fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה: קבוצות רכישה בקריות

קבוצות רכישה הן התאגדות של קבוצות דיירים, מטרה להוזיל את עלויות הבנייה. התחום מאד פופלארי באזור מרכז הארץ ועד כה לא היתה דריסת רגל לשוק הנדל"ן בקריות
קרית מוצקין. צילום באדיבות העירייה
 עו"ד אורן פרג' בנימין
עו"ד אורן פרג' בנימין (צילום עצמי)

לראשונה בקריות רוכשים פוטנציאלים מתארגנים להקמת קבוצות רכישה בקרית חיים, קרית ביאליק וקרית מוצקין. הקבוצות עוסקות באיתורי קרקע ויש היענות מוגברת מצד משפרי דיור. את קבוצות הרכישה יזם עו"ד אורן בנימין תושב הקריות.

קבוצות רכישה הן התאגדות של קבוצות דיירים לבניית בנייני מגורים, במטרה להוזיל את  עלויות הבנייה ולבחור את אזור המגורים, מספר השכנים ותכנון הבית. קבוצות הרכישה מאתרות קרקעות פרטיות ורוכשת את השטח ומקימות בנייני בוטיק (בנייה רווייה) כשהעלויות מצטמצמות ב-250 אלף שקלים לרוכש.

התחום מאד פופלארי באזור מרכז הארץ ועד כה לא היתה דריסת רגל לקריות. כיום הפרויקטים בבנייה החדשה ובשכונות החדשות מוצעים במחירים גבוהים ודירה של ארבעה חדרים נעמדת על ממוצע של 1.18 מיליון שקלים. מתוך המחיר הזה משולם מע"מ של 180 אלף שקלים. כך היזם מקבל מיליון שקלים על מכירת הדירה ורווח שנע בין 15-25 אחוזים. בקבוצת רכישה מתבטל רווח היזם ואותה דירה במסגרת קבוצת רכישה תעלה 850 אלף שקלים.

עו"ד בנימין: "הרעיון הגיע בעיקר מהתעניינות של לקוחות. ראיתי את פערי הרווחים ויש מצוקת דיור רצינית בקריות שתיתן מענה טוב. מי שרוצה לשפר דיור צריך להוציא הרבה מאד כסף. אנחנו מאתרים את הקרקע, לבניית בניני בוטיק של 3-7 יחידות דיור ויש היענות גוברת. דירה של ארבעה חדרים בקבוצת רכישה בקריות מסתכמת בעלות רכישת קרקע של כ-400 אל שקלים ועוד 550 אלף שקלים עלויות הבנייה"

לדברי בנימין חבר בקבוצת רכישה פטור מתשלום מע"מ. בעוד, שהיזם על מכירת דירה בסך של 1.15 מיליון שקלים, משלם מע"מ בסך של, 175 אלף שקלים ומשלשל לכיסו סך של 975, אלף שקלים. במקביל היזם מנכה את מס התשומות בגין בניית הבנייה,אולם, תמיד המע"מ שהיזם ישלם בגין מכירת הדירה יהיה גדול יותר ממס התשומות שהיזם ניכה.

איך פועלת קבוצת הרכישה ?
"חברי הקבוצה רוכשים את הקרקע, מתכננים את דירותיהם ובונים את הבית. כל אחד מחברי הקבוצה משלם את חלקו היחסי ברכישת הקרקע ונרשם כבעלים של חלקו היחסי בקרקע. ויודגש, מדובר ברישום של בעלות/חכירה להבדיל מהערת אזהרה בלבד הניתנת על ידי היזם, כאשר רוכשים דירה מיזם".

לדברי בנימין תכנון הבית נעשה בשלב ראשוני עם אדריכל שהושכר לפרויקט שמטפל גם בהוצאת היתר הבניה. "בניית הבית, על כל דירות ייעשו עם 'קבלן מפתח', אשר בונה את הבית מההתחלה ועד למסירת מפתח הדירה לכל אחד מחברי הקבוצה.
"ההתקשרות עם "חברת פיקוח" שמביאה קבלן פיתוח, קבלן שלד, קבלן איטום, קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל, קבלן טיח וצבע, קבלן ריצוף, נגר, קבלן אלומיניום, חברת מעליות, וכו'. כאשר, חברת הפיקוח, מנצחת על התזמורת. התקשרות עם 'קבלן מפתח', מייקרת את הבניה, אך עדיין מחיר הדירה יהיה נמוך משמעותית מדירה זהה שתרכשו מהיזם. בעוד שהתקשרות עם "חברת פיקוח" ועם כל קבלן בנפרד מוזילה את עלות הבניה.

"מומלץ וכדאי לקבוצת הרכישה לקבל ליווי ופיקוח משפטי על ידי עו"ד בעל ידע וניסיון בענף הבניה. עו"ד בעל ידע וניסיון בענף הבניה, יטפל בהסכם בין חברי הקבוצה לבין עצמם, שיבטיח את רכישת הקרקע ובניית הדירות בדרך היעילה והבטוחה ביותר, ויטפל בהסכם רכישת הקרקע, בדיקת זכויות הבנייה, רישום הזכויות בקרקע על שם חברי הקבוצה, דיווח למיסוי מקרקעין ורישום הבית המשותף (הדירות) בטאבו. עו"ד יטפל בהתקשרות עם 'קבלן המפתח' או עם 'חברת הפיקוח' וקבלני המשנה.

"אנו מדגישים, כי יש צורך בעו"ד בעל ידע וניסיון בענף הבניה, כדי שיבחן את זכויות הבנייה בקרקע, כדי שיבטיח באופן ניסוח החוזים ובניית ההתחייבויות בחוזים עם קבלן המפתח או קבלני המשנה, שאתם חברי הקבוצה תהיו עם 'האצבע על השלטר'".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות