fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המלחמה בפשיעה תהיה עיקשת"

נצ"מ אילן סרדל נכנס לפני כשבועיים לתפקידו כמפקד תחנת משטרת זבולון. סוג של סגירת מעגל למי שמילא שורה של תפקידים בתחנה האחראית על אזור מגוריו. הוא מציין כי בשנה האחרונה חלה עלייה של תשעה אחוזים בהתפרצויות לבתים בקריות
אילן סרדל
אילן סרדל (צילום: הילה מלמד)

לנצ"מ אילן סרדל, מפקד תחנת משטרת זבולון הנכנס יש תוכניות ארוכות טווח. לפני שבועיים נכנס לתפקידו והחליף את המפקד היוצא נצ"מ בני אבליה.

עבודה קשה מחכה לסרדל בקריות, למרות שהוא מקבל תחנה עם נתוני פתיחה טובים מאוד. בראיון ל"הד הקריות" הוא מסביר כי הוא מתכוון לשמר את הטוב ולשפר חלק מהדברים. מאז כניסתו לתפקיד, הספיק להיפגש עם כל ראשי הערים בקריות. מדובר בתחנת משטרה הזהה בגודלה למרחב ירקון וכוללת שמונה ערים, שתי מועצות אזוריות ומספר כפרים.

"אני מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה מלא מול ראשי הרשויות, כי זה יביא תוצאות ואיכות חיים לתושבים. בכוונתנו לחזק את הניידות המשולבות בערים וכמו שהמפכ"ל משרד לנו, נשים את האזרח במרכז". לדברי סרדל, בשבועות האחרונים קיים נוהל חדש בתחנה, במסגרתו בכל יום, מצלצל כל קצין משטרה לשני אזרחים שהגישו תלונה, לשמוע משוב על הטיפול המשטרתי. "אני מופתע משביעות הרצון של התושבים", אומר סרדל, "המסר שלנו במתן שרות טוב לתושבים הוא המסר של התחנה לציבור ואנו מתכוונים ליישם את זה".

"זיהינו שזו החולשה". אילן סרדל (צילום: הילה מלמד)

מעבר למתן השירות לתושבי האזור, יש את האזרחים פורעי החוק, המהווים אחוז נמוך מסך האוכלוסייה, בהם מתכוון סרדל להילחם. הוא מאמין שככל שתאי המעצר ובתי הכלא יהיו מלאים בעבריינים, כך תפחת הפשיעה ברחובות. לראייה הוא מציין את סוף השבוע האחרון, במהלכו בילו 33 עצורים בתא המעצר בתחנת המשטרה. "המלחמה בפשיעה תהיה עיקשת, בעיקר בעבירות התפרצויות ועבירות רחוב. אני ידוע באופיי לתפוס את העבריינים ואני יוצא עם השוטרים לרחובות. היום בבוקר יצאתי עם הבילוש. הכל במטרה שהשוטרים ילחמו ביחד בפשיעה. המדד יהיה עוד מספר חודשים וזה יבוא לידי ביטוי בשטח ובבתי המשפט".

סרדל מציין כי בשנה האחרונה חלה ירידה של כעשרים אחוזים בכל תחומי הפשיעה, למעט התפרצויות, בהן חלה עלייה של כתשעה אחוזים. "זיהינו שזו החולשה של התחנה והחלטנו להילחם בתופעה. לא מדובר בעלייה גבוהה, אך אנו נלחמים בה וכבר בחודש האחרון חלה ירידה מסוימת. אני בדעה שמי שיהיה יותר מאחורי סורג ובריח יביא לפחות פשיעה, ואני מתכוון לנהל מלחמה עיקשת בנושא".

לגבי עבירות הזנות במקומות מגורים ומועדוני הבינגו השונים, אומר סרדל כי התחנה מטפלת בבעיות אלה. "על פי בקשה של ראשי ערים בקריות, אנו מטפלים בבעיית הזנות בבתי מגורים. במקום מסוים בקריות, העמדנו ניידת משטרה בכניסה ואנשים חוששים להיכנס. כך גם לגבי מועדון בינגו גדול הפועל באזור. העמדנו ניידת משטרה ואנשים נמנעים להיכנס. לאחר מספר ימים כאלה העסקים נסגרים מעצמם".

הכתבה המורחבת בגיליון סופ"ש של "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות