fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכמחצית מן המכוניות שנבדקו בקריות, לחץ האוויר בצמיגים היה לא תקין

בדיקת אוויר בצמיגים בקרית אתא. צילום: אור ירוק
בדיקת אוויר בצמיגים בקרית אתא. צילום: אור ירוק

צמיגי הרכב הם רכיב חשוב ביותר בשמירה על בטיחות והתנהגות הרכב אולם נהגים רבים אינם מפנימים את חשיבותם כחלק בלתי נפרד מסגנון הנהיגה ואינם מקפידים לשמור על לחץ אוויר נכון. בעייה זו מקבלת חשיבות מכרעת בעיקר בתקופת החורף והגשמים, עת נתקלים בתנאי כביש שונים וחלקים מאשר במרבית השנה.

במהלך החודש שעבר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק ליותר משבעים יישובים בכל רחבי הארץ במטרה לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים נוסעים באופן בטוח וכי כלי הרכב שלהם מוכנים לחורף שבפתח. בין הישובים אליהם הגיעו מתנדבי אור ירוק, גם קריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית אתא ומבדיקתם עולה תמונה קשה של הזנחה של בטיחות הרכב: בקריית ביאליק, נבדקו 50 כלי רכב ונמצא כי ב-23 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין. בקריית מוצקין נבדקו 50 כלי רכב ונמצא כי ב–20 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין. בקריית אתא נבדקו 112 כלי רכב ונמצא כי ב–76 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין. סך הכל נבדקו בקריות 212 כלי רכב, מתוכם ב-119 נמצא לחץ אוויר לא תקין ,שהם מהווים 56 אחוז מכלל הרכבים שנבדקו.

בדיקת אוויר בצמיגים בקרית אתא. צילום: אור ירוק
בדיקת אוויר בצמיגים בקרית אתא. צילום: אור ירוק

 עמותת אור ירוק: "החורף מתקרב והגשם כבר כאן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורץ כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הכביש. הצמיגים מהווים את הקשר שבין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

 במהלך הבדיקה המתנדבים הדגישו בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בצמיגים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הצמיגים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד. באופן כללי, מתנדבי העמותה בדקו למעלה מ 5,700 כלי רכב ברחבי הארץ, כאשר ב- 40% מכלל הרכבים שנבדקו נמצא לחץ אוויר נמוך ולא תקין. נוסף על הבדיקה, חילקו המתנדבים עלון הסברה ובו מספר טיפים לנהיגה בטוחה. לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה אמתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד תמידית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות