fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית חולים רמב"ם בשירות חדש לציבור הקשישים

"מדובר בשירות מקיף ורב תחומי הנוגע בטווח רחב של סוגיות המרכיבות את הטיפול בקשיש", מסביר ד"ר צבי דוולצקי, מנהל השירות הגריאטרי החדש ברמב"ם
ד"ר צבי דוולצקי (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר צבי דוולצקי (צילום: פיוטר פליטר)

הקריה הרפואית רמב"ם, חנכה לאחרונה שירות גריאטרי חדש, המוקדש כולו לחולים הקשישים בבית החולים. השירות החדש מייעץ למחלקות השונות ברמב"ם ופועל ישירות מולן.

הטיפול הניתן במסגרת השירות, נשען על קשת רחבה של אנשי מקצוע, הפועלים יחד כדי לקדם בבית החולים את הטיפול בקשיש. עמם נמנים צוות רפואי וסיעודי, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, דיאטנים, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק ועוד. כחלק מתמיכת השירות בקשיש, הוא מעניק גם הכוונה ותמיכה למשפחתו של המטופל לקראת שחרורו לביתו.

בראש השירות החדש עומד ד"ר צבי דוולצקי, אשר פועל שנים ארוכות בתחום רפואי זה, ובמהלכן שימש בתפקידים בכירים ועסק במחקר. לדבריו, השירות החדש שם את צרכיהם של המטופלים הקשישים בראש סדר העדיפויות.

"מדובר בשירות מקיף ורב תחומי הנוגע בטווח רחב של סוגיות המרכיבות את הטיפול בקשיש", מסביר ד"ר דוולצקי, "במקרים רבים המטופלים המבוגרים סובלים ממספר מחלות ועלולים ליטול תרופות רבות, שסותרות זו את זו, או לחילופין פותרות בעיה אחת, אך גורמות לבעיה אחרת. לעיתים התסמינים בקרב קבוצת הגיל הזו אינם אופייניים, ובאים לידי ביטוי באופן שונה, כגון התקף לב המתבטא בבלבול, ללא כאבים בחזה, או מחלה זיהומית ללא חום, שהביטוי היחיד שלה הוא ישנוניות. מטרת השירות היא להעריך את כלל מצבו הפיזי והנפשי של המטופל הקשיש, ולהעניק לו את הטיפול הטוב והמתאים ביותר".

ד"ר צבי דוולצקי (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר צבי דוולצקי (צילום: פיוטר פליטר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות