fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע הדברת יתושים בקרית אתא

יתוש אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

כמדי שנה לקראת האביב נערכת עיריית קרית אתא לעונת היתושים באמצעות פעילות של איתור וטיפול במקורות דגירה פוטנציאליים. קרית אתא מוקפת בשטחים חקלאיים, חלקם של רשויות אחרות, בהם קיימים מקווי מים שמעודדים התרבות יתושים, מה שמקשה על מתן תשובה מוחלטת לבעיית היתושים.

פעילות הניטור וההדברה מתבצעת באמצעות איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים במקומות רבים, ביניהם, ביצות, תעלות ביוב, בריכות מים, אתרי בניה, בורות רקב בחצרות, מקלטים מוצפים וכד' שבהם קיימת היקוות של נוזלים היוצרים פוטנציאל להתפתחות זחלי יתושים. יחידת ההדברה פועלת במשך כל ימות השנה בהדברה מונעת כאשר פעילות ההדברה מתבצעת הן באופן יזום והן כמענה לקריאות תושבים.

יתוש אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

הטיפול היעיל ביותר למניעת מטרדי יתושים הוא טיפול במקומות הדגירה ולכן העירייה קוראת לתושבים להירתם למאמץ העירוני באמצעות ייבוש מקורות מים עומדים, איטום מערכות ביוב ביתיות ומניעת הצטברות שלוליות וכן להודיע למוקד העירוני  על מפגעים מסוג זה.

במקביל, מבצעת העירייה בשיתוף עם המשטרה הירוקה טיפול מקיף ויסודי בתופעת הזבובים שנגרמה עקב פיזור פסולת רפתות על ידי חקלאים בשדות הקרובים לקרית אתא. מוקד המפגע אותר והחקלאים נדרשו לטפל בשדה באופן מיידי לפני נקיטת צעדים משפטיים.

גם במחלקת תברואה ואיכות הסביבה במועצה האזורית זבולון, החלו בהיערכות לדגירת ומפגעי יתושים ולדברי מנהלת המחלקה רחל סלע, "על מנת להתמודד טוב יתר עם בעיית זו, מומלץ לבצע סריקה בחצרות הבתים ולרוקן את כלי האגירה המלאים במים. חשוב למנוע באופן מוחלט כל גלישת ביוב או דליפת מים היוצרים שלולית. בנוסף, בעלי המשקים מתבקשים לבצע ריסוס להדברת יתושים במשקיהם ולוודא פינוי מטרדים העלולים להוות מוקד דגירה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות