fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברת יוניליוור עברה להשתמש במתנול במקום מזוט

יוניליוור היא החברה הראשונה בישראל, שעברה לשימוש במתנול במקום מזוט. לאחר שנתיים של עבודה משותפת עם דור כימיקלים, החלה לפעול לאחרונה, מערכת הקיטור החדשה באתר יוניליוור במפרץ חיפה.
מפעל יוניליוור (צילום: מיקי וובר)
מפעל יוניליוור (צילום: מיקי וובר)

המתנול הוא דלק אשר בעירתו הינה המושלמת והנקייה ביותר, ביחס לכל דלק אחר ואפילו יותר מגז טבעי. שריפת מתנול אינה מייצרת פיח ותחמוצות גופרית והמעבר לשימוש בו מצמצם משמעותית את ההשפעה על הסביבה.

לאחר שנתיים של עבודה משותפת על פרויקט החלפת מזוט במתנול של חברת יוניליוור עם חברת דור כימיקלים, החלו לפעול באתר החברה במפרץ חיפה מחוללי הקיטור החדשים, העושים שימוש במתנול במקום מזוט. מדובר בחברה הראשונה בישראל שמאמצת שימוש במתנול, שהוא דלק חלופי נקי ששריפתו אינה מייצרת פיח ותחמוצות גופרית בזמן הבעירה. הרכבו הכימי מכיל מספיק חמצן, כך שניתן לייצר באמצעותו בעירה עם כמות אוויר קטנה, ובכך לצמצם משמעותית את היווצרות תחמוצות החנקן. בנוסף, בעירת המתנול היא מושלמת ובכך יש ניצול מקסימלי של האנרגיה האצורה בו ואין היווצרות פיח בארובה.

הקיטור משמש את כל המחלקות במפעל, ולצורך ייצור הקיטור בדודים יש צורך בשריפת חומר בעירה לחימום המים. על פי רוב, חומר הבעירה המשמש למטרות אלה הוא מזוט. יוניליוור התקינה באתר הייצור שלה במפרץ, שלושה מחוללי קיטור חדשים של חברת שקד אנרגיה הפועלים על מתנול במקום מזוט. כתוצאה מכך הופחת משמעותית השימוש במזוט באתר.

לאחר ההחלפה למתנול, בדיקת פליטת המזהמים בארובות מערכות ייצור הקיטור, הראתה שיפור ניכר בכל הפרמטרים הנמדדים, הכוללים ריכוז חלקיקים באוויר, תחמוצות חנקן ותחמוצות גופרית.

מפעל יוניליוור (צילום: מיקי וובר)
מפעל יוניליוור (צילום: מיקי וובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות