fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בקריות יש אדישות לזיהום אוויר"

תושבת הקריות מתכוונת לעורר את המודעות של הקרייתים בכל מה שקשור לאיכות הסביבה, ומסתערת על הנושא באמצעות הפייסבוק. תנו לייק
תנו לנשום
אבסורד גדול. סלוגן ותמונת הקבוצה בפייסבוק

מיני מחאה על איכות האוויר בקריות נולדה באחרונה בפייסבוק. מאחורי הדף "תנו לנשום- הקריות נגד זיהום אוויר", עומדת עומדת תושבת הקריות שמעדיפה להישאר בעילום שם. לדבריה, היא היא החליטה ליזום את הפעילות מאחר שהארגונים הסביבתיים מתרכזים בפעילות בחיפה ופחות בקריות.

"אני אזרחית מן היישוב. הנושא של איכות הסביבה לא ממש עניין אותי עד לא מזמן", היא מספרת, "כמו הרבה אנשים בקריות, שמעתי כל הזמן על הסכנות של זיהום האוויר, הרחתי את הריח הנורא בכל פעם שנסעתי באוטובוס ללב המפרץ, ונבהלתי בכל פעם שדיברו על סכנה של פיצוץ בחוות הגז. תמיד אני שומעת על כל מיני מאבקים שמנהלים ארגונים למען איכות הסביבה באזורים אחרים למרות שמדובר במפעלים שנמצאים מתחת לאף שלנו בקריות.

תנו לנשום
אבסורד גדול. סלוגן ותמונת הקבוצה בעמוד הפייסבוק: "תנו לנשום- הקריות נגד זיהום אוויר"

כשהבנתי את האבסורד שבזה החלטתי לפתוח דף ולנסות להגביר באמצעותו את המודעות לכל נושא זיהום האוויר בקרב אנשי הקריות. מכיוון שאני עצמי לא פעילה באחד מארגוני איכות הסביבה הרבים ואין לי הרבה ידע בתחום, זו גם הזדמנות בשבילי ללמוד את הנושאים השונים תוך כדי תנועה, ואני לומדת את החומר יחד עם האנשים שהצטרפו אליי לדף". בינתיים יש היענות, אם כי מספר האנשים שהצטרף הוא מצומצם.

"בקריות יש אדישות לזיהום אוויר", היא אומרת, "ולא תמיד אנחנו מבינים עד כמה גדולה ההשפעה של כל המפעלים שמסביבנו על חיינו ועל הבריאות שלנו", היא ממשיכה, "רוב האנשים ואני ביניהם, חושבים על עניין זיהום האוויר למשך כמה שניות ואז אנחנו שוכחים שהאוויר המזוהם הזה נמצא איתנו כל הזמן ובכל מקום, כל נשימה שאנחנו לוקחים -מכניסה אל גופנו חלקיקים של גזים רעילים שנמצאים כל הזמן באוויר, גם כשאנחנו לא מריחים אותם, גם כשאנחנו יושבים בבית, בקרית אתא, ים, ביאליק, שמואל או מוצקין.

הדבר הכי מיוחד בדף שפתחתי הוא שהדף מיועד לתושבי הקריות, הוא שהדף הזה יוצר תחושת שייכות שחסרה לנו. רוב הארגונים הירוקים פועלים מחוץ לקריות ולכן חשוב שגם לנו יהיה מוקד משלנו, נקודת התייחסות מיוחדת. הוא גם ידידותי לסביבה ולמשתמש, אני מגישה את החומר בצורה קלה, פשוטה, ברורה ולעיתים גם הומוריסטית. אנחנו מדינה שיש בה הרבה סיבות לדאגה, אין טעם להכביד על האנשים וליצור תחושה של אפוקליפסה עכשיו בכל סטטוס ואני מאמינה שעם הידע יבוא גם השינוי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות