fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התעוררתי והתחלתי לחיות באמת"

מקצין מצטיין בצה"ל, למנטור המוביל במדינה. אלון אולמן בראיון על הצלחה
אלון אולמן
אלון אולמן (צילום: טלי שיאצו)

המנטור אלון אולמן כבש את הארץ בסדנאות לפריצת גבולות ותודעה רחבה.  בשש השנים האחרונות הוביל מעל 100 חברות ומעל 15,000 איש בישראל למטרות ולהצלחה  במהירות ובעוצמה שלא הכירו, תחת ההבנה ש: הצלחה זה לא פוקס ואנשים רגילים יכולים להשיג תוצאות בלתי רגילות בחברות קוד המנצח, פריצת גבולות וקוד העסק.

" נולדתי וגדלתי בקריית מוצקין, אני מרבה לספר על הילדות שלי. זו הייתה ילדות שמחה ורק היום אני מבין כמה קיבלתי ולמדתי ברחובות הקריות כשהייתי ילד. אני חב לכך את כל מה שאני עושה היום. אני נשוי, 3 ילדים, שני תארים בכלכלה ומנהל עסקים בהצטיינות, שלוש חברות, כל חיי השגתי הישגים, הייתי "מצליחן", מילאתי מטלות והשגתי יעדים. בעברי תפקידי פיקוד בכירים בצה"ל – התגייסתי לקורס חובלים, עשיתי כל מיני תפקידי פיקוד, הייתי מנערי הזהב של חיל הים, פיקדתי על ספינות טילים, הייתי המדריך הראשי של קורס חובלים, הייתה לי משפחה, משכורת מצוינת, בית בשכונת יוקרה. להכל הגעתי בכוחות עצמי. היה לי הכל לכאורה, אבל היו לי "כאבי בטן", "עצבים". זה "לא היה זה" בפנים, אותו קול פנימי, שכיום אני יודע שהוא קיים אצל מרבית האנשים, לא הפסיק לטרטר "אתה יכול יותר!"…"אתה יכול יותר!"

יום אחד, כשאני באמצע הקריירה על מטוס בגובה 33,000 רגל הפסקתי לנשום, הבנתי שאני הולך למות. אני רוצה לנשום ומרגיש שאין לי אוויר, כאילו שמו לי מסכת אב"כ סגורה על הפרצוף. מספר שעות אחר כך התעוררתי ברמב"ם, מחלקת חזה, הבנתי שעברתי אירוע נדיר של קריסת ריאה. זה סיפור ארוך שבסופו שרדתי כנגד כל הסיכויים. 4.5 שנים אחר כך שוב קריסת ריאה, שהפעם הסתיים בכריתת שליש ריאה. כל החיים שלי קבלו תפנית. אתה חי לך ברצף, עסוק בלהיות עסוק ופתאום מגיע "איתות ראשון מבלומפילד", אתה נשבע לעצמך שעכשיו אתה עוצר, מתחיל לשאול שאלות איך עובד הדבר הזה שנקרא "חיים" ואיך נעשים מאושרים. כמובן שאחרי כמה חודשים אתה חוזר לסורך.

אלון אולמן
אלון אולמן (צילום: טלי שיאצו)

היום אני רואה את זה כמתנות שקיבלתי בחיים. רק בדיעבד הבנתי שאלו היו איתותים של היקום, תרצו של אלוהים, ש"אני לא על הנתיב". בניגוד לכל הציפיות, ואולי דווקא בגלל המשבר שעברתי, התחלתי לעסוק בספורט באופן מקצועי, לרוץ, לשחות ולרכב על אופניים. בגיל 40 רצתי את המרתון הראשון שלי, בגיל 41 השתתפתי לראשונה בתחרות "איש הברזל". (רצף של 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ אופניים ולסיום – ריצת מרתון. ברצף…) על קו הסיום של תחרות "איש הברזל" הראשונה שהשתתפתי בה באריזונה, הבנתי כי באמת אין גבולות למה שאנחנו מסוגלים להשיג, מבחינה פיסית, מנטאלית רגשית ורוחנית. או שאולי יש גבול – אבל אנחנו מאד רחוקים ממנו וכל אחד יכול להיות פי 2, פי 4 או פי 17 ממה שהוא עכשיו.

זה בזבוז מטורף שרובנו משחקים ב"קטן". אנשים "רגילים" יכולים להשיג הישגים "לא רגילים" על בסיס קבוע כדרך חיים.

מאז סיום התחרות אחזה בי תשוקה מטורפת שהיא לא יורדת, היא רק עולה מיום ליום. ואני מקדיש את חיי בתשוקה ובלהט בלתי מתפשר לחקור, למפות, למדל ולהגיש את הDNA של ההצלחה המעשית. "מה עושה את ההבדל" בין המנצחים לבין השאר, איך זה יכול להיות שבאותו סט של נסיבות יש אנשים שלא משנה איפה תשים אותם, הם יתלוננו, יקרסו ויהרסו, יפריעו לעצמם ולאחים וירעו את מצבם. ואילו המנצחים, תזרוק אותם לבור, תכניס עקרבים פנימה, תכסה בשני מכסים….תחזור אחרי שנתיים, העקרבים רוקדים סטפס, גדל דשא מסביב, וכולם במצב יותר טוב ממה שהיו קודם. מה עושה את ההבדל? האם זה אופי? איך אפשר להקנות את זה מאדם לאדם?

עם המחקרים שהבאתי התחלתי לפתח ידע, מתודולוגיה פרקטית יישומית להצלחה בחיים, כיצד לפרוץ את הגבולות ולהשיג כל מה שנרצה, לא באופן אקראי, אלא כשיטה ברורה, פרקטית ויישומית, כדרך חיים.

התעוררתי והתחלתי לחיות באמת, להשיג הישגים ברמות שלא חלמתי עליהם בעבר, לממש את עצמי, להיות מאושר כדרך חיים ולהביא ערך גבוה רק אחרי שקרה לי אירוע חרום והחיים שלי נעצרו. הייעוד שלי הוא להוביל אנשים וארגונים לפריצת גבולות וביצועי-על דרך הגדולה שלהם. על בסיס אותם עקרונות שעזרו לי לפרוץ גבול ולהפוך לאיש ברזל הקמתי שלוש חברות שהפכו תוך זמן קצר לחברות המובילות בתחומן.

אנחנו מובילים אנשים, הנהלות וחברות מובילות במשק לפריצת גבולות לתוצאות יוצאות דופן. אפשר לקבל שליטה מיידית על החיים שלנו. אפשר ללמוד את זה. אפשר ללמוד הצלחה מעשית, אפשר ללמוד איך עושים כסף.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות