fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מברוק על הבית, עכשיו תשלמו

המשכנתה חונקת, אבל לא תמיד פריסה ליותר שנים היא כדאית יותר ולא פעם גובה ההחזר עולה על 25% מהשכר. איך לוקחים משכנתה?
רונן עקיבא
רונן עקיבא (צילום: יח"צ)

משכנתה היא הבעיה הגדולה ונטל הכלכלי הכבד של כל זוג נשוי כמעט. מי שלא נולד להורים מרופדים, חייב בדרך אל הדירה החלומית עוצרים אצל פקיד הבנק ומתחייבים למינימום 20 שנה. שוק הנדל"ן רתח הקיץ. ריביות המשכנתה היו נמוכות מהרגיל ועמדו על 2.3 אחוזים.

רונן עקיבא
"הטעות הנפוצה שאנשים מגדילים את פריסת המשכנתה". רונן עקיבא (צילום: יח"צ)

עם ישראל מיהר להשקיע את הכסף בנדל"ן, מחירי הדירות עלו ואנשים התחייבו לעשרות שנים קדימה. בעוד יועצי משכנתאות מזהירים לא פעם, שגובה המשכנתה לא יעלה על 25 אחוז מגובה ההכנסות, בפועל את הלקוחות זה ממש לא מדאיג. רונן עקיבא, 39, הבעלים של ערד משכנתאות, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, משמש כפרשן של ערוץ 10 ומנהל אקדמי לכלכלת משפחה באיגוד הישראלי לקאוצ'ינג.

"גם אם מרוויחים 30 אלף שקלים, זה לא אומר שאפשר לעמוד בהחזר משכנתה חודשי של 10,000 שקלים", הוא מסביר, "אנשים לא מביאים בחשבון שמשכנתה צמודה למדד ועולה בהדרגתיות".

המשכורת הממוצעת לזוג פלוס 2 ילדים עומדת על 13.5 אלף שקלים. משכנתה ממוצעת עומדת על 613 אלף שקלים בהתחייבות ל-20 שנה, כשההחזר החודשי הממוצע עומד על 3400 שקלים. עקיבא מנתח ארבע דרגות שכר בשוק מבחינת המשכנתה. "הטעות הנפוצה ביותר היא שאנשים מגדילים את פריסת המשכנתה עד 30 שנה כדי להקטין את התשלום החודשי. בפועל הם משלמים הרבה יותר. הצרכן בבנק מתייחס לנקודת הזמן העכשווית וזה לא חכם".

איך נכון לנהל משכנתה?
התשובות ביום שישי  במדור הנדל"ן של הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות