fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האופניים השיתופיים הגיעו לקרית ביאליק

אופניים שיתופיים בקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה
אופניים שיתופיים בקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

קרית ביאליק הצטרפה השבוע  למיזם האופניים השיתופיים mobike. המערך מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המופעלת על ידי יישומון ייעודי המאפשר שימוש מהיר ויעיל בשירות האופניים מכל מקום בעיר ללא צורך בחניה. היישומון סורק את הברקוד המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בתום השימוש.

כל זוג אופניים מחובר למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופניים במטרה לאתר את זוג האופניים הקרוב למשתמש ואף למנוע גניבות. השירות יאפשר למשתמשים לנוע בחופשיות ברחבי העיר ללא צורך בתחנות עגינה. בקרית ביאליק צפויים להיות כ-100 זוגות אופניים ובחודש הראשון השימוש בהם יהיה חינם לתקופת הניסיון, לאחר מכן יגבה תשלום שמוערך בשניים עד ארבע שקלים לחצי שעה.

אופניים שיתופיים בקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה
אופניים שיתופיים בקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר, שעומדת מאחורי המיזם, ציין : "מיזם האופניים השיתופיים הינו נדבך נוסף בדרך להגשמת החזון של החברה, לספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית, עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס. ראשי הרשויות מאוד פתוחים למיזם ומראים נכונות להכנסת השירות לתחומן". הוא הוסיף "יישום הפרויקט בערים אינו כרוך בעלויות כספיות ותקציבים מיוחדים, שכן אין צורך בתשתית ובעמדות עגינה ייעודיות המצריכות הכנה. מדובר בפיתרון ידידותי שכבש את בירות העולם ואני מאמין שיכבוש גם את ישראל". יצויין כי CAR2GO מפעילה גם את מיזם הרכב השיתופי להשכרה בקרית חיים ובחיפה. מיזם שנוי במחלוקת שמנכס אליו מאות מקומות חנייה שעמדו לרשות הציבור. מיזם זה עלול להגיע גם לכבישי הקריות והעיריות מקבלות תמריצים כלכליים מהמשרד להגנת הסביבה על מנת להטמיעו.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, מסר בעת חנוכת המיזם: " אני מברך על היוזמה "הירוקה". חשוב שעוד ערים באזור הקריות יצטרפו למיזם וזה יאפשר לבני הנוער לנוע בחופשיות בין הקריות, להגיע לחוף הים ולבית הספר ללא צורך בתחבורה ציבורית או הסעות הורים. בימים אלו מתבצעות העבודות של שלבו האחרון של שביל נחל הגדורה (שביל פרס), אשר יאפשר לתלמידים הגרים בצור שלום ובאפק להגיע באמצעות אופניים בבטחה וללא מפגש עם כבישים לאורט קריית ביאליק הנמצא בקצה הדרומי של העיר. אני מאחל רכיבה בטוחה בעיר נקיה, יפה ומטופחת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות