fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ חנין ממתין לתשובות בנוגע לנמל המפרץ

ח"כ דב חנין שמונה לעמוד בראש ועדה לבדיקת הרחבת בז"ן והקמת הנמל, הגיע לסיור: "אנחנו עדיין ממתינים להסבר משכנע, מדוע דרוש נמל חדש ולא מספיקה הרחבת הנמל הקיים"
דב חנין בסיור במפרץ
דב חנין בסיור במפרץ (צילום יח"צ)
דב חנין בסיור במפרץ
דב חנין בסיור במפרץ (צילום יח"צ)

חברי ועדת המשנה של הכנסת הגיעו לסיור בבז"ן ובנמל חיפה. ביום רביעי שעבר, הגיעו חברי ועדת המשנה של הכנסת, בראשותו של ח"כ דב חנין, למפגש עם תושבים ופעילי איכות הסביבה לאזור מפרץ חיפה. הח"כים תמד זנדברג, עמר חאלד, עומר בר לב ודוד אזולאי, הגיעו לסיור עם פעילים ירוקים באזור המפרץ.

באחרונה הגישה הוועדה המחוזית חיפה את החלטתה בעניין תוכנית המתאר לבתי הזיקוק וקבעה כי בז"ן יוכלו להתרחב. עם זאת, התקבלו גם חלק מטענות הציבור ונרשמו מספר הישגים מרשימים בזכות מאבק ציבורי ממושך לעצירת התרחבות בתי הזיקוק. מאבק זה כלל החתמת אלפי תושבים על התנגדויות, עשרות הפגנות ציבוריות וייזום דיון בכנסת בנושא.

בעקבות הדיון בכנסת, מינתה לפני כחודש יו"ר ועדת איכות הסביבה והפנים בכנסת ח"כ מירי רגב, את ח"כ חנין לעמוד בראש ועדת משנה שתקיים סיורים ודיונים באזור ותגיש את המלצותיה בעוד כחודשיים חברי הוועדה סיירו בבז"ן, במפעלים באזור המפרץ ובאזור המיועד להרחבת הנמל. בסיור השתתפו מלבד תושבים, פעילים מהקואליציה לבריאות הציבור,

מארגון מגמה ירוקה ומהתנועה "חיים בחיפה", בראשה עומדת חברת המועצה עינת קאליש רותם. "היתה לנו אכזבה מאוד גדולה להבין שבשלב זה הוועדה מקבלת את ההרחבה של בז"ן, אבל יש עוד חודשיים עד למסקנות הסופיות", אמרה השבוע תושבת קרית חיים עליזה ברקן, הפעילה במטה המחאה.

ח"כ דב חנין אמר ל"הד הקריות": "אין לנו עדיין כל המלצה בעניין בז"ן וגם לא בעניין הנמל. בעניין בז"ן, כל החלטה שתתקבל חייבת, לדעתי, להבטיח את בריאות התושבים באזור מפרץ חיפה. בעניין הנמל, שמעתי בקשב רב את טענות התושבים ואת ביקורות תושבי הקריות, ואנחנו עדיין ממתינים לתשובות לטענות האלה וגם להסבר משכנע, מדוע דרוש נמל חדש ולא מספיקה הרחבת הנמל הקיים.

תשובה אחת ששמענו, שנמל חדש הוא פשוט דרך לעקוף את תנאי השכר והעבודה הגבוהים מדי של עובדי נמל חיפה, לחלוטין איננה מתקבלת על דעתי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות