fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חג גדול לילדים

תיאטרון חיפה יפתח את פסטיבל חיפה הבינלאומי ה~24 להצגות ילדים עם מחזה מקורי בחרוזים על פי ספר הילדים של חנוך לוין, "מסע הדוד מקס"
"הגמדים מתחת לשמיכות" צילום: ז'ראר אלון
"הגמדים מתחת לשמיכות" צילום: ז'ראר אלון

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-24 אותו מפיק תיאטרון חיפה מציע הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית, תיאטרון רחוב של מיטב המופעים מחו"ל ומהארץ שיהיו פתוחים לקהל הרחב ורפרטואר מגוון של הצגות אורחות.

בעקבות ההצלחה של הפסטיבל בשנה שעברה ועקב הגידול בביקוש לכרטיסים, יתקיים הפסטיבל מלבד במתחם תיאטרון חיפה, גם במתחם האודיטוריום במרכז הכרמל שכולל את האולמות רפופורט, בית הכט והסינמטק, גם במתחם העיר התחתית ולראשונה אירוע מיוחד בגן החיות – "קרנבל החיות", קונצרט מיוחד בהשתתפות נגני הסימפונית חיפה ושחקני תלמידי בית הספר רעות לאמנויות.

הפסטיבל, שזו שנתו ה-24, הפך במרוצת השנים לפסטיבל הצגות הילדים המרכזי והחשוב ביותר בארץ והוא יצר שינוי בתפיסה לגבי הצגות ילדים. הוא הפסטיבל הבינלאומי היחיד בארץ, המושך אליו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ ומספק חוויה תרבותית לכל המשפחה, חוויה המעשירה את הדמיון ומחזקת את המודעות לעולם התיאטרון. היות וחיפה הינה עיר רב-תרבותית, הפסטיבל שם דגש על קיום הצגות שיפנו לתרבויות השונות והמגוונות של האוכלוסייה.

"הגמדים מתחת לשמיכות" צילום: ז'ראר אלון
"הגמדים מתחת לשמיכות" צילום: ז'ראר אלון

השנה יתקיימו בפסטיבל כ-200 אירועים שיכללו חוץ מההצגה הפותחת ומהצגות התחרות, מופעי תיאטרון רחוב משש מדינות: צרפת, ספרד, איטליה הולנד ואנגליה, אשר יופיעו לראשונה בישראל. כמו כן, יתקיימו מבחר מופעי תיאטרון רחוב של מיטב האמנים הישראליים, שזהו תחום התמחותם. כל מופעי תיאטרון הרחוב בניהול האמנותי של קבוצת התיאטרון "אורתו-דה" – ינון צפריר ואבי גיבסון בראל – יהיו פתוחים לקהל הרחב. כמו כן, יועלו מגוון של הצגות אורחות לקבוצות גיל שונות החל מפעוטות ועד נוער.

 "נובח על הירח" צילום: ז'ראר אלון
"נובח על הירח" צילום: ז'ראר אלון

את הפסטיבל תפתח יצירת המופת של ספר הילדים "מסע הדוד מקס" מאת המחזאי חנוך לוין, שזכה השנה לעיבוד בימתי חדש של רן בכור ועידו קרן והפך למחזה בחרוזים לכל המשפחה, המעוטר בלחנים מקוריים מאת יוני רכטר בבימויו של רן בכור ובהשתתפותם של הילה שלו, אלדד פריבס, דני לשמן, נדיה קוצ'ר, רוית יעקב, נטלי אליעזרוב, יוגב יפת, דרור אהבה רומם, ירדן לויתן. העלילה מספרת על הרפתקאותיו המופלאות של הדוד מקס, הילד הנצחי שיוצא לפגוש את העולם ונודד בדרכים להציל ממלכה ומוצא את אביו.

מקס מדלג בין שווקים צבעוניים וגדודים של חיילים, בין קיסרים, מלכים ודרקונים, בין החיים לבין הקרקס ובדרך מגלה דברים מפתיעים על עצמו, על החיים ועל המקור למלחמות בעולם.

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, ד'-ו', 18.4-16, מתחם התיאטרון העירוני חיפה, מתחם האודיטוריום במרכז הכרמל, מתחם העיר התחתית, התוכנייה המלאה באתר הפסטיבל, טל' לכרטיסים: 8600500- 04

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות