fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגן דוד אדום שידרג את מערך הצלת החיים בקרית אתא

יחידת האופנועים בקרית אתא . צילום: דוברות מדא כרמל
יחידת האופנועים בקרית אתא . צילום: דוברות מדא כרמל

על פי נתוני מד"א כרמל, קרית אתא נמצאת מדי שנה במקום הראשון במספר קריאות החירום המתקבלות במד"א מבין כל הערים בקריות, בעיקר בגלל שיש בה את המספר הגדול ביותר של תושבים בקריות, כ-56 אלף תושבים.

כמות גדולה של קריאות למד"א נרשמות בעיקר בקרב החולים המבוגרים והפציעות השונות לעומת שאר ערי הקריות. הגידול המתמיד הנרשם במספר הקריאות הוביל להיערכות מיוחדות במד"א במטרה לשדרג את השירות הרפואי המוענק לתושבים. שדרוג השירות בא לידי ביטוי בקיצור זמני התגובה של ניידות מד"א, בהגדלת מספר הניידות ואופנועי העזרה ראשונה הפעילים בעיר, בהגדלת מספר הכוננים הפרוסים בשכונות השונות למענה מיידי וכן בהגדלת מספר המתנדבים החובשים ומגישי העזרה ראשונה הפרוסים ברחבי העיר.

יחידת האופנועים בקרית אתא . צילום: דוברות מדא כרמל
יחידת האופנועים בקרית אתא . צילום: דוברות מדא כרמל

תחנת מד"א בקרית אתא הממוקמת במקלט העירוני ברחוב זמנהוף בעיר, מונה ניידת טיפול נמרץ ושני אמבולנסים רגילים המאוישים על ידי פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה. בפעילות מד"א בעיר לוקחים חלק מעל ל-50 מתנדבים בוגרים שבהכשרתם הם חובשי רפואת חירום ומעל ל-100 מתנדבי נוער שבהכשרתם הם מגישי עזרה ראשונה. בנוסף פעילים מסביב לשעון שלושה אופנועי עזרה ראשונה המקצרים באופן משמעותי את זמני התגובה לאירועי החירום השונים וכן יותר מ-20 כוננים הפרוסים בעיר עם רכבם הפרטי המגיבים לאירועי החירום של מד"א כל העת. שדרוג זה הוכיח את עצמו בתקופה האחרונה בה נרשם במד"א קיצור של זמני התגובה ובהגדלת התגובה של מערך הצלת החיים כולו של הארגון בעיר. בתקופה הקרובה מתכוננים במד"א להוסיף אמצעים מתקדמים להצלת החיים בעיר תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר.

בנוסף לפעילות הצלת החיים המתקיימת בעיר, משתתפים הצוותים באופן יזום וקבוע בימי בריאות וקהילה במוסדות החינוך, משפצים ומשפרים בתים של קשישים שיהיו ראויים למגורים, אוספים ומחלקים ביגוד ומזון לנזקקים ועוד. בקרוב גם יצא לדרך פרויקט לימוד החייאה נרחב בשיתוף פעולה עם מרכז הנוער לציבור הרחב אשר יקנה את הידע החשוב של הצלת חיים ללא כל עלות.

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א מרחב כרמל והמחוז הצפוני בחירום מברך על התוצאות הטובות של מהלך שדרוג השירות לתושבי קרית אתא שבא לידי ביטוי בהגדלת המעורבות הקהילתית, שיפור זמני התגובה ומערך הצלת החיים כולו. "ההון האנושי במד"א, על עובדיו ומתנדביו, הוא חלק משמעותי ובלתי נפרד מהתוצאות של השדרוג שמציל חיים בעיר מדי יום ביומו. אנו נמשיך להוביל את מערך הצלת החיים בעיר על ידי המשך הגדלת מספר מצילים החיים של מד"א, איוש נוסף של צי הרכבים ושימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שיש לרווחתם ובריאותם של תושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות