fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדיין איתנו

השבוע שעבר, שהחל בזכייה בתואר אלוף האלופים והסתיים בניצחון באיסלנד, הוכיח שהפועל חיפה של העונה שעברה עדיין איתנו. הקסם נמשך. החבורה של ניר קלינגר שוב השיגה בדיוק את התוצאות אותן הייתה צריכה, שוב הוכיחה אופי יוצא דופן, שוב הוציאה מעצמה את המקסימום בתנאים קשים.
איך כץ חשב בכלל לוותר עליו? ארנסטס שטקוס צילום: אדריאן הרבשטין
איך כץ חשב בכלל לוותר עליו? ארנסטס שטקוס צילום: אדריאן הרבשטין

הפתיח הקבוע: אני כותב לפני המשחק מול אטלנטה, שאתם כבר יודעים את התוצאה שלו. בשל אילוצים, שלא ניתן להימנע מהם, את הכתבה הזו אני מכין בתחילת השבוע, עוד לפני שנודעה היריבה האפשרית הבאה של הפועל חיפה ולפני מסע הרכש השבועי שאני מקווה שהניב משהו, וכנראה אכתוב על המשחקים מול אטלנטה רק לאחר המשחק השני.

אבל הפעם זה פחות מפריע. כי בכל הקשור לקמפיין האירופי הפועל חיפה כבר עשתה את שלה, כל מה שיקרה מכאן הוא בונוס. האדומים עברו את היריבה שהיו צריכים לעבור, עלו לסיבוב המוקדמות השלישי וזכו ביריבה אטרקטיבית שתיצור הכנסות נכבדות ובמסע לאיטליה. לא דמיינו לבקש יותר בקמפיין האירופי הראשון מזה 19 שנה.

השבוע שעבר, שהחל בזכייה בתואר אלוף האלופים והסתיים בניצחון באיסלנד, הוכיח שהפועל חיפה של העונה שעברה עדיין איתנו. הקסם נמשך. החבורה של ניר קלינגר שוב השיגה בדיוק את התוצאות אותן הייתה צריכה, שוב הוכיחה אופי יוצא דופן, שוב הוציאה מעצמה את המקסימום בתנאים קשים.

 

אוהבים את אנדי הרצוג

היו להפועל כמה שבועות גדולים בעונה שעברה, השבוע שעבר מתחרה בהם. גם תואר עם ניצחון על הפועל ב"ש, גם מעבר שלב באירופה, וכדי שיהיה באמת מושלם בין לבין הגיעה ההודעה על מינוי אנדי הרצוג כמאמן נבחרת ישראל. הרצוג חתם עד אמצע העונה הבאה, מה שאמור להשאיר את קלינגר באדום בשנתיים הקרובות. עושה רושם ששני הגורמים היחידים בכדורגל הישראלי שמרוצים מהמינוי של הרצוג הם אוהדי הפועל חיפה וכותבי טורים שאוהבים להשחיל בדיחות בסוגריים (לתפקיד עוזר המאמן יש התלבטות בין המן הרשע לאנטיוכוס).

כדי להדגיש את חשיבות המאורע, קלינגר המשיך בשבוע שעבר את הזון שהוא נמצא בו מאז תחילת העונה שעברה. כל מה שהוא עושה הולך. ההחלטה לתת למחליפים לשחק מול ב"ש התבררה כנהדרת והחילופים שלו הביאו את שני השערים מול האיסלנדים. אפשר לדבר גם על הקשר בין המשחקים: הסגל הרחב שהתגלה מול ב"ש הופך את מומחיות החילופים של קלינגר השנה למשמעותית עוד יותר. אם בעונה שעברה הוא חילץ לא מעט שערי ניצחון מספסל דליל, אפשר רק לדמיין מה הוא יעשה השנה עם ספסל עמוס, שעוד צפוי להתעבות.

ניהול המשחק של קלינגר באיסלנד הזכיר את האופן בו התייחס למשחקים מול יריבות כמו הפועל עכו בעונה שעברה. הוא לא נלחץ ממחצית ראשונה חלשה, המתין עוד קצת עם החילופים ומאוד סמך על כך שברגע שיעבור להרכב התקפי יותר הלחץ שהשחקנים שלו יפעילו יהיה אפקטיבי ויניב מצבים, מה שלא קרה בכלל לפני החילופים.

זה עבד לפי הספר כבר אחרי החילוף הראשון, עוד לפני הכניסה של אלי אלבז. מה שהיה משמעותי בכניסה של גיא חדידה לאגף שמאל היה המעבר של ראדו גינסארי לעמדת ה-50/50 בצד ימין. אם במשחק הראשון השילוב של דור מלול וגילי ורמוט באגף ימין נראה כמו השילוב המנצח של הפועל חיפה העונה, לגומלין האיסלנדים הגיעו מוכנים יותר אל הצמד. אך כאשר גינסארי הצטרף אליהם זה כבר היה גדול על הגנת FH החביבה.

 

איך כץ חשב בכלל לוותר עליו? ארנסטס שטקוס צילום: אדריאן הרבשטין
איך כץ חשב בכלל לוותר עליו? ארנסטס שטקוס צילום: אדריאן הרבשטין

שלישייה קטלנית

גינסארי הוא שחקן טכני ומלוטש, שבא לידי ביטוי בולט כשהוא משחק במרכז השדה וכשיש לידו שחקנים טכניים ומלוטשים. המשחק באיסלנד הבהיר שהשנה הוא חייב לשחק כמה שיותר כשחקן הימני בשלישיית הקישור, לצד ורמוט ומלול. השלישייה הזו, עם התיאום שצברה בשנה שעברה, תוכל לפרק הגנות ישראליות בדיוק כפי שפירקה את הגנת FH במהלך של הגול. עם כל הכבוד לכך שיש ויהיו בסגל שחקנים שאוהבים לשחק בצד ימין, למשל אלמוג בוזגלו, שהצטרף השבוע,  וגל אראל שאפקטיבי במיוחד בעמדת ה-50/50 בצד ימין, השלישייה של ורמוט, מלול וגינסארי ביחד באותו אגף צריכה לקבל עדיפות עליונה.

כאשר אלי אלבז נכנס הלחץ האדום כבר היה בעיצומו, בדקות הבודדות עד לשער שלו הוא שיחק כחלוץ שני לכל דבר והוסיף את המחץ שהיה חסר. השער שלו היה פשוט מאוד, אך התנועה שלו הייתה של חלוץ שני קלאסי שמנצל את התמקדות ההגנה בחלוץ המרכזי המאסיבי. אם הוא לא היה נכנס לא היה מי שעושה את התנועה הזו פנימה כדי לקבל את הכדור מורמוט. אלבז עשה בדיוק את מה שהפועל חיפה הביאה אותו לעשות.

סיוסטדס – תחנה אחרונה

החלטה נהדרת נוספת של קלינגר הייתה להוציא דווקא את אראל ומקסים פלקושצ'נקו ולהשאיר את רסמוס סיוסטדט. בדקות הלחץ של האדומים השבדי תפקד כתחנה אחרונה בקישור ועצר כמה יציאות להתקפה של האיסלנדים, שבלעדיו היו יכולות להיות מסוכנות. דווקא כשתוקפים בכל הכוח חשוב להשאיר קשר אחורי אחד שידאג רק להגנה, קלינגר יודע עד כמה התפקיד הזה חשוב וזה לא מקרה שהוא ממשיך לתת לרסמוס הרבה מאוד קרדיט.

אך כוכב המשחק הוא כמובן ארנסטס שטקוס, שאין לי הרבה מה להוסיף לגביו. השוער הליטאי סידר ליואב כץ, בהצלות שלו באיסלנד, יותר כסף ממה שכץ היה אמור לקבל עליו מהפועל ב"ש. כל השבוע האחרון מדברים על כך ששטקוס קרוב לסיכום לשלוש שנים, אני מקווה שכץ הבין שזה מסוג הדברים שחשוב לסגור מהר, בלי ההתמהמהות הרגילה שלו.

יכול להיות שעכשיו זה כבר נשמע מצחיק, אבל אני חייב לטעון שהפועל חיפה בנויה הרבה יותר טוב להתמודדות מול יריבות בכירות כמו אטלנטה מאשר ליריבות נחותות כמו FH. זו תהיה הפתעה אם הפועל תיתן פייט של ממש לקבוצה שסיימה במקום השביעי באיטליה בעונה שעברה, אבל דברים הרבה יותר מוזרים מזה קרו וקורים כל הזמן בסיבובים האלה. הלוואי שהנסיעה לאיטליה היא לא רק טיול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות