fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטרונית בחקירה

מבקר המדינה פתח בחקירה. החריגה עומדת על 45 אחוזים מסך התקציב שהועמד לפרויקט
מטרונית
פרויקט המטרונית (צילום: רונן טופלברג)

נפתחה חקירה על חריגה תקציבית של פרויקט המטרונית במשרד מבקר המדינה. בשבועות האחרונים, קיבלו הרשויות המקומיות המעורבות בפרויקט, פנייה מהחטיבה לביקורת השלטון המקומי, להעברת מסמכים הקשורים בתקציב הפרויקט.

החקירה החלה, לאחר שבחודש פברואר האחרון, חשף דוח מבקר המדינה כי פרויקט המטרונית חרג מהתקציב בכחצי מיליארד שקלים. מדובר בחריגה מהותית, מאחר והיקף ההשקעה הציבורית בפרויקט תוקצב בסכום של 1.06 מיליארד שקלים והחריגה עומדת על 45 אחוזים מסך התקציב שהועמד לפרויקט.

את דבר החריגה קיבלה חברת יפה נוף בהודעה מממשלת ישראל בעצמה, בטענה כי לא הצליחה לאתר את חברת יפה נוף. טענה זו של הממשלה התקבלה בזעם, בעיקר לאור העובדה כי חודשיים לפני חשיפת החריגה, חתמו עיריית חיפה ומשרדי האוצר והתחבורה על חוזה שהסדיר את חלוקת האחריות להפעלת הפרויקט ואת חלוקת מקורות התקציב להפעלתו.

עם חשיפת החריגה, הורה משרד האוצר להפסיק את הזרמת הכספים לכל הפרויקטים של חברת יפה נוף, חברת התשתיות העירונית של חיפה האחראית גם לפרויקט המטרונית.

דובר חברת יפה נוף עופר עמר מסר בתגובה: "חברת יפה נוף משתפת פעולה עם אנשי משרד מבקר המדינה והעבירה לידיהם את המסמכים שהתבקשה בנושא פרויקט המטרונית במטרופולין חיפה".

 הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון הד הקריות

מטרונית
פרויקט המטרונית (צילום: רונן טופלברג)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות