fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפרוש, או להמשיך?

זו הדילמה של מעין שחף פורמן, אחת הספורטאיות הקריתיות הגדולות ביותר בקריות בכל הזמנים, שאמורה בקרוב ללדת. האם בגיל 31 תוכל מעין לחזור לרמות הכי גבוהות? היא רוצה מאוד, אבל כלל לא בטוחה שתצליח להגיע לכך. בינתיים היא נהנית לצפות באליפות העולם
אתלטית השנה מעיין שחף פורמן (צילום יניב לני)
אתלטית השנה מעיין שחף פורמן (צילום יניב לני)

מעין שחף פורמן עשתה עד היום קריירה ענקית – 8 פעמים אלופת ישראל לנשים בקפיצה לגובה, שותפה לשיא הישראלי באצטדיון פתוח, ביחד עם דניאל פרנקל, השתתפה באליפויות עולם ואליפויות אירופה, ועברה המון חוויות. בתוך כך גם הוכתרה ב-2012 לספורטאית השנה של 'הד הקריות' ועוד שש פעמים הוכתרה כאתלטית השנה. בקרוב היא אמורה ללדת, אבל היא עדיין לא מוכנה להכריז שהיא פורשת, גם בגיל מתקדם יחסית – 31. מי שמכיר אותה יודע שהיא פייטרית, ווינרית בנשמה, והיא שואפת לחזור לרמות הכי גבוהות. אם היא תרגיש שזה לא זה היא תפרוש ואז תתפנה, כפי שהיא אומרת, לגדל את האלופה הבאה.

בחודשים הקרובים את אמורה ללדת, אז קודם כל שיהיה במזל טוב. מה זה אומר לגבי הקריירה הספורטיבית שלך?
"המטרה והרצון שלי זה כן לחזור, אבל מה יהיה באמת אי אפשר לדעת. לפעמים לידה והריון זה טראומה לגוף, ככה שרק הזמן יגיד אם אוכל לחזור באמת".

עד היום עשית קריירה מדהימה, יש עוד למה לצפות?
"אני תמיד שואפת  להגיע לרמות הכי גבוהות. אם אני אחזור, אז כמובן שאני ארצה להגיע לשם, אבל אי אפשר באמת לדעת".

ofir 01
חוויות מרגשות מאליפות העולם במוסקבה 2013. מעין שחף פורמן (צילום: איסר רביץ)

אולי אמצא את הקופצת הבאה

מצד שני עברת קורס מאמנים באתלטיקה, גם השתתפת באליפות ישראל האחרונה כשופטת בתחרות הקפיצה לגובה, זה אומר שאת מכינה את הקרקע לעתיד?
"עשיתי את הקורס בשביל שיהיה משהו בקנה. זה בהחלט מעניין אותי, אם תהיה לי אפשרות לאמן, אז למה לא. בכל זאת, אם לא אוכל לקפוץ אולי אמצא את הקופצת הבאה".

אם תפרשי עושה רושם שאין לך יורשת. באליפות ישראל האחרונה שנערכה בחודש שעבר, זו שזכתה במקום הראשון עברה 1.74. זה גובה שאת מדלגת עליו בדרך כלל.
"אני דיי בטוחה שתהיה התקדמות בענף, אלו תקופות והכול משתנה. לפני שאני ודניאל פרצנו היינו באותו מצב כמו עכשיו, היו 4-5 בנות שקפצו באזור ה-1.75 ומתוכם אני פרצתי, אז אי אפשר לדעת, אולי אחת גם תפרוץ".

בימים אלה מתקיימת בלונדון אליפות העולם, איך התרשמת עד עכשיו?
"זו רק ההתחלה, (הראיון נערך ביום שני בצהרים א.ל) כבר עכשיו יש תוצאות יפות, יש הפתעות, זה כל היופי. תמיד יש את האנדרדוג, ובכלל זו אליפות בסימן פרישה של הרבה ספורטאים. הקהל האנגלי מאוד אוהב אתלטיקה, שים לב שגם בבקרים האצטדיון מלא, זה נראה כיף, כל התחרויות האלה זו הרגשה אחרת לחלוטין".

תרבות הספורט אצלנו לוקה

שישה ישראלים הגיעו לאליפות, חמישה מהם נשרו כבר ביום השלישי, רק חנה מיננקו עלתה לגמר וסיימה במקום הרביעי המכובד מאוד. ענף האתלטיקה בארץ דורך במקום, אולי נמצא בנסיגה?
"אני לא חושבת שמדובר בנסיגה, כי אם מסתכלים על אליפויות העולם הקודמות זה פחות או יותר כמות הספורטאים שישראל שולחת לאליפות. אגב, דווקא באליפות  שהייתה במוסקבה בזמנו היינו שלושה ספורטאים בלבד. זו תמיד הסביבה היותר  קשה לישראלים, זה חוזר סביב תרבות הספורט הלוקה, שלא קיימת פה, וזה משפיע. מדינה שאין בה אתלטיקה זה משפיע ישירות על שאר הענפים, כי זה הבסיס. זה לא נסיגה, זה קריטריונים שהם קבועים אצלנו ולא משתנים פשוט".

חנה מיננקו מייצגת היום את מכבי תל אביב, אבל החל מהעונה הבאה היא תצטרף לאגודה שלך – מכבי חיפה. מה זה יעשה לאגודה?
"זה יכול לעזור בליגות, אני מקווה שיביא יותר ספונסרים, אולי ישקיעו בזכותה יותר וזה יכול יעזור לשאר האתלטים".

ofir 02
ספורטאית השנה 2012 ושש פעמים אתלטית השנה של 'הד הקריות'. מעין שחף ודוד אבן צור (צילום: דורון גולן)

חנה מיננקו היא אישיות מדהימה

השתתפתם ביחד באליפות העולם שהתקיימה ב-2013 במוסקבה. יש לה סיפור חיים מרתק, מה את יכולה לספר עליה?
"היא בחורה באמת משכמה ומעלה. אישיות מדהימה, מעבר לספורט ומבחינה אישית היא מאוד אמוציונלית. זה לא היה קל עבורה להגיע לארץ חדשה, בגיל מתקדם. היא התאקלמה פה באופן מדהים, למדה עברית ועשתה כל מה שצריך בכדי להשתלב. מעבר לכך, היא מביאה תוצאות ולזה יותר קל להתחבר כי זה העם שלנו. באופן כללי כיף לראות את זה, לא כל ספורטאי שמגיע כזר מתאקלם בצורה כזאת, היא עשתה הכול כדי שיקבלו אותה".

מה דעתך על ההפסד של אוסיין בולט ב-100?
"האמת, לא הפתיע אותי, כי הוא לא היה בשיאו. הריצות שלו כול השנה לא היו משהו. כולם ציפו שהוא יתעלה וייקח זהב, אבל זה לא היה ממש מפתיע. אני בטוחה שבכל זאת הוא יסיים את הקריירה עם מדליית זהב בשליחים, אם הם לא ייפסלו".

הבוז לגטלין לא מתאים לאתלטיקה

קרה דבר מוזר בסוף הריצה, כל הקהל באצטדיון וגם מצלמות הטלוויזיה התרכזו רק בבולט, והתעלמו לחלוטין מהמנצח "המסומם". מה דעתך על ג'סטין גטלין? כעסת שדווקא הוא ניצח?
"לא באמת היה משנה לי. גם אם בולט היה מסיים אחרון, עדיין הכול היה סובב סביבו, זה בולט בכל זאת. מה שהוא עשה בענף יסופר עוד שנים רבות. גם אם הוא היה רץ 12 שניות, עדיין הכול היה סביבו. גטלין זה קטע, הוא כן ריצה את עונשו לפני הרבה שנים, יש שיגידו למה דווקא הוא, הרבה נפלו לפניו ואין איתם בעיות. אני לא יכולה להבין את הבוז, לא מתאים לאתלטיקה. אנשים לא אוהבים אותו כי לא מרגישים שהוא מצטער על מה שהוא עשה. יש חוסר אמון כלפיו".

יש עתיד בארץ לענף הספורט הכי חשוב, יש תקווה לאתלטיקה הישראלית?
"זה תלוי מה מוכנים לעשות. חייבים לעבוד על תשתיות, לעבוד עם הילדים החל מבית הספר היסודי, משם הכול יתחיל, ואז אולי יגדלו פה איזה חנה מיננקו למיניהם. בלי זה יכול אולי לגדול פה מישהו מוכשר, אבל כדי להרחיב את הבסיס צריך להשקיע בילדים, זה ברור".

יש מצב שתעודדי את הילדים שלך לעסוק בספורט בכלל, אולי באתלטיקה?
"וואלה אני לא חושבת על זה עדיין. מה שירצו הם יעשו, כל מה שמעניין אותי זה בריאות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות