fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

920 יחידות דיור ייבנו בחיפה

הצלחה אדירה בשיווק המינהל למאות יחידות דיור במורדות הכרמל הדרומיים בחיפה. מחיר הקרקע לדירה בשכונה החדשה והמבוקשת כ-155 אלף שקל בלבד. יונה יהב: "השכונות הדרומיות של חיפה תהיינה שלט הכניסה המפואר לאזור הצפון"
מבואות דרומיים חיפה (התמונה באדיבות משרד הבינוי והשיכון)

מינהל מקרקעי ישראל פרסם אתמול (רביעי) את תוצאות ועדת המכרזים שלו אשר הכריזה על הזוכים בשיווק הגדול במבואות הדרומיים בחיפה. הקרקעות לכל 920 הדירות בתשעה מתחמים שונים שווקו בהצלחה, ולמכרז התקבלו 25 הצעות.

הקרקע המצויה במורדות הדרומיים של הכרמל, במרחק קצר מחופי הים הדרומיים של חיפה  עם נוף מרהיב, פיתוח ברמה גבוהה ובסמוך למרכזי תרבות, פנאי וספורט.

המחיר הממוצע שישלמו החברות הזוכות לקרקע עומד על 154.6 אלף שקלים לדירה (בתוספת מע"מ) והוצאות הפיתוח כולל מע"מ עומדות על 21.6 אלף שקל לדירה.

החברות הזוכות הן נ.רש.א לבנין והשקעות (43 יח"ד), יוסי אברהמי עבודות הנדסה אזרחית (305 יח"ד בשלושה מתחמים), אלמוג כ.ד.א.י (255 יח"ד בשני מתחמים), ספייס בניה ויזמות (126 יח"ד), י.ב. זיו נכסים וקבלנות (110 יח"ד) ו-ג. קשת חברה לבנין (81 יח"ד).

ביקוש שיא. הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בחיפה (באדיבות משרד הבינוי והשיכון)

בשכונה כוללת 1,188 דירות שמשווק מינהל מקרקעי ישראל, בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית חיפה, ישווקו בקרוב 268 יח"ד נוספות במסגרת מכרזי דיור מוזלים בהישג יד. בשכונה שוריינה כמות של 25 אחוז מהדירות לטובת דירות קטנות.

השכונה תיבנה במבואות הדרומיים של העיר, בשטח הגובל בקריית הספורט ומגרש הכדורגל המפואר בישראל, אצטדיון סמי עופר, מרכז קסטרא, מתחם חברת החשמל וכביש פרויד. עיריית חיפה מתכננת להקים שכונת מגורים כחלק מתוכנית כוללת לפיתוח המבואות הדרומיים של העיר. הפיתוח יכלול בעתיד גם אזורי תעשייה, בידור וספורט, מגורים ופנאי. הבנייה למגורים תהיה בשלב ראשון במבנים בגבהים שונים על שטח של כ-87 דונם.

המבואות הדרומיים של העיר מכילים תכנון למלונות והרחבתו של מתחם ההיי טק מת"מ לאחר שמספר חברות ענק ביקשו להעתיק מקומן לחיפה מהארץ ומחו"ל. השכונה תהיה במרחק קצר מהחופים הדרומיים של העיר.

שיתוף פעולה. יונה יהב והשר אריאל אטיאס (באדיבות משרד הבינוי והשיכון)

ראש עיריית חיפה יונה יהב: "החלטת מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון היא סממן לרגולציה שפויה שצריך לבצע במדינה. ככל שנרחיב את מוקדיה האחרים של הארץ מלבד תל אביב נבצע הצלה בפועל של מדינת ישראל. השכונות הדרומיות של העיר חיפה תהיינה שלט הכניסה המפואר לאזור הצפון אשר תכללנה מרכזי ספורט, תרבות ועסקים בסדר גודל מאסיבי".

שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל אריאל אטיאס ציין: "חיפה היא אזור ביקוש אמיתי למגורים, ואני שמח שהמינהל בשיתוף פעולה עם ראש עיריית חיפה יונה יהב שיווק בהצלחה כמות גדולה של דירות בשכונה החדשה של העיר. למרבה הצער, לאחר שהודענו לפני על השיווקים לפני ארבעה חודשים התגובות התקשורתיות היו צוננות כלפי כל שיווק שאינו בגוש דן. אנחנו נותנים פתרונות דיור בכל רחבי הארץ ובוודאי שבאזורי ביקוש כמו חיפה. ב-2012 שיווקנו קרקעות ללמעלה מ-39 אלף דירות. זה שיא של 15 שנה, והביקושים להם אמיתיים. עם ההכרזה השבוע על הקמת קרן הנדל"ן הממשלתית החדשה אותה יזמתי ושתגדיל את האשראי לקבלנים – השיווקים יוכלו לבוא לידי ביטוי בהגדלה של התחלות הבנייה".

מנהל המינהל, בנצי ליברמן, נפגש היום עם יונה יהב אמר: "בניסיון להילחם במחירי הדיור שיווקנו בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה כ-920 יחידות דיור במכרז שזכה להצלחה מסחררת בקרב היזמים. מניתוח תוצאות המכרז ניתן לראות כי ההפחתה של המינהל במחיר המינימום במכרזים מ-50% ל-35% הוזילו משמעותית את הקרקע לקבלנים ואנו מקווים שההנחות שקיבלו היזמים בקרקע יגיעו גם לידי הציבור הרחב.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות