fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם השכרת הרכב החשמלי יכול להמשיך לפעול, בינתיים

מיזם קאר2גו, השכרת רכבים חשמליים. צילום: דורון גולן
מיזם קאר2גו, השכרת רכבים חשמליים. צילום: דורון גולן

שופטת בית המשפט המחוזי חיפה, ריבי למלשטריך- לטר דחתה את הבקשה לסעד זמני להפסקת ההתקשרות להמשך הפעלת המיזם בחיפה ובקרית חיים להשכרת רכבים חשמליים במתכונת של  רכב שיתופי. עם זאת, הוחלט כי עמותתה שומרי הסף-התנועה לשמירת ערכי שלטון החוק, תוכל להגיש עתירה מחודשת כשתינתן החלטה של וועדת המכרזים של העירייה.

העמותה הגישה את העתירה נגד עיריית חיפה ונגד חברת ההשכרה "קאר2גו" בטענה שהחברה קיבלה מעמד של ספק יחיד על ידי וועדת המכרזים של העירייה ללא פרסום של מכרז פומבי, על אף שתנאי ההתקשרות בין העירייה לחברה עברו שינוי מהותי לאורך הזמן. הפרוטוקלים של וועדת המכרזים כפי שהוגשו לבית המשפט מראים כי לפחות בשני דיונים הוחלט על הפסקת הקלטת הדיון כך שהדברים שנאמרו בשלב זה אינם ידועים לבית המשפט.

מיזם קאר2גו, השכרת רכבים חשמליים. צילום: דורון גולן
מיזם קאר2גו, השכרת רכבים חשמליים. צילום: דורון גולן

 בית המשפט קבע כי  ההחלטה לעניין סעד הביניים אין בו כדי  להכריע את הסוגיה  ולמנוע את זכותה של עמותת שומרי הסף להגיש עתירה מחודשת לכשתינתן  החלטת ועדת המכרזים, לאחר הגשת תגובות מציעים בעקבות המודעה החדשה שפורסמה בחודש שעבר. בית המשפט סבר כי הבקשה לסעד ביניים לכאורה הוגש בשיהוי ניכר, ולאחר שהמיזם נכנס להשקעות  והוא פועל בעיר חיפה הוא בבחינת מעשה עשוי.

 בית המשפט קבע שבהחלטה למתן סעד ביניים , הוא בחן את סיכויי העתירה ומאזן הנוחות , בית המשפט סבר כי הנזק שייגרם  בהפסקת ההתקשרות המיידית לחברת קאר 2 גו ועיריית חיפה הוא נזק ניכר , שכן נטען בפני בית המשפט  כי חברת קאר 2טוגו השקיעה כ-19 מיליון שקל  וגם עיריית חיפה השקיעה כספים וכל השקעות אלה בעקבות עתירת שומרי הסף יירדו לטמיון.

 עמותת שומרי הסף  באמצעות  עורכי הדין אורי שילה ליאור דץ ואור פריים  ממשרד א. שילה ושות' הגיבו  כי הנימוק של "שיהוי" חוטא לאמת, שכן אנחנו מדגישים   בעתירה רק על ההתקשרות החדשה שהיא שונה לחלוטין מהמיזם כפי שפורסם במרץ 2016. מכל מקום, התוצאה היא שבית המשפט מכיר בזכותה של עמותת שומרי הסף  להגיש עתירה מחודשת על ההחלטה שתתקבל בועדת המכרזים בעקבות המודעה ל"ספק יחיד" מהחודש שעבר.

 כעת, מציינים עורכי הדין , מאחר שקבוצת שלמה הביעה במכתב בפני עיריית חיפה  עניין להשתתף במכרז אם יפורסם כזה והיא טוענת שגם היא ספק רלבנטי, חייבת ועדת המכרזים לפרסם מכרז. במידה שהיא תחליט אחרת, יש סיכוי רציני שנחליט להגיש עתירה מחודשת על החלטת ועדת המכרזים של עירית חיפה.

הרשויות המקומיות בקריות, קרית אתא, קרית מוצקין וקרית ים, שכבר חתמו על הסכם הצטרפות למיזם השכרת הרכב החשמלי שיכניס לקופתן מיליוני שקלים מהמשרד להגנת הסביבה, לא פירסמו אף הן מכרזים ותוצאות ההליך המשפטי ישפיעו גם עליהן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות