fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב; מהפך בצומת צבר

שדרת השירים המתוכננת בקרית ביאליק
שדרת השירים המתוכננת בקרית ביאליק

החברה הכלכלית קרית ביאליק שהיא הזרועה הביצועית של העירייה פרסמה מכרז לביצוע פרויקט הכניסה הראשית לעיר מכיוון צומת צבר.

שדרת השירים המתוכננת בקרית ביאליק
שדרת השירים המתוכננת בקרית ביאליק

 בכניסה לעיר יוצב קיר בגובה ארבעה מטרים הכולל אלמנטים המסמלים אומנות ושירה כשמה של העיר אשר קרויה על שמו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. בקדמת הקיר, על אבן שיש גרניט שחורה יוצב פסל ברונזה בדמותו של ביאליק בגובה שניים וחצי מטרים, פרי יצירתו של הפסל ד"ר אדי שניר. אותיות מתכת עם שמה של העיר יתנוססו על גבי הקיר.

הכניסה הדקורטיבית החדישה, המתוכננת על ידי אדריכל הנוף, ד"ר אריאל טיבי, תואר בלילות באמצעות גופי תאורה מיוחדים שייתלו על הקיר וידגישו את האלמנטים ארכיטקטוניים המיוחדים. הכניסה  תתחבר לכיכר הפלמ"ח- בן גוריון וטיילת מוארת המעוטרת בפרוזדור עליו יתנוססו מילות שיריו של חיים נחמן ביאליק, ו"באר אהבה", מייצג אדריכלי עליו יוכלו זוגות המעוניינים לכרות את ברית אהבתם לחבר מנעול על גבי המעקה כסמל לאהבתם הנצחית, בדומה ל"שער האוהבים" של רומיאו ויוליה בורונה, איטליה.

פרויקט זה ישלב בתוכו שיקום נופי, סלילת שביל הולכי רגל בין עצי דקל קיימים. בחודש מאי ייערך המכרז וייבחר הקבלן הזוכה. העבודות עתידות להתחיל בחודש יוני ויימשכו כארבעה חודשים.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, הודיע השבוע: "פרויקט הסדרת הכניסה לעיר מצומת צבר ישלים את התחדשות טיילת בן גוריון ויהיה חלק בלתי נפרד ממנה. לא בכדי בחרנו להתייחס לאלמנטים הקשורים למוסיקה ושירה שאף מופיעים בסמל העיר החדש בכניסה הראשית של הקריה הנושאת בכבוד את שמו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק אשר פסלו יוצב בגאון בצומת צבר. השקענו מחשבה רבה ביצירת רצף אדריכלי החל מהכניסה בצומת צבר דרך טיילת בן גוריון בואכה נחל הגדורה. חיים נחמן ביאליק שעל שירי הילדים הרבים שכתב גדלנו כולנו, מוביל את המבקרים למייצגים הפזורים לאורך הטיילת: עץ המשאלות, עץ המוצצים, מיצג הג'ירפות, פינות המשחקים ועוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות