fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלו עבודות החניון התת קרקעי במרכז קרית אתא

עבודות חניון מרכז העיר. צילום: עיריית קרית אתא
עבודות חניון מרכז העיר. צילום: עיריית קרית אתא

בימים אלה מבצעת עיריית קרית אתא עבודות תשתית לבניית חניון תת קרקעי בן שלוש קומות אשר יספק כ- 300 מקומות חנייה נוספים במרכז העיר.

גודלו של החניון כ- 6800 מ"ר ועומקו 11 מ' מתחת לפני הקרקע והוא יכלול שלוש קומות כאשר הקומה העליונה תהיה קומה תפעולית שתכלול חדרי חשמל, אשפה, שרתים וטרנספורמציה ושתי הקומות התחתונות ישמשו לחנייה בלבד. גג החניון יהווה את כיכר הכניסה למבנה העירייה החדש במפלס רחוב העצמאות.

פרויקט זה הינו חלק מתוכנית רחבת היקף לבניית בניין עירייה חדש שימוקם בסמוך למבנה הישן  לכיוון רחוב העצמאות ויאפשר מתן שירותים עירוניים לתושבי העיר באופן קל, נוח ונגיש. לדברי העירייה, המבנה החדש יבנה בסטנדרטים של מבני ציבור בינלאומיים אשר מעמידים את צרכיו של התושב במרכז ומאפשרים מתן שירותים בעיר שמספר התושבים בה נמצא בסימן עלייה מתמדת. נושא הנגישות מקבל משנה תוקף בתכנון הנוכחי עם הנגשה לכל קומות המבנה.

עבודות חניון מרכז העיר. צילום: עיריית קרית אתא
עבודות חניון מרכז העיר. צילום: עיריית קרית אתא

התוכנית תתבצע במספר שלבים כאשר השלב הראשון כולל את בניית החניון התת קרקעי והשלב השני יכלול את הריסת המבנה הקיים ובניית המבנה החדש. בנוסף, בחזית מבנה העירייה, תקום כיכר עירונית אשר תשמש לאירועי חוץ, כנסים, קבלות פנים ומוקד פעילות לתושבי העיר, מתוך מגמה לשלב  בין הפעילות אשר תתרחש בתוך הבניין לבין הפעילות שמחוצה לו. הרחבה העירונית הגדולה תכלול פינות ישיבה, הצללה ופיתוח נופי נרחב.

פרויקט זה, נמסר מהעירייה, צפוי לעודד התפתחות עירונית של עסקים צמודים והתאמתם לשפה העיצובית של מבנה העירייה. תכנית הפיתוח של מרכז העיר כוללת שילוב של בנייה גבוהה והמבנה החדש תוכנן באופן שישתלב ויתאים לסביבה העירונית ולמרקם של מרכז עיר פעיל ותוסס. הושם דגש מיוחד על בנייה ירוקה וחדשנית ושימור אנרגיה.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: "פרויקט זה הינו מרכיב מרכזי וחיוני בתוכנית הצמיחה של העיר. מדובר בתכנית רב שנתית שמטרתה להפוך את מרכז העיר למרכז עירוני תוסס ופעיל ובמקביל להעלות את רמת החיים, התעסוקה, המסחר, התיירות והבילוי במרכז העיר."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות