fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי מחכה למע"מ אפס? עלייה של תשעה אחוז בהתחלות בנייה

בחיפה והצפון המשיכו לרכוש דירות למרות הצפייה הדרוכה לרפורמת מע"מ אפס. מחירי הדירות ממשיכים לעלות
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)

תשעת החודשים הראשונים של 2014 היו סוערים בענף הנדל"ן בעיקר בשל חוק מע"מ אפס שבסופו של דבר נקבר לאחר פיזור הכנסת מנתונים חדשים שפורסמו על ידי הלמ"ס עולה, כי מחוז חיפה היה אחד המחוזות היחידים בהם הייתה עלייה בהיקף התחלות הבנייה. על פי נתוני הלמ"ס, שנותחו על ידי חברת אלדר צפון, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הייתה עלייה של 9.4 אחוז בהתחלות בנייה במחוז חיפה. 12 אחוז מכלל התחלות הבנייה בישראל היו במחוז חיפה. עוד עולה מהנתונים, כי בעיר חיפה הוחל בבניית 596 יח"ד לעומת 485 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה מתונה של 2.3 אחוז בלבד.

יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה ומנכ"ל חברת צמח המרמן חיים פייגלין: "העלייה בהתחלות הבנייה נובעת מפרויקטים שאושרו בעבר והיא רחוקה מלספק את הביקושים. כתוצאה מכך מחירי הדירות בחיפה והאזור ממשיכים לעלות. בשנת 2014 יזמים רבים "ישבו על הגדר" בהמתנה שהממשלה תפזר את אי הוודאות בענף הבניה, ורשות מקרקעי ישראל כמעט ולא פרסמה מכרזי קרקע חדשים. התוצאה היא מחסור של אלפי דירות חדשות באזור חיפה בכלל ובעיר חיפה בפרט. אם רשות מקרקעי ישראל לא תשווק בשנה הקרובה קרקע לאלפי יח"ד נוספות גם הדירות באזור חיפה עלולות לצאת מהישג ידם של הזוגות הצעירים".

השכונות הגדולות ביותר המוקמות כיום במחוז חיפה הן שכונת נאות פרס בחיפה. השכונה כוללת 1,188 יח"ד שהיזם הדומיננטי הוא יוסי אברהמי הבונה 365 יח"ד ב-3 מתחמים. בקרית מוצקין מוקמות 3,500 יח"ד בשכונת משכנות האומנים (מתחם כורדני) ובקרית אתא מוקמת בימים אלה שכונת גבעת אלונים שתכלול כ-2,000 יח"ד. חברת הבנייה הדומיננטית בשכונה היא חברת שרביב שבונה 610 יח"ד.  בשנת 2015 תנופת הבנייה תחל גם בקרת ביאליק, לאחר שנחתם השנה הסכם גג המאפשר בנייה מואצת של 2700 יח"ד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות