fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה לא רק ספורט

תכירו את רני רוביו, שנולד וגדל בקרית חיים, שהביא אלינו לאחרונה שיטת אימוני כושר ייחודית, קצרה ויעילה
"הסתכלו עליי כאילו נפלתי מהירח". רני רוביו [צילום: דורון גולן]

 

רני רוביו עסק במשך שנים בנושא התקשורת בחברת אל על, עד שלפני ארבע שנים נחשף לשיטת ה-EMS בגרמניה וזיהה את המהפכה הספורטיבית הבאה. הוא חזר לישראל עם השיטה ועתה הוא מפיץ אותה בכל הארץ, כשהמטרה היא סניף בכל עיר. לאחרונה השיק את הסניף הראשון בקרית חיים, שם נולד וגדל, כי זה רק היה מתבקש. רוביו, שייבא לישראל את הספורט שבו לא מזיעים, אומר שזו שירת הברבור של מכוני הכושר.

הוא בן 46, נשוי ואב לשני בנים, נולד וגדל בקרית חיים ומתגורר בתל אביב. ספורט היה בחייו לאורך כל הדרך. בחטיבת הביניים היה תלמיד בכיתת ספורט ושיחק כדוריד. בהמשך היה גולש רוח בצורה אינטנסיבית, דבר שהוא עושה עד היום ברחבי העולם. "לא הייתי ילד היפר אקטיבי, אבל בבית הספר היסודי הייתי בחוג סיף, זכיתי במקום ראשון בצפון והשתתפתי באליפות הארץ בווינגייט. כשנכנסתי לכיתת ספורט בחטיבת הביניים, נאלצתי לוותר על הסיף והתחלתי לשחק כדוריד, עד שהגלישה תפסה אותי, ובכל יום סוער אני בים, בעיקר בבת גלים בחיפה. תמיד הייתי מחובר לעולם הספורט, בתקופה מסוימת אפילו עסקתי בייבוא ציוד גלישה לישראל".

רוביו פתח את הסניף הראשון בנמל תל אביב, רק כדי להריח את השוק. "אנשים הסתכלו עלי כאילו נפלתי מהירח", הוא מספר, "לעשות ספורט פעם בשבוע, 20 דקות, זה היה נשמע לא הגיוני, אבל לאחר שהכרתי את השיטה באירופה, לא ראיתי שום דבר בעיניים. התחלתי לגדול ולפתוח עוד סניפים, כשהמטרה הייתה ללכת על מהלך רחב במודל זכיינות ולהתפרש בפרישה ארצית בכל הארץ. זו שיטה שרווחת בכל העולם, החברה היא גרמנית, הציוד מיוצר שם. בעוד כשלושה חודשים החברה תקבל את האישורים של ה~FDA, ואז תיכנס לשוק האמריקאי, מה שיעיף את הספורט הזה עוד יותר למעלה".

"הסתכלו עליי כאילו נפלתי מהירח". רני רוביו [צילום: דורון גולן]
"הסתכלו עליי כאילו נפלתי מהירח". רני רוביו [צילום: דורון גולן]
איך זה עובד? פולסים חשמליים מפעילים את השרירים, כך שהמתאמן כמעט שלא עושה פעילות ספורטיבית, אלא נותן לפולסים החשמליים להפעיל עבורו את השרירים. הטכנולוגיה הזו נמצאת בשימוש בעולם הרפואה זה 50 שנה ולאחר שעברה מספר גלגולים, הותאמה לעולם הספורט. רוביו מסביר: "הטכנולוגיה הגיעה מתחום הרפואה ברפואה מטרתה לשקם אחרי ניתוח או לטפל בכאבים. נאס"א לקחו את הטכנולוגיה ופיתחו אותה, כדי שהאסטרונאוטים יפתחו את השרירים בחלל. החברה הגרמנית פיתחה את היכולת של הטכנולוגיה הזו ושכללה אותו להפעלת כל שרירי הגוף בו בזמן. הספורט הזה כל כך אפקטיבי, שכבר אחרי ארבעה אימונים רואים תוצאות. זה עובד על בניית שריר, חיטוב, שריפת שומן והצרת היקפים. זה גם עוזר בפן השיקומי, אם מישהו סובל מבעיות. יש פה שילוב יכולות מאוד גבוהות עם אימון גופני".

כשרוביו החליט לפתוח את הסניף הראשון בקריות, הוא לא היסס בכלל איפה ימוקם הסניף הראשון. "היה לי חשוב שהסניף הראשון יהיה בקרית חיים, מהפן הסנטימנטלי", הוא אומר, קרית חיים היא רק הסנונית הראשונה בקריות ובקרוב ייפתחו סניפים נוספים בקרית ביאליק וקרית מוצקין. הקמתי את הסניף כדי שתהיה לי סיבה לבוא לבקר את אבא שלי. אני כל כך עסוק, אז אבא שלי הרוויח אותי, כי לצורך הקמת הסניף, נפגשנו יותר".

לדברי רוביו, המתאמנים בשיטת EMS  מתחזקים בתוך זמן קצר מאוד מבחינה פיזית. "יהיה להם קל יותר לסחוב שתי שישיות מים ולעלות במדרגות, אחרי כמה אימונים. מרכיב הכוח פה מאוד דומיננטי. באימונים בשיטה הזו אפשר להגיע לתוצאות גבוהות יותר מאשר באופן רגיל".

הכתבה המלאה ביום שישי בעכבר פלוס של הד הקריות

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות