fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשדות נגד מפקד תחנת משטרה בצפון: שוחד, מרמה והפרת אמונים

המפקד נעצר בתחילת השבוע לאחר חקירה סמויה ארוכה של מח"ש. מעצרו הוארך עד היום, שישי © מעורבים נוספים שנעצרו בפרשה: בכיר בקבוצת כדורגל בצפון וארבעת בעליו של מועדון לילה
קריסת תקרה בבניין מגורים בעפולה. צילום: שלומי גבאי
קריסת תקרה בבניין מגורים בעפולה. צילום: שלומי גבאי

הוארך מעצרו של מפקד תחנת משטרה בצפון בדרגת ניצב משנה, החשוד בעבירות של קבלת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים.

מפקד התחנה הובא אל משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בתחילת השבוע ונחקר במשך כ-10 שעות. יחד איתו נעצרו גם בכיר בקבוצת כדורגל בצפון וארבעה בעליו של מועדון לילה החשודים במתן שוחד למפקד התחנה.

ביום שלישי השבוע התקיים בבית משפט השלום בירושלים הדיון בהארכת מעצרו של מפקד התחנה. נציג המשטרה ביקש בדיון להאריך את מעצרו בארבעה ימים, כדי להשלים פעולות חקירה. עורך דינו של מפקד התחנה ביקש מבית המשפט להוציא צו איסור פרסום על שמו של המפקד. לאחר שנציג המשטרה לא התנגד, אישרה השופטת את צו איסור הפרסום.

בדיקת פוליגרף

הדיון החל בחקירה של הסנגור, ממנה עלה, כי נגד מפקד התחנה התנהלה חקירה סמויה במהלך השנה האחרונה. עוד עלה מחקירת הסנגור, כי לפני כחודשיים, במסגרת קורס שמפקד התחנה השתתף בו, הוא עבר בדיקת פוליגרף, בה נשאל שאלות לגבי העבירות, שבהן הוא חשוד עתה, השיב בשלילה ונמצא דובר אמת.

אחת הטענות המיוחסות למפקד התחנה היא שקיבל מספר בקבוקי אלכוהול בתמורה לכך שחידש את רישיון הנשק של אחד המעורבים בפרשה. על כך אמר הסנגור, שמדובר בחבר טוב של מפקד התחנה, זה 15 שנים, במהלכן, קנו מתנות האחד לשני, כמו שעושים חברים טובים.

חשד נוסף נגד מפקד התחנה קשור לעובדה שקרובת משפחתו של אחד המעורבים בפרשה רצתה להשכיר את דירתה לאדם מסוים, ומפקד התחנה, כך על פי החשד, מסר לה מידע אודות אותו האדם. בעניין זה טען הסנגור, כי המפקד מסר מידע שכל תושבי הצפון יודעים אותו – שמדובר בסוחר סמים.

הגינות אלמנטרית

בדיון אמר הסנגור שמרשו הוא מפקד שדלתו תמיד פתוחה והוא מכיר כל עצור. עוד אמר הסנגור כי לא הגיוני שחקירה שנמשכת כשנה וחצי וכוללת, לטענתו, גם האזנות סתר, תעלה רק את החשדות האלה. "איזה שוחד? מה מטיחים בו? בקבוקי אלכוהול שהוא קיבל שוחד?", אמר הסנגור, "אני סבור שיש הגינות אלמנטרית. לא יכול להיות שמדברים על תפקיד כזה ושלא יוטח אתמול כל החומר שידוע להם. נכון שישנם תיקים מורכבים של מספר מעורבים, בדרך כלל חמורים עשרות מונים, שהחקירה מתגלגלת ולא רוצים לחשוף את הראיות. מה ההיגיון לעשות זאת פה? אולי יש לו הסברים לכל הדברים הכלכליים ואנו נשארים לצורך ההנחה עם התנהלות לא ראויה, עם עבירות משמעת. האם זה לא היה משליך על ההחלטה של בית המשפט… אני מסכים שאם לצורך העניין מתגלה פתאום, לא בחקירה סמויה, שהקודקוד מבצע עבירות חמורות של אלימות, זה הזמן לעצור עכשיו. אני תוהה מי קיבל את ההחלטה הגאונית הזו?… מדובר באדם שנתן 28 שנה לביטחון המדינה, אני לא חושב שצריך לעצור אותו, יכלו לחקור אותו 12 שעות במקום 17 ולהורות על השחרור ולהמשיך בחקירה לא כשהוא עצור".

נציג המשטרה אמר בדיון, כי היקף החקירה הוא רחב ונדרשים ארבעה ימי מעצר כדי לבצע יותר מ-42 פעולות חקירה וכי במח"ש מקווים להגיע למיצוי החקירה עד סוף השבוע.

סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, אמרה בהחלטתה, כי לאחר שעיינה בחומר החקירה, היא סבורה שקיים חשד סביר נגד המפקד. השופטת: "הסנגור טען כי המשיב היה מפקד שדלתו פתוחה והיה מעורב בכל הקרוי בתחנה", אמרה השופטת, "אכן זוהי ההתרשמות העולה מחומר החקירה, אך יחד עם זאת, עולה מהאירועים כי במקרים שונים המשיב עבר את הגבול ופעל באופן שחורג ממעורבות ודלת פתוחה ואף קיבל תמורה מסוימת לעצמו או לאחרים. אמנם הן החשדות והן התמורה הנטענת אינן ברף הגבוה של עבירות טוהר המידות, אולם דווקא בשל מעמדו ותפקידו הבכיר, יש חשיבות למיצוי החקירה".

עוד אמרה השופטת, כי לאחר שנציג המשטרה הודיע שבכוונתם למצות את החקירה עד סוף השבוע, ניתן להסיק כי אין בכוונת המחלקה לחקירות שוטרים לבקש הארכת מעצר נוספת והורתה על הארכת מעצרו של מפקד התחנה עד היום, שישי.

ניידת משטרה
(צילום: שלומי גבאי)

גם הגיס נעצר

ביום שני השבוע נעצר גם גיסו של מפקד התחנה בחשד לקבלת שוחד. בדיון בהארכת מעצרו, ציינה עורכת דינו, כי החשודים הנוספים בפרשה מנהלים מועדון לילה ואחד מהם הוא חבר של החשוד במשך תקופה ארוכה, אך אין להם עסקים משותפים. עורכת הדין התייחסה לאחד האירועים, במהלכו אירעו דקירות מחוץ למועדון הלילה ובמקום נכח קצין משטרה שרצה לסגור את המועדון. מדבריה של עורכת הדין עולה, כי למקום הגיע החשוד, כדי לסייע לחברו, ומשם, צלצל לגיסו, מפקד התחנה, וביקש את עזרתו כדי שהמועדון לא ייסגר. בעניין זה אמרה עורכת הדין, כי הגיס קיבל ממפקד התחנה את התשובה, אותה הוא נותן לכל בעלי המועדונים במקרה כזה והיא שאם ישתפו פעולה עם המשטרה, המועדון לא ייסגר המועדון, וכך היה גם במקרה הזה: בעלי המועדון שיתפו פעולה, מסרו את סרטי האבטחה והמועדון לא נסגר. "לקחת זבוב ולעשות ממנו פיל, זה לא פרופורציונלי, אין משהו יותר מזה… נראה לבית המשפט שהוא יעיז להציע לגיסו, בדרגה כזו בכירה, אנשים שלאורך כל החיים שלהם בנו רפרטואר עשיר בשביל כרטיס טיסה או לסגור מועדון? זה לא מידתי, זה עוול שנגרם למשפחות ולכל הסביבה", אמרה עורכת הדין.

מעצרו של הגיס הוארך על ידי השופטת מאק~קלמנוביץ ביומיים בלבד.

אל בית המשפט הובא גם בכיר בקבוצת כדורגל בצפון, החשוד בתיווך לשוחד של מפקד התחנה. נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו עד יום שישי בבוקר. עורך דינו של החשוד אמר בבית המשפט: "האדם הזה הציל במו ידיו עשרות ילדים מכניסה לעולם הפשע, כמו שהוא עושה כל השנים, הוא עוזר לכולם. הרי כולם יודעים שהוא לא קיבל כלום ואפשר לבדוק את חשבונות הבנק שלו. 30 שנה הוא עובד באותו המקום ומקבל אותה המשכורת ולא נוסע במכוניות פאר. האדם הזה, גם אם יצר קשר עם החבר הכי טוב שלו, מעולם לא עשה עבירה פלילית". עורך הדין הוסיף, כי מרשו הועבר לאחר החקירה לכלא רמלה וקיבל את האירוע בצורה מאוד קשה. "מדובר באדם בן 62, שאינו צעיר. הוא לא החלק הארי של תיק זה ומצבו הבריאותי לא מן השפירים", אמר עורך הדין. השופטת האריכה את מעצרו ביומיים נוספים.

בפרשה היו עצורים, עד יום רביעי השבוע, בחצות, גם ארבעה בעלים של מועדון לילה, החשודים במתן שוחד וטובות הנאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות