fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רום סרוויס

בהעדר בית מלון החליטו כמה קרייתים להסב חללי מגורים לדירות נופש וצימרים. מתברר שיש היענות, גם מצד גברים שבסך הכל רוצים לצפות במשחק כדורגל בשקט. עונת התיירות

לגמרי לא בטוח מתי ואם בכלל ייבנה בית המלון הראשון בקריות, אבל בתקופה האחרונה החליטו יזמים פרטיים לפתוח כאן דירות אירוח או צימרים, כדי להכניס את האזור לענף האירוח לתוך האזור.

לדודי אספרנסה מקרית חיים עלה הרעיון לדירות אירוח בקריות לפני כחצי שנה. חדוה ובועז קלי החליטו להקים צימר בביתם בקרית שמואל לפני כשנתיים. לא מדובר בבית מלון, אפילו לא מתקרב, אבל בימים בהם המחאה החברתית והכלכלית עומדת על סדר היום הציבורי ויוקר המחיה עולה חדשות לבקרים, יציאת משפחה לחופשה הופכת בגדר חלום רחוק. במצב זה הדירות של אספרנסה או הצימר של חדוה ובועז קלי יכולים להוות אלטרנטיבה לא רעה בכלל. כנראה בקריות קיים צמא לאפשרויות אירוח. רוב המלונות באזור ממוקמים בחיפה או בעכו ובנהריה והצימרים נמצאים בכל אזור הצפון.

"סוג של מלונית". חדר האירוח בקרית מוצקין (צילום: נחום סגל)

לפני כארבע שנים היתה תקווה לבניית מלון על שטח הטיילת לאורך החוף בקרית ים, אולם הוא התפוגג במהרה. זה התחיל בהודעה דרמטית של עיריית קרית ים על המלון הראשון שיוקם במפרץ חיפה. מועצת העיר אישרה עסקה להחכרת מתחם בשטח של 11 וחצי דונמים להקמת מלון על שפת הים, במחיר של שישה מיליון שקלים. תאריך תחילת ביצוע הפרויקט היה אמור להיות במהלך שנת 2008 על ידי היזם רני צים. הקמת בית המלון הייתה מבוססת על תב"ע (תוכנית בניין עיר) למלונאות שקיבלה את אישורה לפני חוק החופים האוסר בנייה במרחק של מאה מטרים מקו החוף. בסופו של דבר, בשל קשיים בהם נתקל היזם בהוצאת התוכנית לפועל, הוא הצליח לצאת מהפרויקט. עדיין בשנת 2012 שתיכף מסתיימת אין בשורה תיירותית בקריות.

בלי רכב בשבת. בועז קלי (צילום: נחום סגל)

קלי: "הזדקנו, הילדים עזבו את הבית וחיפשנו דרכים יצירתיות מה לעשות בחלק מהבית. בקרית שמואל הצימר מאוד מוכר, זה כבר הגיע למצב שהפרסום עובר מפה לאוזן. כשיש אירועים או בתקופת חגים, יש הרבה מאוד זוגות צעירים שההורים מגיעים לשבת ורוצים פרטיות, אז יש להם היכן לשהות".

בדרך לצפון

בינתיים אנשים פרטיים השכילו להבין שגם צימרים או דירות אירוח יכולים לעבוד באזור, או לנופש או לאירוח בני משפחה המגיעים לקריות. הדירות שייכות לדודי אספרנסה, בן 46, נשוי ואב לשני ילדים. אספרנסה הוא בעל חברת משאיות ומשרד תיווך הוגן. כעת הוא מתמקד אך ורק בדירות האירוח הנקראות "החדרים של דודי". הדירות משתרעות על 32 מ"ר וכוללות חדר שינה, פינת ישיבה, שירותים ומקלחת. בכל דירה מזגן, מסך טלוויזיה שטוח, כיריים, מקרר, תנור וקומקום חשמלי. הדירות ממוקמות באזורים מרכזיים ונגישים לתחבורה ציבורית ושאר שירותים.

דודי אספרנסה
"רץ בתל אביב". דודי אספרנסה (צילום: נחום סגל)

אספרנסה: "בסופי שבוע מגיעות משפחות מרחבי הארץ, שהדירות מהוות להם תחנת עוגן לפני עלייה לצפון, שם הלינה הרבה יותר יקרה. המחירים יותר זולים ביחס לצימר. בימי חול ובתקופות לא מתוירות, מתקיימות בדירות מסיבות רווקים ורווקות. היום גם זה עולה יותר, ויש אנשים שפשוט רוצים מקום שקט".

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות