fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ככה לא בונים חומה

ניקול טרוסמן, אלופת ישראל בטניס שולחן, עם רקורד חסר תקדים בענף ובכלל, עלולה/עשויה, תלוי איך מסתכלים על כך, לעבור למועדון גדול באירופה
ניקול טרוסמן
רוצה להגיע לטופ העולמי. ניקול טרוסמן (צילום: יח"צ)

לאחרונה נודע למשפחת טרוסמן מקרית מוצקין שבתם, ניקול טרוסמן, לא הוכרה על ידי שלטונות הצבא כספורטאית עילוי. זו דרגת על שמאפשרת לספורטאי המתגייס להמשיך בפעילותו, מבלי לפגוע בתוכנית האימונים והתחרויות שלו, גם בארץ וגם בחו"ל.

זו החלטה אומללה ומגוחכת. ניקול בת 17 וחצי היא אלופת ישראל לנשים בטניס שולחן. היא זכתה בתואר זה שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות. בזכייה הראשונה שלה היא הייתה בת 14 בלבד. הישג חסר תקדים בענף זה, וייתכן מאוד שאין לו תקדים גם בשאר ענפי הספורט.

ניקול טרוסמן
רוצה להגיע לטופ העולמי. ניקול טרוסמן (צילום: יח"צ)

בגיל 14 דורגה ניקול במקום הראשון באירופה לקדטיות. בגיל 16 היא קיבלה זימון מיוחד להשתתף עם נבחרת אירופה באליפות העולם ליבשות, ביחד עם שלוש שחקניות, הטובות ביותר מכל אירופה. לאחרונה הבטיחה ניקול את השתתפותה באולימפיאדה העולמית לנוער שתתקיים בקיץ בסין. ניקול החלה לשחק טניס שולחן כבר בגיל 7, בזכות אביה סרגיי, שהוא מאמן טניס שולחן ברמה גבוהה מאוד. היא התאמנה באליצור קרית אתא ומגיל 7 השתתפה בכל אליפויות ישראל וזכתה עשר שנים ברציפות בתואר אלופת ישראל, לילדות, קדטיות ונערות. זה לא קרה מעולם בארץ. זאת פרט לתארים בדרג הנשים, שצוינו קודם.

בגיל 12 היא החליטה לעזוב את בית הוריה כדי להצטרף לפנימיית המחוננים במכון וינגייט. בקרוב היא תשלים שש שנים במסגרת זו. כל זאת כדי להפוך עם הזמן לספורטאית על. שש שנים היא ומשפחתה הקריבו קורבן גדול. תשאלו כל אמא פולנייה אם היא הייתה מסכימה לזה. לא רק הפולניות היו מתנגדות, רוב האמהות היו מטילות וטו. הנחישות של אבא סרגיי והרצון האדיר של ניקול הכריעו את הכף. אמא אנג'לה נכנעה.

עכשיו אחרי שעברה כברת דרך ארוכה כל כך והגיעה להישגים, שאף שחקנית בענף זה לא הגיעה אליהם בכל הזמנים, היא חטפה סנוקרת. סרגיי סבור שלא הצבא מחליט בעניין, יש מכסות והצבא פועל בהתאם להנחיות שהוא מקבל מאיגודי הספורט. "זו החלטה פוליטית, לא ספורטיבית טהורה", טוען סרגיי. סרגיי לא מרים ידיים. הוא מבין שהוא חייב לעשות מהלך כדי להציל את הקריירה של ניקול. בימים אלה מתנהל משא ומתן עם מספר מועדונים באירופה -בצרפת, גרמניה ואוסטריה. ניקול נמצאת היום בגיל קריטי, עד גיל 20 היא חייבת להיות במסגרות רציניות וגדולות, אחרת היא תהיה ספורטאית מצוינת בקנה מידה ישראלי. היא ואביה רוצים להגיע לטופ, כולל אולימפיאדת ריו ולהצליח שם.

אגב הצבא יסכים, קרוב לודאי, לדחות את שירותה הצבאי של ניקול, במידה והיא תתקבל למועדון גדול באירופה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות