fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כבר לא חיפה האדומה, אין שום דבר רע בגוש ימין"

עציוני רמתי צילום נטע פלג
עציוני רמתי צילום נטע פלג

חיזוק הימין בחיפה, יצירת תרבות יהודית בעיר ועתידם אולי מעורפל נגדיר זאת כך, של אוכלוסיית הגייז והערבים בחיפה, אלו הנושאים שעלו במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ראשון) במלון קראון פלאזה  בהשתתפות המועמד לראשות העירייה דוד עציוני ויו"ר הבית היהודי בחיפה יואב רמתי. במפגש הודיעו השניים כי סיעת הבית היהודי תומכת במועמדותו של עציוני לראשות עיריית חיפה וחתמה עם סיעתו על שיתוף פעולה בין הצדדים. זו הפעם הראשונה מזה 15 שנים שהסיעה לא תומכת ביונה יהב לראשות העיר ולדבריהם הם קיבלו את אישורם של בנט ושקד.

"אנחנו ברגע מאוד משמח כאן, עם הצהרת תמיכתו של רמתי בי ושילוב כוחות על מנת לנצח ", אמר עציוני, "אני מברך על ההזדמנות שניתנה לי ולתושבי חיפה לשינוי אמיתי בעיר. הגיעה הזמן שהתושבים יקבלו את מה שמגיע להם ובנוסף לחבירה שלנו עם יעקב בורובסקי ו'סיעת עוצמה לקרית חיים' אנחנו הולכים לנצח את העיר, אני בטוח בזה. אנחנו לא מפחדים לדבר על כל הדברים שאחרים לא דיברו, נתקן מה שצריך תיקון, אנחנו הולכים להביא את חיפה להיות העיר המובילה במדינה. אני מרגיש שהשמיים הם הגבול".

רמתי: "המהפך שהחל בבית היהודי לפני עשרה חודשים בא לידי ביטוי גם כאן, אנחנו מביאים שירות לקהל שלנו שהוא הקהל של כל חיפה ומגבירים את הזהות היהודית לטובת האחיזה של הציונות הדתית בחיפה. כבר כמה שנים שחיפה לא מראה זהות יהודית, בחנוכה רואים כאן את החג של החגים במקום לראות חנוכיות ודגלי ישראל רואים דגלים אחרים. לכל המגזרים יש קיום פה אבל לעיר יש זהות יהודית שאנחנו לא מתביישים בה ורוצים שתקבל ביטוי בהסכם.

"אנחנו בונים חזית רעיונית לטובת שיקום מעמדה של הציונות הדתית. היא סובלת בשנים האחרונות מהגירה שלישית ואי השפעה בכל מרקמי החברה. אנחנו מביאים לציבור שלנו הסכם שקוף ולפני שהם הולכים לקלפי, שישפטו. אנחנו שקופים לגמרי, אין יותר אנשי מסיבת התה שסוגרים הסכמים בחדרי חדרים כמו שהיה עד היום, אנחנו לא מתביישים ומפרסמים את ההסכם כדי שהציבור ישפוט. מבקשים להראות שחיפה הפסיקה להיות חיפה האדומה, יש בעיר הזו מפלגות לאומיות ואנחנו אומרים בואו, תתאחדו, להראות שיש איחוד של כל המפלגות הימניות כדי להראות שחיפה לא אדומה ואת זה אנחנו מבקשים ליצור על בסיס קואליציוני.
"העיר נראית כמו לפני 50 שנה ולא משתנה, אומרים לי 'בחרת מועמד לראש עיר ללא נסיון' אבל אף ראש עיר לא בא עם ניסיון, הדברים האלה נרכשים ואי אפשר לקבע עיר שסובלת מהגירה שלילית ויהודים עוזבים אותה".

רמתי הזכיר נושאים שבכוונת הסיעות לקדם. בנושא החינוך סוכם שיו"ר ועדת החינוך יהיה נציג הסיעה ותוקם תת ועדה בראשותו, לטיפול בחינוך הממלכתי דתי, הסובל מהעדר תקציבים ומבנים פיזיים ישנים ומוזנחים לטענתו . שתי הסיעות גם הסכימו לפעול במשותף במועצת העיר לשם הרחבת מערך הצהרונים והקייטנות המסובסדים בגני העירייה, תוך בחינה חוזרת של העלויות המושתות על הציבור מתוך שאיפה להפחתה משמעותית של הנטל.
בתחום שירותי הדת תקבל סיעת הבית היהודי לידיה את קביעת הנציגים במועצה הדתית ובחירת רבנים ראשיים, תדאג להגדלת תקציבים לשיפור המקוואות ובתי כנסת, אחזקתם ועוד.
"למועצה הדתית יש תקציב גדול מאוד אבל השירות לא מגיע לציבור, אלא מקוואות ישנים שנראים במצב מאוד קשה. מוסדות הציבור מתוחזקים על ידי ידיים פרטית והם צריכים להיות מתוחזקים על ידי המועצה הדתית", אמר רמתי.

בתחום המשילות הוסכם כי יחוקק חוק עזר עירוני כהרחבה לחוק הדגל המחייב הצבת דגלי מדינת ישראל במוסדות מתוקצבים העירוניים, צירים ראשיים ,לשכות ראשי מנהלים ואגפים כמו כן יוקם "פרויקט עירוני ליצירת שיח בין גורמי מפתח ומנהיגים בתחום החינוך בעיר, סביב נושא הזהות היהודית בחיפה, ויצירת חזון לעיר בנוכחות המבנה הדמוגרפי שלה, ללא טשטוש זהויות לאומיות".
נקודות נוספות בהסכם כוללות: יצירת פרויקטים ליזמות טכנולוגית בהיקפים משמעותיים לעידוד תעסוקה לזוגות אקדמאיים צעירים בעיר, עידוד התיישבות זוגות צעירים בשכונות העיר ועוד.
רמתי, האם המהלך נעשה בידיעתו של יו"ר הסניף אבי קפלן?

"לא. הוא היה אתמול בבית חולים אבל מי שמסוגלים להחליט הם חברי הסיעה. הוא תומך ביהב? לא אענה לו באופן אישי אלא כללי, יעלו עוד גורמים אחרים בעלי אינטרסים אבל חרטנו שקיפות ודמוקרטיה על דגלנו ואם יש בעלי אינטרסים צרים שחושבים אחרת אנחנו נזהה אותם".
קפלן ושי בלומנטל מתנגדים למהלך הזה ואומרים שיש פיצול במפלגה
"זו הסיבה שהוא לשעבר. אני אומר לקפלן וגם לכל ידידי, אנחנו הולכים באש ובמים עם הבית היהודי ואם מישהו רוצה להתפצל זה אומר שהוא לא בא על בסיס ערכי".

והערבים והלהט"בים לא יפגעו?

"התקציבים הקיימים לכל המגזרים לא יפגעו. הקהילה הדתית נפגעה כל השנים והתקציבים שלה יגדלו, לא יכול להיות שראש העיר הזניח קהילה כל כך חשובה. אין ספק שהחיבור הזה הוא מצוין, רמתי הוכיח שהוא אמיץ וגם אנחנו, ואנחנו הולכים לנצח את הבחירות חד וחלק".

 

עציוני רמתי צילום נטע פלג
רמתי ועציוני (צילום: נטע פלג)

עציוני: האם אתה לא חושב שזה יפגע בגיוס קולות נוספים?

"אין שום דבר רע במה שנקרא גוש ימין, זה לא מונע ממפלגות השמאל להצביע לנו כי הם רוצים את טובת העיר. בשביל שעיר תשגשג צריך את תמיכת השלטון המרבי והיום לחיפה אין את זה ואם ראש העיר לא היה חכם מספיק כדי לריב עם שרת התרבות וחיפה לא קיבלה תקציב תרבות וספורט התושבים נפגעו מזה. אנחנו נדאג לתושבים, בלי אגו, נעבוד בשיתוף פעולה עם כל השרים בלי יוצא מהכלל למען תושבים חיפה".

רמתי: אתה תתמוך בתיאטרון אל מידאן?
" אנחנו בעד לתת תקציבים לאירועי תרבות שמחזקים את הזהות היהודית לעם ישראל. אם תיאטרון אל מידאן יציג הצגות שתומכות בחיילי צה"ל אנחנו ודאי נתמוך".

 

מנהלת עצמאית בקרית חיים 

שבוע לאחר התמיכה הדרמטית של סיעת עוצמה לקריית חיים ושמואל בעציוני נחשף ההסכם בין הצדדים שהוביל לתמיכה הזו. לפני שהגיעו להסכם עם עציוני, קיבלו נציגי "עוצמה" פניות גם מהמועמדים האחרים לראשות העיר, אולם בחרו בו כי לדבריהם הוכיח את רצינות כוונותיו ובעיקר הסכים למעשה לכל הדרישות של סיעת "עוצמה", שמורכבת רק מתושבי קריית חיים ושמואל.
הדבר העיקרי בהסכם בין עציוני ל"עוצמה" הוא הפיכת העירונית שמנהלת היום את הקריה למנהלת עצמאית הכפופה לראש העיר ולמנכ"ל. המשמעות היא בין היתר שכספי הארנונה שייגבו מתושבי הקריה יופנו לתוכנית הפיתוח של קריית חיים ושמואל. בנוסף, תתקיים תוכנית שנתית המתייחסת רק לקריית חיים ושמואל, יינתן מענה מקומי לשירותי העירייה המגיעים לתושבים וישודרגו שירותים רבים לתושבי הקרייה: חינוך, ספורט, תרבות, נוער, הגיל השלישי, רווחה ותברואה ותפותח תוכנית אסטרטגית כוללת לפיתוח קריית חיים ושמואל עם תקציבים המובטחים במיוחד לתוכנית זו.
מסיעת "עוצמה" נמסר: "את 10 הנקודות של ההסכם בינינו לבין דוד עציוני אפשר לסכם במילה אחת: היסטוריה! משנת 1933 ועד היום לא היתה תוכנית אסטרטגית מקיפה ששמה את קרית חיים ושמואל על המפה התקציבית של עיריית חיפה. מעכשיו כל שקל מהארנונה של כל אחד ואחת מכם חוזר לתושבי הקרייה, לילדים שלהם, להורים שלהם, לכולנו. תושבי הקריה שאכפת להם והחליטו לשנות מבפנים את המצב העגום של קריית חיים ושמואל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות