fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזדמנות פז

פסטיבל הרכבי המוזיקה חוזר בסוף השבוע הזה למועדון הביט. מי שמרכז את הפרויקט ואת בית הספר למוזיקה הוא פז מגן מקרית ביאליק, שמאמין ביוצרים הצעירים המקומיים ובימים אלה עסוק בהפקת אלבום משלו
פז מגן, מוסיקאי (צילום: דורון גולן)

 

"לא פשוט להיות מוזיקאי בחיפה", אומר פז מגן, אבל, כמי שמרכז כיום את פרויקט ההרכבים במועדון הביט, הוא בהחלט יודע מה צריך לעשות. הוא בן 33, נולד וגדל בשכונת צור שלום. אחרי שנים, בהן מצא מפלט בתיאטרון ובגיטרה, הוא מעז ובימים אלה מקליט חומרים משלו. "הייתי ילד סקרן ולא הולך בתלם", הוא מספר, "למדתי הרבה דברים מחוץ לבית הספר, כמעט שלא הייתי מגיע לבית הספר, הייתי מנגן, קורא שירה, קורא ספרים".

בסוף השבוע הזה יתקיים בביט ה"ביט פסט" _ פסטיבל ההרכבים של בית הספר למוזיקה ביט – הופעות חיות, מרתון של יצירה מקורית, בהשתתפות אמנים מחיפה, מהקריות, מהמרכז ומהדרום. בין ההרכבים שישתתפו: "ארנב שחור", "גווועלד", "סיור לילה" ועוד שלל אמנים והרכבי רוק צעירים. "זו כבר מסורת", אומר מגן, "כל חצי שנה אנו מקיימים את האירוע הזה. הפעם אנחנו פותחים את הדלתות ורוצים להפוך את זה בסופו של דבר למאורע שמתקיים בחיפה, אבל שהוא לא רק חיפאי".

"יש כאן יוצרים". פז מגן (צילום: דורון גולן)
"יש כאן יוצרים". פז מגן (צילום: דורון גולן)

כמי שמעורה בשטח האמנות במטרופולין חיפה וכמי שמנסה ליצור מוזיקה מצד אחד, אך גם לשחק בתיאטרון מצד שני, אומר מגן, שכמו שקשה למוזיקאים בחיפה, באותה מידה קשה לשחקנים. "יש המון שחקנים בחיפה ומשום מה מאוד קשה לנו להגיע לתיאטרון חיפה. ההפקה, הבימוי והשחקנים הם תל אביביים, גם החזרות בתל אביב, ואנשים מתל אביב שואלים למה אני נשאר בחיפה. כאילו שאומרים לי, שאם אני רוצה להצליח, אני צריך לעבור לתל אביב. עד לפני שנתיים חיפה הייתה הקניין הגדול ביותר לאירועים הגדולים שלה, כמו 'צובחוץ'. זה נתפס כאילו הקהילה המקומית לא מתפתחת, אבל יש כאן יוצרים, העירייה כן עוזרת, אבל עדיין לא מספיק. התקשורת בין הגורמים הרלוונטיים לשחקנים היא מסורבלת, גם אם יש רצון מצד הגורמים הרלוונטיים לפתח את המוזיקה או התיאטרון, זה לא כל כך קורה. אין מערכת יעילה באמת שיכולה לקדם באמת את הדברים האלה".

הכתבה המלאה ביום שישי הקרוב בעכבר פלוס המצורף להד הקריות והחל מחמישי בערב גם במהדורה הדיגיטלית. לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות