fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיר הנוער: 20 בני נוער נטלו אלכוהול ונזקקו לטיפול

לפנות בוקר פונה נער מחוף הכאמל בחיפה לאחר שנדקר בפלג גופו העליון ונפגע באורח בינוני
נערה בגילופין
נערה בגילופין (צילום: מד"א כרמל)

קרוב ל-30 בני נוער שלקחו חלק באירוע 'עיר הנוער' שנערך במגרשי אגריטק בחיפה נזקקו לטיפול רפואי, מתוכם כ-20 בני נוער שנמצאו בגילופין והשאר שסבלו מפציעות שונות. שיש מתוכם פונו לקבלת טיפול בבתי החולים השונים בחיפה. לפנות בוקר פונה נער מחוף הכאמל בחיפה לאחר שנדקר בפלג גופו העליון ונפגע באורח בינוני.

נערה בגילופין
נערה בגילופין (צילום: מד"א כרמל)

ידיהם של עשרות חובשים ופראמדיקים ממד"א כרמל אשר אבטחו רפואית את אירוע 'עיר הנוער' במגרשי אגריטק בחיפה היו מלאות בעבודה לאחר שעשרות מבני הנוער שבאו לקחת חלק באירוע טופלו כשהם בגילופין וסובלים מפציעות שונות. מתוך נתוני מד"א עולה כי כ-20 בני נוער בגילאי 14-17 חשו ברע לאחר שנטלו כמות יתר של אלכוהול, מתוכם 3 פונו לקבלת טיפול בבתי חולים. שאר המטופלים סבלו מפציעות שונות, מתוכם שניים שפונו לאחר שרוסס לעברם גז מדמיע/פלפל. הפינוי האחרון מן המתחם היה של נערה שלא חשה בטוב לאחר שסבל מהתפרצות של מחלה.

בשעות הבוקר המוקדמות, סמוך לשעה 04:10 נמסר למד"א על נער שנדקר סמוך לחוף הכאמל שבחיפה לאחר קטטה שהתרחשה במקום. ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקה למקום טיפלה בנפגע בן 15, ופינתה אותו כשהוא במצב בינוני לבית החולים רמב"ם וסובל מדקירה בפלג גופו העליון. הפראמדיק חנן זוהר שטיפל בנפגע מספר כי כשהצוות הגיע עוד הייתה התקהלות של צעירים במקום. "הנפגע פונה כשהוא בהכרה מלאה ויציב מבחינה רפואית, ורק במזל פציעתו לא הייתה חמורה ביותר".

מנתוני מד"א כרמל עולה כי במהלך חמשת האחרונות חלה עליה של כ-150% בהזעקת ניידות מד"א לאירועים של בני נוער בגילופין. חובשים ופרמדיקים של מד"א שמוזעקים לאירועים הללו, מספרים כי הנפגעים נמצאים לרוב בחברת צעירים נוספים, גם הם תחת השפעת שתייה חריפה וכשסימני שתייה מופרזת ברמה מסוכנת ניכרים ברמת ההכרה, בנשימה ובדופק. הגילאים של בני-הנוער שנמצאו בגילופין לאחר שתיית משקאות חריפים נע בין 13 ל-17, כשהגיל הממוצע הוא 16 ומרביתם בנים. בני-הנוער שותים לשוכרה ליד מקומות בילוי, מועדוני לילה, באתרים מרכזיים, בגנים ציבוריים ואף סמוך לסביבת בתי-הספר שלהם בשעות לילה מאוחרות.

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א מרחב כרמל שסייע לפקד על כוחות מד"א באירוע מספר כי נדהם מכמות בני הנוער שהגיעו למתחם האירוע כשסימני שתיית אלכוהול כבר ניכרים בהם. "עקב ההיערכות המוקדמת והצפי לנפגעים רבים, תגברנו את כמות האמבולנסים והניידות של מד"א במקום ואלו שהיו בכוננות מחוצה לו על מנת להעניק את המענה הרפואי המהיר והמיטבי לכל תרחיש באירוע. שיתוף הפעולה הטוב שהיה לנו עם העירייה והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול סייעה להתמודד עם היקף התופעה ולנסות למזערה, אך לצערי גם השנה נאלצנו להתמודד עם כמות כה רבה של בני נוער בגילופין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות