fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוניברסלי/אסף רביץ: פרשת ממן עלולה להרוס הכל

 

עד לפני שבוע הפועל חיפה נראתה כמו הקבוצה היחידה בליגת העל שלא חוותה משבר. המשחק הנוראי בשבת מול קרית שמונה, קריאות הבוז של הקהל לחנן ממן, ובכלל פרשת ממן, יצרו תחושה של משבר גדול, ברגע אחד. השאלה כעת מה יהיה עם ממן ואיך הקבוצה תחזור, אם בכלל, לתלם

לפני שבוע הפועל חיפה הייתה הקבוצה המרוצה והרגועה ביותר בליגת העל. היא סיימה את חצי העונה הטובה ביותר שלה במילניום הנוכחי עם משחק משובח במיוחד במגרשה של האלופה, היא הבטיחה מעשית את מקומה בפלייאוף העליון, היא נשארה במרחק של שתי נקודות מהמקום הראשון והיא הצליחה להימנע מהמשברים והדרמות שאף קבוצה אחרת לא הייתה חסינה מפניהם בחצי הראשון של העונה. כמה כיף היה לפני שבוע.

סוגיית העתיד של חנן ממן עמדה על הפרק לכל אורך התקופה הזאת, אבל הצליחה להישאר מתחת לרדאר. התחושה הייתה שבעונה כזאת כל בעיה נפתרת בסופו של דבר. יואב כץ היה אופטימי מאוד לגבי יכולתו להשאיר את ממן בהפועל חיפה לטווח ארוך וכנראה הדביק באופטימיות את כל המערכת. ובכל מקרה, זה היה אמור להיות סיפור שקשור לעתיד, לעונה הבאה, לא כזה שיפגע בעונה הקסומה שהתפתחה לה.

יש בכלל טעם להשאיר אותו בקבוצה? חנן ממן צילום: אדריאן הרבשטיין
יש בכלל טעם להשאיר אותו בקבוצה? חנן ממן צילום: אדריאן הרבשטיין

ברגע אחד הכל התפוצץ

עד שברגע אחד הכל התפוצץ. זה התחיל במשחק בשבת מול קרית שמונה, שבעקבות ההתפתחויות בימים שאחריו ניתן לראות בו סימפטום מקדים של מערכת שהאידיליה שלה נסדקה. אם המשחק בבאר שבע הוא מועמד חזק לתואר המשחק הטוב ביותר של הפועל חיפה השנה, המשחק מול קרית שמונה הוא מועמד וודאי לתואר המשחק החלש ביותר עד כה.

הפערים היו מדהימים, כל הדברים הקטנים שבלטו בבאר שבע נעלמו לחלוטין. שחקנים כמו שמואל שיימן, רסמוס ואלון תורג'מן, שפחות משבוע לפני כן הגיעו לשיא ביכולת הנעת הכדור, התקשו לבצע פעולות פשוטות, ראדו גינסארי, רוסלן ברסקי ודור מלול נראו רכים ומבולבלים, מקסים פלקושצ'נקו בקושי ביצע פעולות חיוביות, אפילו גבריאל תאמאש וארנסטס שטקוס ביצעו טעויות קריטיות. השחקנים של קלינגר הפסידו את רוב הקרבות במרכז השדה, גם אלה שדרשו קשיחות וגם אלה שדרשו טכניקה, ולראשונה העונה שחקן בודד _ נייג'ל האסלביינק, גרם להגנה האדומה להרגיש חסרת אונים לחלוטין. היחיד שתפקד היה ניסו קפילוטו, וזה כבר מזכיר את שנה שעברה.

 

ממן נראה עצבני מאוד

והיה חנן ממן. הוא פתח את המשחק חד, היה לו חלק חשוב בהתקפות המהירות של הדקות הראשונות, אבל גם בדקות האלה הוא נראה עצבני מאוד. הוא הרבה לצעוק על חברים לקבוצה בצורה לא אופיינית, וככל שהמשחק התקדם הוא הלך ונחלש. זה לא נראה כמו משחק של שחקן שלא אכפת לו, אלא של שחקן שנמצא במצב נפשי מאוד מורכב. בשלב מסוים חלקים נרחבים בקהל, שלפעמים נדמה שרק מחכה להזדמנות להתעצבן מחדש על הקבוצה, החלו לשרוק לו בוז.

ניתן להעלות הרבה מאוד ספקולציות בשלב הזה. יכול להיות שאם יואב כץ היה מציע לממן חוזה ארוך בשלב מוקדם יותר הוא היה משאיר אותו (בטח בקיץ), יכול להיות שיחס אחר מהקהל היה משכנע את ממן להתחייב למועדון בו גדל, יכול להיות שניצחון על קרית שמונה היה גורם לו לחשוב פעמיים.

אך מאוד יכול להיות גם שההחלטה של ממן התקבלה ללא קשר לכל אלה ובלי שאף אחד היה יכול לשנות אותה. את זה רק ממן יודע. אם הוא היה מעדיף לחתום על חוזה ארוך טווח בהפועל חיפה הוא כנראה היה מוותר על ההזדמנות האחרונה שלו להיות שחקן מוביל בקבוצה שחושבת בגדול. קשה לדעת אם ממן יצליח בבאר שבע, גם השנה הוא לא נראה מספיק יציב כדי לככב בקבוצה בסדר גודל כזה וכדאי לזכור שרק לפני שנה וחצי הוא עוד הוחלף בדקה ה~55 של משחק ההישארות של הפועל חיפה, כי לא תפקד. אבל אפשר להבין למה הוא מרגיש שהוא חייב לנסות.

מה שחבל זה שכל זה קורה במהלך עונה כזאת ולא בסופה. אנחנו לא תמימים, ברור לנו שאחרי עונה נהדרת קבוצה בסדר גודל של הפועל חיפה תתקשה להשאיר את כל השחקנים הבכירים שלה. אבל אי אפשר היה לתת לנו את העונה הזאת? הקסם והרומנטיקה שהעירו מחדש את הניצוץ אצל האוהדים האדומים יתקשו לשרוד לאחר שכוכב הקבוצה חתם אצל אחת מהיריבות לצמרת.

נכון לזמן הכתיבה, הדיווחים הם על כך שממן כבר סגור בבאר שבע לעונה הבאה, כשהשאלה היא אם הוא יעבור כבר עכשיו או בסוף השנה. השאלה הזו אולי תהיה תלויה ביכולת של יואב כץ להביא שחקן יצירתי בכיר במקומו, בעיקר גילי ורמוט. השאלה היא אם יש בכלל טעם להשאיר את ממן בקבוצה במצב שנוצר. יש תקדימים כאלה בעולם, כולל שחקנים שהובילו קבוצה לאליפות על חשבון הקבוצה שהם היו חתומים בה לעונה הבאה, אבל הכדורגל הישראלי לא בנוי להכיל רמה כזו של מורכבות

ניצחון בגביע בלי ממן

קשה היה לחשוב על תזמון גרוע יותר למשחק גביע באמצע השבוע, משחק חוץ מול יריבה מתגוננת שחושפת את הפועל חיפה בדיוק לסגנון המשחק שקשה לה במיוחד בלי ממן. המשחקים אותם האדומים הכריעו מהר השנה היו אלה שממן כיכב בהם מתחילתם. אבל הפועל עכו היא קבוצה חלשה מאוד ובסופו של דבר האיכות של האדומים הצליחה לבוא לידי ביטוי ברגע האחרון.

אלון תורג'מן, שהתקשה בחודשיים האחרונים במשחקים שרובם היו מול קבוצות גדולות, הזכיר את החשיבות שלו בדיוק מול הסוג הזה של קבוצות. יש לו עכשיו חמישה שערים בשני משחקים מול עכו, בשורה טובה לקראת המפגש הנוסף בין השתיים בשבת. ראדו גינסארי נותר השחקן היצירתי ביותר בהרכב וגמל לקלינגר עם חילוץ וכדור עומק בשער הראשון. יוסיפ איבנצ'יץ' סיפק דיבידנד ראשון עם בישול בנגיחה לרוחב בשער השני. נדמה לי שזה השער הראשון של הפועל חיפה מהגבהה של כדור נייח השנה, ואיבנצ'יץ' ביצע את הפעולה שעשתה בו את ההבדל.

קלינגר הושיב את ממן על הספסל ובחר לא לשתף אותו, במה שכנראה היה מסר גם ליואב כץ שהוא מעדיף לא להסתבך עם הישארות של ממן. הניצחון יעזור למסר לעבור וירגיע מאוד את המערכת. בשבת נדע טוב יותר האם הפועל חיפה שרדה את השבוע הקשה ביותר שלה השנה, שבוע עם פוטנציאל משברי רציני. בכל מקרה, כבר עכשיו ניתן לומר ששני המשחקים מול האחות הקטנה מעכו, באצטדיון שהאדומים מכירים, זו הזדמנות נהדרת לצאת ממשבר.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות