fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר פרץ הנחה להקים צוות בדיקה לאירועים במפרץ חיפה

על אף שבבדיקות המקצועיות שנערכו נמצא כי איכות האוויר בעיר חיפה לא נפגעה, הנחה השר להגביר את הפיקוח והאכיפה באזור. המסקנות יוגשו תוך 60 יום
בהלה לבתי זיקוק. השריפה בסמוך למכון הטיהור
בהלה לבתי זיקוק. השריפה בסמוך למכון הטיהור (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

בעקבות ריבוי האירועים הסביבתיים באזור חיפה, הנחה השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, את מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, להקים צוות בדיקה לאירועים שהתרחשו לאחרונה במפרץ חיפה. על אף שבבדיקות המקצועיות שבוצעו נמצא כי רמת איכות האוויר בעיר חיפה לא נפגעה, בשל רצף האירועים האחרון הורה השר פרץ להגביר את הפיקוח והאכיפה וכי הצוות שיוקם יכין תוכנית להרחבת להרחבת פעילות הפיקוח והאכיפה ולהגברת השקיפות מול התושבים. הצוות יגיש את מסקנותיו והמלצותיו לשר בתוך 60 יום.

הפגנה נגד זיהום אוויר במפרץ חיפה
הפגנה נגד זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילומים: הילה מלמד)
online poll by Opinion Stage

כמו כן, הנחה השר פרץ לגורמי המשרד והמחוז לפעול בנחישות מול כל מי שמפר את ההיתרים השונים הניתנים לו מהמשרד.  אתמול שלל המשרד להגנת הסביבה את ההיתר שהעניק למפעל "שרפי כרמל" בעתלית לאחר שנמצאה בו שרשרת כשלים המעידה על חוסר יכולתו להתמודד באירועי חירום העלולים לסכן את האוכלוסיה. לאחר שהתברר כי המפעל עלול לסכן את הציבור.

בהלה לבתי זיקוק. השריפה בסמוך למכון הטיהור
בהלה לבתי זיקוק. השריפה בסמוך למכון הטיהור (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

ביום שני  יצאו 300 תושבי חיפה והצפון הפגינו הערב מול קניון לב המפרץ במחאה על זיהום האוויר מהמפעלים  במפרץ חיפה.  את ההפגנה יזמו פעילי איכות סביבה מתוך מטרה לקרוא להתעוררות  ציבורית ולקרוא למשרדי ממשלה ולמשרד להגנת הסביבה לאכוף את החוק.  המפגינים הרימו שלטים גדולים עם הכיתוב "המפרץ בוער" וכנגד מפעל בז"ן. בעקבות האירועים האחרונים הוחלט לקיים הפגנה רבת משתתפים. חמישה מפגינים נעצרו על הפרות סדר וניסיון לחסום את ציר התנועה.

בשבועות האחרונים אירעו מספר שריפות ותקלות במתחם המפעלים הפטרוכימיים הכוללים את בתי הזיקוק. תושבים רבים במטרופולין חיפה התלוננו בעקבות השריפות על צריבות, הקאות, כאבי ראש וסימפטומים אחרים של שאיפת חומרים מסוכנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות