fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחינת המתכונת בהסטוריה בוטלה, התלמידים עברו שיעור באזרחות

אורט מוצקין. צילום: דורון גולן
אורט מוצקין. צילום: דורון גולן

תלמידי 11 כיתות שכבת י"א בבית הספר אורט מוצקין התאכזבו לגלות בתחילת השבוע שעבר כי בחינת המתכונת בהיסטוריה, אליה התכוננו, בוטלה בגלל עיצומים של ארגון המורים. כשניסו לארגן מחאה על כך נתקלו בהתנגדות דווקא מצידו של וועד ההורים שהודיע להם כי צעדיהם אינם מקובלים עליו.

עד אמצע השבוע הנוכחי קיים ארגון המורים שביתות מורים בבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ, בכל פעם בערים אחרות. ביום ראשון השבוע הייתה אמורה להתקיים באורט מוצקין בחינת המתכונת בהיסטוריה, שמהווה חלק מרכזי מהציון הסופי בתעודת הבגרות. ביום שבת בערב נודע לתלמידים כי הבחינה מבוטלת לאחר שארגון המורים הודיע שהעיצומים יחולו על מורי בית הספר.

אורט מוצקין. צילום: דורון גולן
אורט מוצקין. צילום: דורון גולן

"למדנו כל הסוף שבוע וביום שבת בשבע בערב נודע לנו שהבחינה מבוטלת" סיפר אריק מוגרמן, תלמיד בשכבת י"א "ניסינו לפעול עם המורים שיש להם קשר להנהלת ארגון המורים כדי לשנות את ההחלטה שנוכל לפחות לעשות את הבחינה ובסופו של דבר התקבלה החלטה שכבתית להשבית את הלימודים ביום ראשון כמחאה על הפגיעה בתלמידים".

התלמידים תכננו לערוך ביום שני הפגנת מחאה נגד ביטול בחינת המתכונת, להשבית את הלימודים ובמקביל להודיע על תמיכה במאבק המורים לשפר את תנאי השכר. "רצינו להראות את הצד של התלמידים" מסביר מוגרמן "אם כבר היסטוריה ומהפכות, כמו שלמדנו, אז אנחנו מדברים על היסטוריה שאנחנו יוצרים".

אולם לתלמידים התברר כי מבחן בהיסטוריה יכול להפוך במהירות לשיעור באזרחות. כשנודע לוועד ההורים כי הצעדים שמתכננים תלמידי שכבת י"א הוא הוציא הודעה שאומרת "וועד ההורים אינו תומך בהחלטה, אינו מגבה אותה ואינו מסכים להיות שותף". ההודעה נשלחה גם להורי התלמידים שהתבקשו "לא לשתף פעולה ולשלוח את הילדים לבית הספר".

ההודעה של וועד ההורים השאירה את מוגרמן ותלמידים אחרים בתחושה מרה "וועד ההורים היה יכול לתמוך בנו" אומר מוגרמן "זו הייתה אכזבה לקבל כזו התנגדות". מוועד ההורים נמסר כי מתחילת השנה היו כבר ביטולים לגיטימיים של ימי לימודים אולם במקרה זה לא מדובר במקרה שיש לתת לו אישור. "קיבלנו את היוזמה של התלמידים לעשות שביתה ביום ראשון, אולם החלטנו לא להסכים להשבתה שתכננו ביום שני".

לאחר חופשת חנוכה יקבלו התלמידים תאריך חדש לבחינת המתכונת בהיסטוריה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות