fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדקה ה- 90 נמנעה חטיפת הילדה לחו"ל

כשהבעל הגיע הביתה והבחין כי בגדי הילדה והאשה רוקנו מהארון, הוא "טס" לשדה התעופה ובמקביל הוציא לשתיים צו עיכוב יציאה מהארץ
עו"ד דורי שוורץ ושיראל בר (צילום: עצמי)
עו"ד דורי שוורץ ושיראל בר (צילום: עצמי)

תושב הקריות שביקש להתגרש מאשתו, נדהם לגלות כי התכוונה לחטוף את בתם לחו"ל. תביעת הגירושים הוגשה על ידי הבעל לפני כחצי שנה לבית הדין הרבני בחיפה, כשבני הזוג התגוררו עדיין תחת קורת גג אחת. באחד הימים, כאשר הבעל הגיע לגן לקחת את הילדה, אמרה לו הגננת שאשתו כבר לקחה אותה שעה קודם לכן. הוא ניסה ליצור קשר טלפוני עם אשתו כדי לברר לאן לקחה את הילדה, אך היא לא הייתה זמינה. בבית הוא גילה שחלק מבגדי הילדה והאשה רוקנו מהארון וכי גם הדרכון של הילדה נעלם מהמגירה.

הבעל הבין שהאשה, ככל הנראה, בדרכה לשדה התעופה עם הילדה כדי להעביר אותה למדינה אחרת, שבה מתגוררת משפחתה. הוא מיהר ופנה למשרד עורכי הדין שוורץ-בר, ואלה פנו מיד לבית הדין הרבני בבקשה דחופה להוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לילדה ולאשה. בית הדין הרבני נעתר לבקשה, ועורכי הדין דורי שוורץ ושיראל בר שיגרו את צו העיכוב למשטרת הגבולות.

עו"ד דורי שוורץ ושיראל בר (צילום: עצמי)
עו"ד דורי שוורץ ושיראל בר (צילום: עצמי)

בינתיים, עשה הבעל את דרכו לנמל התעופה בן גוריון, וזמן קצר לאחר שהגיע לשם, גילה, בעזרת קצין הביטחון של רשות שדות התעופה, את האשה והילדה מעוכבות בביקורת דרכונים בזכות צו עיכוב היציאה מהארץ. התברר, כי הצו עודכן במחשבים של משטרת הגבולות כמה דקות בטרם האשה והילדה הגיעו לביקורת הדרכונים.

"מקרה זה הוא דוגמה לבעיה ידועה של ניסיונות חטיפת ילדים למדינות זרות", אמרו עורכי הדין שוורץ ובר, "לולא הפעולה המהירה של הוצאת צו עיכוב היציאה מהארץ, מרשנו היה נאלץ לטוס למדינה הזרה, אליה התכוונה אישתו לחטוף את הילדה, להגיש שם תביעה להשבת קטין לפני אמנת האג למניעת חטיפת ילדים בתקווה שאותה מדינה חתומה על האמנה ולהיגרר להוצאות משפט אסטרונומיות. נמנע כאן עוול בל יתואר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות