fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעה: פוטרה בגלל עודף משקל

בת 30 הגישה תביעת פיצויים בסך כ-50 אלף שקלים לבית הדין לעבודה. האשה: "אין לי ביטחון להיכנס למקום ולשאול אם צריכים עובדים"
אישה שמנה
אילוסטרציה: פנתרמדיה
אישה שמנה
אילוסטרציה: פנתרמדיה

תושבת הקריות, בת 30, טוענת כי פוטרה ממקום עבודתה בגלל עודף משקל ממנו היא סובלת. לדבריה, מזה חודשיים היא מובטלת ומתקשה לחפש עבודה מאחר שהפיטורים בוצעו בצורה משפילה ופגעו בביטחונה העצמי. בשבוע שעבר הגישה האשה התביעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, באמצעות עו"ד אלעד חן, בה היא דורשת ממעסיקיה לשעבר פיצויים בסכום של 54 אלף שקלים.

"נתתי את כולי"
על פי התביעה, לפני ארבעה חודשים החלה האשה לעבוד בבבית עסק לממכר מזון בקריות. לדבריה, למרות שהעבודה דרשה כוחות פיזיים, היא התאימה לה בגלל הקרבה לביתה. "כשנכנסתי לעבודה המנהל קיבל אותי בלי שום חוזה. קיבלו אותי לעבודה, שמחתי ולא ביקשתי שום דבר, התחלתי לעבוד", היא מספרת. לטענתה, במשך חודשיים מנהל בית העסק ואחראית המשמרת אמרו לה מספר פעמים כי הם מרוצים מעבודתה. השינוי בגישה אירע לאחר שהזכיין הגיע לביקור במקום.

לטענת האשה, הוא ביקש לפטרה משום שחשש כי לא תוכל להתכופף למדפים תחתונים עקב עודף משקל. "לי הם לא אמרו כלום, אלא לעובדת אחרת. העובדות פלטה את זה בטעות ואמרה לי שרוצים לפטר אותי כי אני שמנה". לדברי התובעת בבית העסק עצמו איש מעולם לא העיר לה על עודף המשקל שלה והיחסים בין העובדים היו טובים גם מחוץ לשעות העבודה. "בגלל היחסים הטובים בין העובדים, המנהל ואחראית המשמרת לא רצו להגיד לי בפנים שרוצים פטר אותי כי אני שמנה ורק אמרו שיהיה בסדר, כי הם מרוצים ממני".

בתביעה טוענת האשה כי ביום הפיטורים היא קיבלה הודעה מאחראית המשמרת,שביקשה להיפגש איתה מחוץ למקום העבודה. "גם אחרי שהיא פיטרה אותי, רציתי להיפרד מהעובדים, אבל היא אמרה שזה בלתי אפשרי. היא אמרה לי שהם רוצים לפטר אותי כי אני שמנה. יומיים אחר כך היא צלצלה אלי והקלטתי אותה אומרת שהזכיין אמר במפורש למנהל שאני לא יכולה להתכופף כי אני שמנה. כל התקופה שחשבתי שרוצים לפטר אותי, אמרתי לאחראית משמרת שתגיד לי אם הם רוצים לפטר אותי בגלל שאני שמנה ואם זה המקרה, אתפטר לבד. לא רציתי להיות מושפלת. היא אמרה לי שיהיה בסדר והבטיחה לי שאין לי מה לדאוג. אני מרגישה מושפלת כי זו לא צורה לפטר אנשים. לפני כן עבדתי במקום עבודה במשך ארבע שנים ואפילו בצחוק לא רמזו על המשקל שלי. נתתי את כל כולי בעבודה הזו. אני מרגישה שהעיפו אותי כמו כלב".

עורך דינה אלעד חן: "היא פוטרה באופן משפיל ומבזה".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות