fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל נשים: בדרך לליגה הראשונה

קבוצת הנשים של מכבי צור שלום עשתה ביום שלישי צעד ענק בדרך לזכייה באליפות הליגה השנייה וחזרה לליגה הראשונה, אחרי שניצחה במשחק העונה את בנות נתניה 0:1. שער נדיר של ירין אסייג. אוראל הרוש ספגה נגיחה בפנים ונלקחה לטיפול בבית חולים
פלשבקים מפציעה קשה. אוראל (הרוש) פייגר צילום: נחום סגל
פלשבקים מפציעה קשה. אוראל (הרוש) פייגר (צילום: נחום סגל)

משחק העונה של הליגה השנייה לנשים בכדורגל התקיים ביום שלישי בצור שלום ובו אירחה מכבי צור שלום את בנות נתניה. לפני המשחק דורגה צור שלום במקום הראשון עם 27 נקודות, שתיים יותר מאשר לנתניה. היה ברור כי ניצחון של צור שלום יגמור כמעט סופית את סיפור האליפות, ניצחון לנתניה היה מקפיץ אותה למקום הראשון עם סיכויים טובים לזכות באליפות. תיקו היה בסדר לצור שלום. למרות היתרון בטבלה מאמן צור שלום, דוד גנון, הלך על ניצחון, אבל בדרך חכמה. הוא ידע שהקבוצה מנתניה היא קבוצה חזקה, לא פחות טובה מצור שלום.

הוא גם ידע שנתניה תגיע למשחק במטרה אחת- לנצח. לכן הוא צופף את המשחק במרכז השדה והורה לחלוצה הצעירה ירין אסייג לרדת לאחור לשחק יותר בקישור ואם יש צורך לרדת לעזור גם בהגנה, בין השאר בגלל כושרה הגופני המצוין. כך גם שחקניות הכנף קיבלו הוראה לחזור לאחור ולהתחיל משם את ההתקפות המתפרצות, כאשר המוציאה העיקרית לפועל הייתה הותיקה השחקנית אוראל (הרוש) פייגר.

שער מדהים של ירין אסייג
המחצית הראשונה הייתה חלשה מבחינתה של מכבי צור שלום, שלא נכנסה טוב למשחק. האורחות תקפו יותר ואף הגיעו לשני מצבים. בהפסקה הרגיעה גנון את השחקניות ודרש מהן לצאת קדימה להתקפות במטרה לעקוץ ולהכריע את המשחק. שער אחד קטן מבחינתו היה שווה המון. כך היה, מכבי צור שלום פתחה טוב את המחצית השנייה ולמעשה השתלטה על המשחק. באמצע המחצית יצאה הקבוצה להתקפה, לי היא כספי שלחה כדור רוחב לירין אסייג, הכדור פגע בגבשושית וקיפץ מעלה, וירין הניפה את רגלה ובעטה מ~20 מ' טיל אדיר לחיבורים, ולא הותירה שום סיכוי לשוערת האורחת. שער מדהים, של שחקנית גדולה, שהימם את בנות נתניה והוציא אצלן את הרוח מהמפרשים.

בשלב הזה המשחק התחמם, גם קודם המשחק היה אגרסיבי. סמוך לסיום שרק השופט על עבירה לזכות אוראל פייגר, שקיבלה "טיפול אישי חם", לאור הצטיינותה במשחקים הקודמים בין שתי הקבוצות. אוראל הגיבה בכעס על העבירה ופנתה לשחקנית שפגעה בה בשאלה: "למה את בועטת בי"? בתגובה זו נגחה בפניה. אוראל נפגעה בצורה חמורה מתחת לגבה השמאלית, העין התנפחה ודם רב ניגר מאזור הפגיעה. היא נלקחה לטיפול בבית חולים ונזקקה לתפרים. היא חזרה לביתה כואבת ומתוסכלת, עם פלשבקים רעים מהעבר. מי שמכיר את ההיסטוריה שלה יודע שאוראל נפגעה לפני כארבע שנים וחצי בצורה חמורה במיוחד באזור הצוואר במשחק שנערך בבאר שבע ונזקקה לשני ניתוחים מסובכים.

פלשבקים מפציעה קשה. אוראל (הרוש) פייגר צילום: נחום סגל
פלשבקים מפציעה קשה. אוראל (הרוש) פייגר (צילום: נחום סגל)

עוד פציעה של אוראל (הרוש) פייגר

 בכך נקטעה קריירה מבטיחה מאוד של שחקנית ענקית, שסומנה אז כהבטחה גדולה בכדורגל הנשים. העונה, אחרי שנישאה וילדה שני ילדים, לא הצליחה אוראל להתגבר על האהבה והתשוקה שלה לכדורגל וחזרה לשחק. היא הוכיחה כי היא לא שכחה כלום. היא הוסיפה המון כח ויכולת לקבוצה, והרבה בזכותה מכבי צור שלום נמצאת בדרך חזרה לליגה הראשונה. חבל שהיא נפצעה שוב בצורה שמוציאה את החשק לשחק. אגב בעקבות הנגיחה הברוטאלית באוראל הורחקה השחקנית הפוגעת מתניה על ידי השופט בכרטיס אדום.

השחקנית השנייה שראויה למחמאות רבות היא כובשת השער ירין אסייג. בסך הכול ילדה בת 15, אבל איזו שחקנית ענקית. היא הגיעה לצור שלום לפני שלוש שנים ושיחקה בקבוצת הנערות, כשהיא צעירה בשנתיים מהגיל המותר, לאחר שקיבלה אישור מיוחד מההתאחדות לכדורגל. כבר אז, למרות שהייתה קטנה מכולן, היא הפכה לאימת ההגנות ובעיקר לשוערות, שכן בעיטות הפצצה שלה לא נופלות מבעיטות של בנים מצטיינים בתחום. שלום אביטן, החלוץ האגדי של הפועל באר שבע, שהוביל את הקבוצה לשתי אליפויות באמצע שנות ה-70, לבטח היה מתגאה בה.

בעוד שבועיים חוגגים אליפות
כל שאר הבנות, ללא יוצאת מהכלל, תרמו חלק חשוב להצלחה הגדולה של הקבוצה ועליהן נרחיב בשבועות הבאים. מאמן הקבוצה דוד גנון עשה את הבלתי יאמן, ממש לבדו, ללא כל סיוע הוא הוביל את הקבוצה לליגה הראשונה. גנון נזהר בשלב זה לצאת בהצהרות. הוא רוצה לעבור את שני המשחקים הקרובים בשלום כדי שהקבוצה תבטיח את זכייתה באליפות.

דוד גנון והטאלנטית שלו - ירין אסייג  צילום: איסר רביץ
דוד גנון והטאלנטית שלו- ירין אסייג (צילום: איסר רביץ)

עוד שלושה משחקים נותרו עד תום העונה, מכבי צור שלום נהנית מיתרון של חמש נקודות על נתניה ויתרון ביחס הפנימי בין שתי הקבוצות. זה אומר שבמקרה של שוויון בנקודות בין השתיים צור שלום תעלה, כיוון שניצחה בכל שלושת המפגשים שקיימו הקבוצות העונה.

ביום שלישי תצא צור שלום למשחק חוץ נגד מכבי כפר סבא, קבוצה טובה, שכבר עשתה צרות לצור שלום העונה. ניצחון במשחק ומכבי צור שלום תחגוג שבוע אחרי כן בביתה את הזכייה באליפות במשחק נגד בנות אילת.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות