fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חיפה היא בירת החדשנות בישראל"

דוד קסטל נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון בראיון מיוחד לרגל כנס פורום מנהיגות העתיד שיתקיים ביום ראשון הקרוב. האורח המרכזי בכנס: רוברט שמין, מחבר הספר "איך זה שהאידיוט הזה עשיר ואני לא"
דוד קסטל (צילום: יח"צ)
דוד קסטל (צילום: יח"צ)

 

נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון, דוד קסטל, אומר כי הבעיה העיקרית שמולה מתמודדת הלשכה היום היא עזיבתם של יזמים צעירים את אזור הצפון לטובת מרכז הארץ. "זה כדור שלג שחייבים לעצור אותו", הוא אומר בראיון ל"הד הקריות" לקראת כנס פורום מנהיגות העתיד של חיפה והצפון שייערך ביום ראשון הקרוב בבית נגלר בקרית חיים, זו השנה השלישית בחסות לשכת המסחר והתעשייה (ראו מסגרת).

לדברי קסטל, המחזיק גם בתואר קונסול כבוד של שוודיה ותואר אבירות ממלך שוודיה, כשאוכלוסייה צעירה וחזקה עוזבת, נשארת מאחור אוכלוסייה מבוגרת בעלת צריכה נמוכה יותר, והדבר משפיע על התפתחות היזמות והשוק המקומי.

דוד קסטל (צילום: יח"צ)
לעצור את עזיבת הצעירים. דוד קסטל (צילום: יח"צ)

"אנחנו עושים מאמצים להגיע גם אל הצעירים בחברה הערבית", אומר קסטל, "אנחנו רוצים לטפח יזמים בחברה העברית ולעזור להם לפתח עסקים ותעשייה". במסגרת החסות, לקחה על עצמה הלשכה לתת ליזמים החברים בפורום את כל הכלים שיש ברשותה כמו ידע מקצועי, יועצים בתחומים שונים והכשרות בנושאים כמו פיננסים ונבכי הרגולציה.

"זו השקעה ארוכת טווח", אומר קסטל, "בנינו מבנה יציב ואני מאוד אופטימי. צריך שתהיה פה מנהיגות צעירה ויוזמת ואנחנו בלשכת המסחר והתעשייה מאמינים שהם יצליחו יביאו עסקים חדשים לצפון".

עם זאת קסטל מזהיר שישנם גם מי שקופאים על השמרים. "אנחנו חיים בעולם משתנה. גם מה שלומדים היום משתנה כל הזמן. העניין של חדשנות והסתגלות לשינויים הוא קריטי. בביקוריי בארצות שונות וכשאני מארח משלחות מכל העולם, אני רואה שישראל מעניינת את כל העולם כמדינה של חדשנות וחיפה היא בירת החדשנות בישראל. זה משהו שחייבים למנף בכל פורום, מקומי או בינלאומי".

קסטל, שהוא גם חבר הוועד המנהל של העמותה לתיירות חיפה, מדגיש, כי לענף התיירות יש פוטנציאל אדיר של יזמות, אך הוא אינו מנוצל מספיק ויש לשים על כך דגש חזק מאוד מכיוון שמדובר בתחום שיש בו אפשרויות רבות ליזמות, החל מתיירות זולה ועד לתיירות יוקרתית.

איך זה שהאידיוט עשיר ואתם לא? האורח המרכזי בכנס של פורום מנהיגות העתיד הוא רוברט שמין, מחבר הספר "איך זה שהאידיוט הזה עשיר ואני לא", שחייו האישיים הם סיפור הצלחה נגד כל הסיכויים ודוגמה לכך שחשיבה מחוץ לקופסה מביאה להתעשרותו. שמין, איש נדל"ן אמריקני שהפך מכישלון פיננסי למיליונר, נחשב למרצה מבוקש ברחבי העולם. בהרצאותיו הוא מדבר על שילוב של כלים פרקטיים וקבלת החלטות עם שינוי גישה בהווייה ובאמונה על מנת להשיג מטרות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות