fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה: ישופצו חזיתות מבנים פרטיים בהדר

לראשונה מסייעת העירייה במימון שיפוץ חזיתות בניינים פרטיים בשכונת הדר
רחוב נורדאו בהדר
לפני. רחוב נורדאו בהדר (צילום: באדיבות מרכז הייעוץ האדריכלי הדר הכרמל)

לראשונה מסייעת עיריית חיפה בשיפוץ חזיתות מבנים פרטיים בשכונת הדר הכרמל. ההחלטה על הפרויקט התקבלה על ידי מועצת עיריית חיפה אשר הכריזה לפני כחודשיים על רובע הדר הכרמל כאזור עדיפות עירונית מיוחדת לשיפוץ חזיתות. השבוע, עם הקמתה של קרן סיוע מיוחדת בסך 550 אלף שקלים לשיפוץ חזיתות נכסים, יוצא הפרויקט לדרך. על פי החלטת מועצת העיר יוענק הסיוע לנכסים המצויים באזור מדיניות ההתחדשות עירונית בהדר הכרמל.

הסיוע לנכסים שיבחרו להשתתף בפרויקט יהיה בשיעור עשרה אחוז מעלות השיפוץ בפועל אך לא יותר מ-3500 שקלים לבעל יחידת דיור או 5000 שקלים לבעל עסק המשפץ חזית עסק במפלס הרחוב. המענק יינתן לאחר קבלת אישור מהנדס העיר כי השיפוץ בוצע בהתאם לתוכנית השיפוץ שאושרה על ידי העירייה.  הפרויקט יתבצע באמצעות התאגיד העירוני "קהילת הדר" והמרכז ליעוץ אדריכלי בהדר בשיתוף עם מנהל ההנדסה בעיריית חיפה, אשר ידריכו את בעלי הנכסים ויסייעו בבדיקת התכניות ובפיקוח עליון על עבודות השיפוץ.

רחוב נורדאו בהדר
לפני. רחוב נורדאו בהדר (צילום: באדיבות מרכז הייעוץ האדריכלי הדר הכרמל)
כך זה ייראה. רחוב נורדאו בחיפה
אחרי. רחוב נורדאו בחיפה (הדמיה: באדיבות מרכז הייעוץ האדריכלי הדר הכרמל)

הבקשה תועבר לבחינת וועדה עירונית שתורכב מאנשי מקצוע בהם נציגי מהנדס העיר, גזבר העירייה, היועץ המשפטי וקהילת הדר אשר יבחרו את הבתים למימוש הפרויקט. בין התנאים להשתתפות בפרויקט הוא הריסת תוספות בנייה בלתי חוקיות וסילוק מפגעים הפוגעים בחזית המבנים. בקשות השתתפות בפרויקט ניתן להגיש ליום 1.5.2014.

ראש העירייה יונה יהב: "מדובר בשלב נוסף בפרויקט שיקום חסר תקדים בהיקפו המתבצע בשכונת הדר. הפרויקט יצליח משום שהוא מתבצע במקביל למישור הפיזי גם במישור החברתי והתרבותי. פירות המאמץ המתמשך באים לידי ביטוי לא רק ברחובות ובמתחמים הציבוריים שכבר שוקמו אלא ובראש ובראשונה במספר הרב של צעירים שבחרו להתגורר בה. עתה אנו עוברים לשלב הבא של הפרויקט.

שיקום המבנים הייחודים שנבנו בשכונה החל בשנות ה – 30 של המאה הקודמת המהווים פנינים ארכיטקטוניים שערכם הנדל"ני עולה באופן קבוע מאז תחילת פרויקט השיקום. קרן השיפוץ שיוצאת השבוע לדרך מעניקה זריקת עידוד וסיוע ממשי לבעלי הנכסים לשפץ את חזיתות המבנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות