fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגמה: צעירים בקריות רוכשים דירות להשקעה

אם חשבתם שטעינו בכותרת, אז ממש לא. צעירים עם הון עצמי נמוך גילו לאחרונה את הפוטנציאל ברכישת דירה להשקעה במקום דירה יקרה למגורים
הרצל 87
(צילום: רותם כבסה)

המושג הרווח בשוק הדירות להשקעה "תקנו איפה שאתם יכולים ותגורו איפה שאתם רוצים", השתרש היטב בקרב זוגות צעירים בערים במרכז הארץ, אפילו בקהילה החרדית בפריפריה, היכן שהחלום לרכישת דירת קבלן פשוטה לא נראה באופק, ולאחרונה גם בקריות.

אודי ואייל שמול (צילום: רותם כבסה)
אודי ואייל שמול (צילום: רותם כבסה)

מחירי דירות היד השנייה בקריות נמצאים היום במגמת עצירה. אודי שמול, הבעלים של תיווך רימקס פמילי בקרית ביאליק, מסביר כי אין לכך קשר להחלטות ממשלה. "הבנייה החדשה באזור יצרה מלאי של דירות שנרכשו על הנייר, יש כ-2500 דירות כאלו. קבוצות רכישה נכנסו לקריות, ובקרית ביאליק יש הסכם גג לפיתוח מואץ וכן ישנה הפשרת קרקעות במשכנות האמנים בקרית מוצקין. ברגע שיש חלופות לדירות יד שנייה, רוכשים מעדיפים דירת ארבעה חדרים חדשה ב-1.1 מיליון שקלים לעומת דירה יד שנייה שנמכרת ב-1.4 מיליון שקלים. יחד עם זאת, זוגות צעירים עדיין אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירות במיליון שקלים כשההון העצמי שלהם נמוך, ובפרויקטים מהסוג הזה צריך הון עצמי של 40 אחוז מערך הדירה".

אז מה עושה עם 150 אלף שקלים?

המגמה הבולטת בשוק הנדל"ן בקריות היא של זוגות צעירים הרוכשים דירות קטנות באזורים פחות טובים ומשכירים אותן תמורת תשואה יפה. ברימקס פמילי מדווחים על זוג שרכש דירת שלושה חדרים בקומה רביעית, לא משופצת בקרית חיים ב-420 אלף שקלים והתחייב למשכנתה של 250 אלף שקלים כשההחזר החודשי עומד על 1500 שקלים. את הדירה השכיר תמורת 2200 שקלים בחודש לטווח ארוך. אותו הזוג שכר לעצמו בקריות דירה אחרת במקום מרכזי ב~3000 שקלים.

שמול: "גם זוג שרוכש דירה ב-600 אלף שקלים וישלם החזר משכנתה של 2500 שקלים, הוא עדיין יקפוץ מעל הפופיק בהחזרים, אז אנחנו מציעים חלופות. בקריות אין דירות טובות שעומדות ריקות ולכן מומלץ לרכוש דירות קטנות להשקעה שערכן רק עולה, להשכיר אותן ולשכור 'גב אל גב' דירה אחרת. בשדרות ירושלים בקרית ים נמכרה דירה משופצת בקומה שלישית ב~520 אלף שקלים והיא מושכרת ב-2300 שקלים. ההחזר עומד על 2000 שקלים בחודש למשכנתה. בעוד חמש שנים, ההון העצמי יגדל ב-350 אלף שקלים.

"דוגמה נוספת: במרכז סביניה בקרית ביאליק, דירה שרכש זוג לפני ארבע שנים ב-500 אלף שקלים, שווה כיום 900 אלף שקלים. כך הוא הגדיל את ההון העצמי שלו בחצי מיליון שקלים. צריך להיות ריאליים, לא לשבת על הגדר. בינתיים, אנשים שורפים כסף, שוברים חסכונות ומבזבזים את הכסף. גם שר האוצר החדש משה כחלון יגלה שהנדל"ן זה לא סלולר ואין כניסה של משקיע בצרפת שיעשה קסמים. אסור שיהיה זעזוע בארץ שיכול להוביל למשבר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות