fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרופ' ביאר: "עד שבית החולים התת-קרקעי ברמב"ם לא יהיה מוכן, אני לא אנוח"

משרד האוצר לא מעביר לאחרונה את התקציב להשלמתו של בית החולים התת קרקעי, שנבנה ברמב"ם. המבנה צפוי היה להיפתח בחודש הבא. יהב: "אם יהיה צורך נעמיס תושבים על אוטובוסים וניסע להפגין בירושלים"
בית חולים רמב"ן הממוגן
ראש אגף בינוי ברמב"ם, אריה ברקוביץ, מתדרך את יונה יהב ופרופ' רפי ביאר ( צילום: פיוטר פליטר)

ראש עיריית חיפה,  יונה יהב, קיים אתמול ( שלישי) סיור בבית החולים התת-קרקעי הנבנה ברמב"ם, נוכח עיכוב התשלום האחרון שמשרד האוצר מסרב להעביר, בסך עשרות מיליוני שקלים. סכום זה דרוש להשלמת המבנה החיוני שהיה אמור להיפתח בסוף החודש הבא. נוכח האיום הביטחוני, והעובדה כי מבנה ביה"ח התת-קרקעי מיועד לשמש את כל תושבי הצפון בעת חירום, קיימו יהב ומנהל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר מסיבת עיתונאים בקומה מינוס 2, אשר הוכשרה לשמש במקרה חירום רק כמקלט עבור מאושפזי רמב"ם ועובדיו. קומה זו, יש לציין, לא ממוגנת בשלב זה בפני לוחמת אב"כ, כפי שהיתה אמורה להיות לפי התוכניות. קומה זו גם חסרת תשתיות המשמשות לטיפול רפואי, זאת עקב אותו עיכוב בתשלום.

בית חולים רמב"ן הממוגן
ראש אגף בינוי ברמב"ם, אריה ברקוביץ, מתדרך את יונה יהב ופרופ' רפי ביאר ( צילום: פיוטר פליטר)
חניון תת תת קרקעי ברמב"ם
החניון העתידני. (הדמיה: משרד שרון אדריכלים ארד שרון , שרון גור זאב בע"מ)

"בית החולים התת-קרקעי הוא אינטרס של כל תושב באזור חיפה והצפון", אמר יהב היום, "במדינת ת"א מצאו את הכסף לבנות בית חולים ממוגן ורכבת תחתית, אבל כשזה מגיע לפריפריה אז אין כסף. אם יהיה צורך נעמיס תושבים על אוטובוסים וניסע להפגין בירושלים".

"המראות ותנאי האשפוז שהיו קיימים בתקופת מלחמת לבנון השנייה לא יכולים לחזור על עצמם. אני נדרתי נדר", אמר פרופ' ביאר באותו המעמד, "עד שבית החולים התת-קרקעי לא יפתח, אני פשוט לא ישן בלילות. האיום קיים כל הזמן, ואנחנו בישורת האחרונה. ברגע שיגיעו הכספים, נוכל בפרק זמן קצר להכשיר את המבנה ולטפל בחולים בכל תרחיש".

כזכור, בשבוע שעבר שלחו יהב וביאר מכתב משותף למשרד האוצר, ובו התריעו על העיכוב והסכנה הגלומה בו, נוכח האיום המתחדש על ביטחון אזור הצפון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות