השבוע הושק סופרמרקט ויקטורי בקרית מוצקין. הסניף של רשת ויקטורי, שהחלה את דרכה בדרום, מצטרף לרשתות מזון גדולות נוספות, שגילו רק באחרונה את הפוטנציאל בקריות.

במשך שנים שלטו באזור רשתות שופרסל ומגה. לפני מספר שנים הצטרף גם רמי לוי הגיע בסערה גדולה, אבל השנה התרחשה מתחת לאפנו מהפכה צרכנית שבהכרח משפיעה על סל המזון שלנו, עם כניסתן של רשתות השיווק הפרטיות.

לפני כחצי שנה קנתה רשת יינות ביתן את רשת כמעט חינם ומיתגה מחדש את חנויות הרשת. השבוע השיקה הרשת סניף נוסף בקרית ביאליק. לפני כחודש השיקה משפחת נעמן את מחסני השוק בקרית אתא. גם רשת יוחננוף הגיעה לאזור עם סניף ענק בחוצות המפרץ והשבוע נכנסה לקרית מוצקין משפחת רביד עם רשת ויקטורי.

בלי חארטות
מתברר שההחלטה לפתוח את הסניפים בקריות היא לגמרי לא מקרית. "אחרי שיצאנו למרכז והצלחנו לעשות חיל, הגיע הזמן לנוע צפונה", מספר בעל רשת ויקטורי, אייל רביד, "עד היום לא נכנסנו לצפון כי לא מצאנו אתרים שהתאימו לנו. הסניף שהשקנו בקרית מוצקין יכול לשרת שלוש ערים – קרית מוצקין, קרית ים וקרית ביאליק. אנו יושבים בדיוק על הכביש העוקף שמחבר את ביאליק, מוצקין וקרית ים".

קבוצת ויקטורי החלה את פעילותה בשנת 1986, כשעיקר עיסוקה הוא בתחום המזון. כיום מונה הרשת 24 סניפי סופרמרקט מקרית מוצקין בצפון ועד שדרות בדרום, כולל שלושה סניפים בתל אביב. הקבוצה מעסיקה כ-1,500 עובדים ברחבי הארץ ועל הפרק פתיחת שני סניפים נוספים באזור: סניף גדול ברכסים וסניף ענק במרכז ביג הנבנה בימים אלה בצומת הצ'ק פוסט. הסניף המתוכנן באזור ישתרע על שטח של 3300 מ"ר. בינתיים השיקה הרשת סניף בקרית מוצקין, אף הוא סניף ענק, שמשתרע על שטח של כ-3000 מ"ר.

לדברי רביד, יש סיבה ברורה מדוע תושבי הקריות נחשפו בשנה האחרונה לרשתות שיווק שהגיעו מאזור השפלה ומאזור דרום הארץ. "יש כניסה של הדרומיים במסה לצפון, כי אזור הצפון מוגדר יקר מבחינת סל קנייה", הוא מסביר, "עד כניסת הרשתות הדרומיות, תושבי הקריות שילמו פה יותר. בעבר הגיע לפה רמי לוי ומכר עוף בשקל ומאז זה לא קיים בשום מקום במדינה. אחרי שרמי בא ועשה את הבלאגן שלו והדליק את כל הגזרה עם שופרסל דיל, מגה ומחסני להב, היתה דממה. אחר כך נכנסה רשת כמעט חינם, ואושר עד ושוב היתה דממה. בשנה האחרונה הגיע בליץ של רשת יוחננוף מאזור השפלה ומחסני השוק, חנות שכונתית מהדרום".

» לכתבה המלאה, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

סניף יינות ביתן בקרית ביאליק (צילום: שוקה כהן)
סניף יינות ביתן בקרית ביאליק (צילום: שוקה כהן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות