fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעה נגד האב: גרם לנזקים משום שניתק קשר לאחר הגירושים

אם וילדיה תובעים מהאב 130 אלף שקלים, וכן פיצויים שיקבע בית המשפט על הנזקים הרגשיים שנגרמו לילדים. ל"הד הקריות" מספרת האם מדוע החליטה להגיש את התביעה התקדימית ויוצאת הדופן
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
נערה
צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה

שני קטינים ואמם תושבי הקריות הגישו תביעת נזיקין תקדימית נגד אביהם בטענה שלא כיבד הסכמי ראייה, כפי שנקבעו לאחר הגירושים בין האם והאב. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד גיא אופיר ועו"ד הילה ניזרי, בבית המשפט לענייני משפחה בקריות, תובעים הקטינים 130 אלף שקלים, ובנוסף סכום שייקבע על ידי בית המשפט כפיצוי לנזקים הרגשיים והנפשיים שנגרמו להם.

בני הזוג נישאו בגיל צעיר ונולדו להם שני ילדים. הנישואים עלו על שרטון ולפני כעשור החליטו בני הזוג להתגרש. מכתב התביעה עולה כי בעת הגירושים, אישר בית המשפט לענייני משפחה את הסדר הראייה בין האבא לילדיו לפיו אמור היה האב לפגוש את הילדים פעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני.

בתביעה טוענת אמם של הילדים כי התנערותו של האב מילדיהם המשותפים נעשתה באופן הדרגתי. בתחילה הקפיד האב להגיע אל המפגשים ולשמור עימם על קשר טלפוני רציף, אך לפני כשש שנים חל שינוי קיצוני בהתנהגותו והוא החליט לנתק כל קשר או מגע עם ילדיו, כנראה בהשפעת בת זוגו, הנתבעת גם היא.

"כשהתגרשנו הוא היה אבא טוב לילדים, הוא דאג להם ולקח אותם, הילדים מאוד אהבו אותו", טוענת האם, "כל הזמן היו לו חברות ותמיד הוא ראה את הילדים, עד שהכיר את אשתו הנוכחית". לדברי האם, לפני חמש וחצי שנים ערכה אירוע בת מצווה לבתה והזמינה את האב, בת זוגו ובני משפחתו, מאחר שהבת דרשה זאת. "התחננתי בפניו שיבוא. הוא הגיע לבד ואני נתתי לו את הכבוד להדליק נרות. הוא היה חצי שעה והלך. הבת שלי לא הפסיקה לבכות", טוענת האם.

בתביעה נטען כי מדובר בשני ילדים שמאז לידתם היו קשורים מאוד לאביהם, ובזמן הגירושים נפגעו, מאחר שהוא הפנה להם עורף והעדיף לבנות את חייו החדשים לצד בת זוגו. עוד נטען כי האב נמנע מלקבל את שיחותיהם של ילדיו ולא הקשיב לבקשותיה של אמו, סבתם של הילדים, לחדש את הקשר עימם ואף ניתק את הקשר איתה.

עוד צוין בכתב התביעה כי בחמש השנים האחרונות, נפגש האב רק פעמיים עם ילדיו, וגם אז רק למפגשים חטופים שארכו מספר דקות. האם טוענת כי התנערות האב מילדיו גרמה להידרדרות במצבם הנפשי. "לא אוותר לו, וזה לא עניין של כסף", היא אומרת, "זה הנזקים שהוא עושה לילדים".

בכתב התביעה נטען כי למרות התנהלות האב, ניסו הילדים לאורך השנים להתקרב אליו ולזכות בתשומת לב מזערית, אך בכל פעם נחלו אכזבה. "כל השנים האלה הלכתי לישון בוכה בגלל המצב של הילדים. בחמש השנים האחרונות היו שני מפגשים ביניהם. פעם אחת הבן שלי התחנן שיבוא לראות אותו בחוג והוא הגיע לחמש דקות. לפני ארבע שנים הוא אמר לילדים שהוא בא לקחת אותם במפתיע לארוחת ערב ביום שישי".

עו"ד אופיר מציין בכתב התביעה כי אין מילים מספיק לתאר את ההשלכות המרחיקות לכת של העדר דמות אב מחייהם של הילדים, בעיקר לאור העובדה כי כבר היום ניתן לזהות סימני מצוקה רגשית, שהיא תוצאה ישירה ובלתי נמנעת מהתמודדותם עם תחושות הדחייה והניכור מצד אביהם.

הכתבה המורחבת תפורסם מחר (שישי) ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות