fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט אסר על מפלגת העבודה לקיים הצבעה באינטרנט

הישג לחבר מפלגת העבודה בקרית ים, דוד מגן. בית המשפט המחוזי אסר היום לקיים את ההצבעות באמצעות האינטרנט מחשש לזיופים. מחר יתקיימו בחירות למזכירי סניפים ומחוזות
דוד מגן
דוד מגן

הישג לחבר מפלגת העבודה בקרית ים, דוד מגן שהגיש עתירה דחופה לביטול שיטת הבחירות באמצעות האינטרנט, שיתקיימו מחר. בית המשפט המחוזי מרכז הוציא היום (ראשון)  החלטה עקרונית האוסרת על מפלגת העבודה לקיים הצבעה לבחירת מזכירי סניפים ומחוזות רק באינטרנט ולא כנהוג על פי תקנון המפלגה בפתקי הצבעה זאת מחשד לזיופי בחירות.

עו"ד כ"ץ
עו"ד אורן כ"ץ ( צילום : גוסטבו הוכמן)

בכך קיבל בית משפט את עמדתו של חבר מפלגת העבודה דוד מגן מקרית ים, יו"ר הפורום החברתי. מגן הגיש עתירה דחופה בשבוע שעבר למוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה וכעת  בקשה לצו לבית משפט מחוזי מרכז, באמצעות בא כוחו עו"ד אורן כ"ץ, שותף במשרד עורכי הדין יוסף ישורון ושות', כנגד החלטתה של ועדת הבחירות לבחירת מזכירי הסניפים והמחוזות של מפלגת העבודה לקיים את ההצבעה לבחירות במסגרת האינטרנט, ולא כנהוג באמצעות הקלפיות המסורתיות.

דוד מגן
בעד שקיפות דוד מגן (צילום עצמי)

לטענת עו"ד כץ תקנון הבחירות של המפלגה קובע כי הצבעה תיערך באמצעות פתקי הצבעה ולכן דרך אחרת אסורה. זאת ועוד, ההצבעה חייבת להיות שוויונית וחשאית, שני ערכי יסוד שאינם מתקיימים בהצבעה דרך רשת האינטרנט.

"ישנם חברי מפלגה שאינם בקיאים בשימוש ברשת ולכן אין הם יכולים לממש את זכות היסוד הקנויה להם, להצביע ולהשפיע. בנוסף, יש חשש של ממש שחשאיות ההצבעה תיפגע אנושות שכן כל בר דעת יודע שהמידע באינטרנט חשוף לפריצות טכנולוגיות, ולכן לגילוי העדפותיו האישיות של כל מצביע.

" יש לציין כי פרטי הגישה לאפשרות ההצבעה באינטרנט אמורים להישלח בדואר, דבר שמבסס את החשש ביתר שאת,שמא קודים אישיים של מצביעים ייחשפו על ידי גורמים לא רצויים ואף יהוו פתח לזיוף הצבעות וקניית קולות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות