fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי מוצקין החמיצה עלייה לליגה לאומית

אחרי משחק הרואי ביום ראשון, שהסתיים בניצחון בנתניה 80:78, מוצקין נוצחה 71:70, במשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף, שנערך ביום רביעי במוצקין והחמיצה אפשרות לעלות לליגה הלאומנית. עוד לא גמור. ביום ראשון יתקיים בנתניה משחק שלישי ומכריע
הפנים אומרות הכל. מלפנים גיבור הקטטה יבגני ליוטרין. משמאל המאמן המתוסכל יוסי שוורץ
הפנים אומרות הכל. מלפנים גיבור הקטטה יבגני ליוטרין. משמאל המאמן המתוסכל יוסי שוורץ צילום: דורון גולן

 

סדרת גמר הפלייאוף של הליגה הארצית בכדורסל הבטיחה מראש פייט ענק בין שתי קבוצות גדולות _ אליצור נתניה ומכבי קרית מוצקין. נתניה נהנתה מיתרון ביתיות וביום ראשון אירחה באולמה את המשחק הראשון. בתום משחק הרואי של מוצקין גברו חניכיו של יוסי שוורץ על נתניה 80:78 אחרי הארכה (66:66 בתום המועד החוקי), והעבירו את ההכרעה לקרית מוצקין.

ביום רביעי התקיים המשחק השני באולם בגין בקרית מוצקין, שהייתה צריכה ניצחון נוסף כדי לחגוג עלייה לליגה הלאומית. הכל היה מוכן לחגיגה הגדולה 530 צופים נדחסו באולם, רובם אוהדי מכבי מוצקין, שעשו עבודה מצוינת, שלישיית שופטים מליגת העל, בראשם הבינלאומי עומר אסתרון, גם האוהד מספר אחת, _ ראש העיר חיים צורי הגיע כהרגלו וישב בחזית האולם. הייתה רק בעיה אחת, קבוצה אורחת – אליצור נתניה, קבוצה לא פחות טובה ממוצקין, וגם לה יש תוכניות לעלות ליגה.

כמו המשחק הראשון התפתח משחק שקול, מותח ודרמטי, ממש המשך לדרמה שהייתה בנתניה. בתום הרבע הראשון נתניה הובילה בקטנה 15:14 ובתום המחצית הראשונה היתרון עבר למוצקין 34:37. הרבע השלישי התנהל בשליטה של האורחים, שכבר עלו ליתרון של שבע נקודות 54:47, הכי גבוה במשחק, אבל מוצקין צמצמה ובסוף הרבע נתניה הובילה 55:52.

הפנים אומרות הכל. מלפנים גיבור הקטטה יבגני ליוטרין. משמאל המאמן המתוסכל יוסי שוורץ
הפנים אומרות הכל. מלפנים גיבור הקטטה יבגני ליוטרין. משמאל המאמן המתוסכל יוסי שוורץ צילום: דורון גולן

הרבע האחרון נפתח בטרוף של מוצקין, שמהר מאוד עשתה מהפך ועלתה ליתרון 56:62, משמע ריצת 1:10. זה היה השלב שבמוצקין התחילו לפנטז על השמפניה, אבל נתניה, בניצוחם של אלירן גואטה ואיתי קרביוב המצוינים, חזרה למשחק ועלתה ליתרון 65:64, אחרי ריצה של 10:2. מכאן ועד הסיום סל רדף סל, והיתרון עבר מצד לצד אין ספור פעמים. שתי שניות לסיום המשחק נתניה הובילה 71:69, ליאור שגב ניגש אל הקו, קלע את הראשונה והחטיא את השנייה, מוצקין לקחה את הריבאונד ועידו קוז'יקרו החטיא עם הבאזר ובסיום נתניה ניצחה 71:70 והשוותה את הסדרה ל~1:1.

בזמן ששחקני נתניה צהלו ושחקני מוצקין ירדו לספסל שפופים וחפויי ראש, התפתחה מהומה בה היו מעורבים יבגני ליוטרין ממוצקין וקרביוב מתניה. שני הצדדים מיהרו להפריד בין השניים. השופטים ראו את הקטטה ולרגע היה חשש, בעיקר במחנה האורחים, שכרטיסי השחקן יילקחו על ידי השופטים, אבל לבסוף הם החזירו אותם והשניים יוכלו לשחק במשחק השלישי והמכריע.

קלעו למוצקין: אלמוג ברק 16, בר חג'בי 13, עידו קוז'יקרו וליאור שגב 11 כל אחד, יבגני ליוטרין 8, רותם ברזילי 6 ויניב כהן 5.

בסיום המשחק מאמן מוצקין יוסי שוורץ נראה סחוט ומתוסכל: "היה משחק פלייאוף טיפוסי, משחק קשוח. בסוף ביצענו כמה טעויות שמנעו מאיתנו לנצח. נצטרך לתקן ולנצח שוב בנתניה.

כאמור ביום ראשון הקרוב יתקיים משחק שלישי ומכריע בנתניה. המנצחת במשחק תעלה לליגת העל. הכל פתוח, צריך לזכור שבשני המשחקים הביתיות לא עזרה ודווקא קבוצות החוץ ניצחו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות