fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפסד מטופש במיוחד

ירוק עד/עמית פרוסנר

במכבי חיפה כנראה חשבו שאחרי הטיול מול עכו לפני הפגרה הם כבר מחוץ לסכנת המאבק בתחתית. הפסד לאשקלון מחר, ומכבי נשאבת בכח פנימה

פרד רוטן עלה למשחק באשדוד עם אותו ההרכב שניצח 0:4 את עכו. מערך של 4:4:2, כשרועי קהת מתופקד כקשר באגף שמאל, וניקיטה רוקאביצה ועומר דמארי משחקים למעלה כחלוצים. אבל המשחק מול עכו, שהגיעה לאצטדיון סמי עופר בלי סיכוי ריאלי להישאר, שונה בתכלית השינוי ממשחק מול אשדוד, שמסובכת במאבק קשה מאוד עם אשקלון על הירידה. הרי ברור שאשדוד צריכה יותר את הניצחון, ותיקו לא יספיק לה, בעיקר אם אשקלון תנצח (מה שבאמת קרה) ולכן אין לשחקנים של עמיר תורג'מן ברירה אלא לנסות ולצאת קדימה. משחק שכזה אמור לשחק בדיוק למה שמכבי חיפה יחסית מסתדרת איתו לא רע. לחכות למטה בהגנה ולצאת להתקפות מעבר מהירות, אבל משום מה רוטן ממשיך לדרוש מהשחקנים שלו להניע כדור בחלק האחורי. הפעם השלישייה הקדמית של אשדוד ניסתה ללחוץ על החלק האחורי של מכבי ולא נתנה למכבי להניע כדור 25 מטר מהשער, כמו שעכו נתנה, ומכבי התקשתה מאוד לדחוף קדימה את הכדור, אבל האמת שלא היה בזה שום צורך.

לחזור עם נקודה, היה בסדר גמור

בשביל מה מכבי בכלל ניסתה להחזיק בכדור במשחק שכזה? לחזור עם נקודה, היה בסדר גמור, ולמכבי יש את היכולת לעקוץ במעבר ולמרות זאת רוטן ניסה להמשיך ולשחק כדורגל מסודר בחלק האחורי. צריך לזכור שבסופו של דבר, ולמרות מה שמוחמד אלאך אומר בימים האחרונים, במכבי יהיו יותר משניים שלושה שינויים בהרכב בעונה הבאה. מספיק שיהיו ארבעה זרים חדשים וככל הנראה יהיו אפילו חמישה, ועוד שני ישראלים, שאחד מהם לפחות יגיע להרכב, ובעונה הבאה השחקנים שיצטרכו להניע כדור ולהתאים לשיטה של רוטן הם אחרים לגמרי. אז למה לנסות בכח ולשחק כדורגל שלא מתאים עם מה שיש כרגע? לא ברור. אולי רוטן רוצה לראות מי בכל זאת מסוגל להניע כדור, ואולי רוטן ואלאך מנסים עדיין לבדוק שחקנים שמתנדנדים, אבל את זה עדיף לעשות אחרי שמכבי תישאר בוודאות בליגה. המצב של מכבי עדיין סביר, אבל אם היא תפסיד מחר בערב לאשקלון, ההפרש מהקו האדום יהיה ארבע נקודות בלבד, וכשיישארו עוד ארבעה משחקים הלחץ במועדון יהפוך להיות עוד יותר גדול ממה שהוא עכשיו.

מכבי חייבת חלוץ שיספק לה מספרים. הכי מתאים - תומר חמד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מכבי חייבת חלוץ שיספק לה מספרים. הכי מתאים – תומר חמד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

משחק נורא, הפסד מוצדק

למכבי חיפה הייתה הזדמנות מצוינת ממש בפתיחה, כשעומר דמארי פרץ מול השער והחטיא וקוסטדינוב שהגיע לריבאונד בעט לרגליים של שחקן הגנה אשדודי במקום לרשת. עד סיום המחצית ראינו בעיקר משחק משעמם כשמכבי חיפה מנסה להניע כדור ולא מצליחה, ואשדוד מנסה, אבל לא כל כך מסוגלת ולמרות זאת הגיעה לשתי הזדמנויות עד הדקה ה-45, כשדור ג'אן בעט מתוך רחבת החמש כדור שהסתובב בתוך הרחבה של מכבי ושחקני ההגנה הירוקים לא הצליחו להרחיק. במחצית השנייה מכבי קיבלה פנדל מפוקפק, שאותו ניצל רוקאביצה להשוות, ועד הסיום אשדוד עוד הגיעה לשני מצבים לפני שמאבוקה, באחד המשחקים הגרועים ביותר שלו מאז שהגיע, הכשיל את בלסינג אלקה בתוך הרחבה ואינברום הבקיע את ה-1:2 ושלח את מכבי הביתה לא רק בלי נקודות, אלא גם למשחק שבמקום שיהיה משחק אימון הפך להיות משחק תחתית חשוב ומותח מול אשקלון.

תומר חמד. בכל מחיר

כתבתי כאן לא פעם ולא פעמיים שהשחקנים הישראלים מרוויחים הרבה יותר מדי ביחס ליכולת שלהם והעובדה שדור מיכה מרוויח מעל חצי מיליון יורו לעונה, או רמי גרשון מרוויח סכום דומה, לא באמת הופכת אותם לשחקנים ברמה של חצי מיליון יורו. ואחרי סאגת רועי קהת אפשר להבין שיעקב שחר לא להוט לשלם שוב סכומים גבוהים לשחקן אחד, בטח אחרי שגם קלאוס היווני נכשל כאן כשלון חרוץ. אבל יש שחקן אחד שמכבי חיפה חייבת לעשות ככל שביכולתה להביא, גם אם בגללו מוחמד אלאך יאלץ להסתפק בזרים קצת פחות יקרים ואפילו בישראלי או שניים פחות, וזהו תומר חמד. בתחילת העונה הטקסט הזה היה שווה בקליפת השום, כשחמד התמודד על מקום בהרכב של ברייטון, שעלתה לפרמיירליג עם גלן מוריי, ואפילו כבש שני שערים בששת המשחקים הראשונים שלו, אבל אז קרו שני דברים, הראשון, חמד הושעה על ידי הליגה לשלושה משחקים בעקבות דריכה כביכול על שחקן מניוקאסל, יחד עם פציעה שהוציאה אותו מהשטף, והשני, והיותר בעייתי ­- בפגרה ברייטון הביאה שני חלוצים נוספים. הראשון, יורג לוכאדיה ההולנדי הגיע בשיא מועדון של 14 מיליון פאונד, והשני אוצ'ואה הארגניטנאי (שחמד החליף בעצמו בברייטון) שחזר לברייטון מלסטר. המאמן של ברייטון משחק באופן קבוע 4:4:1:1 ויש לו מקום לחלוץ 9 אחד. כשהיו שניים בסגל, המצב של חמד היה טוב, עכשיו, כשיש ארבעה, חמד מבלה רוב הזמן ביציע ובקושי רואה אפילו ספסל. יכול מאוד להיות שחמד יעדיף להישאר באנגליה ולמצוא קבוצה בצ'מפיונשיפ, סך הכל הוא שחקן מוכח ובליגה השנייה באנגליה הוא לא הפסיק להבקיע, וזו בדיוק הסיבה מדוע מכבי חיפה חייבת להביא אותו. חמד הוא שחקן מוכח שמספק מספרים באופן קבוע בכל קבוצה שהוא משחק בה. אוטוטו הוא בן 31, אבל חמד מעולם לא היה שחקן מהיר אלא חזק מאוד עם משחק גב יוצא מהכלל ומשחק ראש מעולה. הוא יתאים לכל שיטה ויוכל לשחק בכל הרכב שרוטן, או המאמן שיגיע אחריו, יבחר, עם חלוץ אחד או עם שניים. דמארי למשל ליד חמד ייראה הרבה יותר טוב. ובסופו של דבר מכבי חייבת שיהיה לה סוף סוף שחקן שיספק לה מספרים בחלק הקדמי. מאז דבלאשווילי לא היה למכבי חלוץ אמיתי שאפשר לסמוך עליו ושייתן 15 שערים בעונה, בנוסף לכמה בישולים. קשה למצוא שחקנים ישראלים איכותיים שיעשו הבדל, חמד הוא בהחלט אחד כזה, ולא פחות חשוב, הוא ישחרר למכבי עמדה של זר לתפקיד אחר. קחו את הסגל הזה של מכבי, תוסיפו לו קשר אחורי ברמה גבוהה, מגן שמאלי ואת תומר חמד. וזו כבר התחלה של שלד שלא יגיע לים בחודש מרץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות